Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Vineri, 25 Ian. 2013, 08:40
10
15432

Cât creşte şi cât scade taxa auto: la Daciile din 2005 se dublează!

Guvernul a definitivat forma noii taxe auto, aplicată sub forma timbrului de mediu, cu o formulă de calcul diferită, care conduce la o creştere în medie de circa 10% a sumei de plată pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3 şi o scădere cuprinsă între 60% şi 90% pentru maşinile Euro 2, Euro 1 şi non-euro. Conform noii formule de calcul, suma de plată va scădea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 şi cu 90% pentru non-euro. Cuantumul taxei pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2, cu tehnologii mai învechite, va fi totuşi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea că aceste maşini au o durată scurtă de funcţionare şi, deci, vor polua pentru un interval mai mic.

cat creste si cat scade taxa auto la daciile din 2005 se dubleaza
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Într-un document elaborat de Ministerul Mediului şi transmis presei se arată că taxa va rămâne la aceleaşi cote pentru maşini Euro 5, în timp ce pentru Euro 6, maşini hibride şi electrice, nu va fi plătit nimic.

În acelaşi timp, însă, acelaşi document include şi un tabel cu scăderi de taxe pentru maşini tip Euro 5, cu excepţia modelului Dacia Logan, cu o emisie mai mare de CO2, unde taxa creşte.

Timbrul de mediu va fi aplicat numai maşinilor tip M1 (destinate transportului de persoane care au, în afara scaunului conducătorului, cel mult opt locuri pe scaune), nu şi celorlalte tipuri de vehicule, precum tiruri, autocare sau microbuze, pentru care va fi achitată în continuare actuala taxă auto.

În cazul maşinilor înmatriculate înainte de 2007, Guvernul a ajuns la concluzia că o scutire exclusiv pentru aceste maşini nu se poate realiza, deoarece ar constitui discriminare, astfel că soluţia pentru care s-a optat este recalcularea cotelor pentru maşinile vechi, în funcţie de perioada de viaţă, astfel încât suma de plată să scadă.

Pentru maşinile scoase din România şi înmatriculate în alte ţări, se restituie o parte din taxa platită, ca parte reziduală a acesteia (calculată în funcţie de perioada de utilizare).

Timbrul de mediu va fi calculat în principal în funcţie de emisia de CO2, luat în calcul în întregime pentru timbru faţă de 30% în legea în vigoare, înscrisa în cartea de identitate a maşinii sau documentele de omologare.

Timbrul va fi plătit o singură dată, la prima înmatriculare pe piaţa din România sau la prima transcriere, dar nu şi în cazul tranzacţiilor civile (moştenire sau partaj).

Noua taxă nu va fi plătită de persoanele cu dizabilităţi, dar va fi plătită la cumpărarea maşinilor de către instituţiile statului, cu excepţia, serviciilor de ambulanţă, poliţie, jandarmerie. Pentru maşinile care aparţin corpului diplomatic nu se va plăti timbrul de mediu.

Nu a fost stabilit încă dacă persoanele care au maşininile înmatriculate în alt stat şi sunt rezidenţi în România vor plăti timbrul de mediu.
Cei care au plătit actuala taxă de poluare nu vor mai plăti timbrul de mediu.

În cazul proprietarilor de maşini care au dat statul în judecată pentru restituirea taxei încasate ilegal, dacă acestora li s-a restituit contravaloarea taxei, precum şi a celor care au înmatriculat autoturismele fără achitarea taxei, noul timbru va fi plătit la prima vânzare a maşinii.

Modificările sunt argumentate de Guvern prin faptul că actuala formulă avea valori disproporţionat de mari pentru anumite zone de poluare, care nu ţineau cont de puterea de cumpărare a românilor, conţinea în calculul său, în afară de emisia de CO2, şi capacitatea cilindrică (deşi acest criteriu era deja taxat la impozitul pe maşină, plătit la administraţia locală), era discriminatorie şi atragea ameninţări cu infringementul din partea UE.

Prin aplicarea timbrului de mediu, Fondul de Mediu este estimat să crească faţă de 2012 cu 100 de milioane de lei, dacă românii vor cumpăra aceleaşi tipuri de maşini.

În ordonanţa pentru modificarea și completarea Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule la art. 6 - (1) se spune : suma de plată reprezentând timbrul de mediu se calculează după cum urmează:
a) pentru autovehiculele cărora le corespund normele de poluare Euro 5, Euro 4 sau Euro 3, timbrul de mediu se calculează pe baza emisiilor de dioxid de carbon (CO2)
b) pentru autovehiculele cărora le corespund normele de poluare non-Euro, Euro 1 sau Euro 2   şi pentru care nu este specificată valoarea combinată a emisiilor de CO2, se calculează pe baza baza capacităţii cilindrice.

Pentru Daciile din 2005, taxa se dublează

Logan 1,6 din anul 2005, Euro 3. Cum calculăm taxa? Simplu, conform legii: “autovehiculele cărora le corespund normele de poluare Euro 5, Euro 4 sau Euro 3, timbrul de mediu se calculează pe baza emisiilor de dioxid de carbon (CO2)”. Bun, luăm Cartea de Identitate şi căutăm noxele, adică emisiile de CO2, după cum spune legea: „Norma de poluare Euro şi valoarea emisiei de CO2, sunt cele menţionate de "Registrul Auto Român" în cartea de identitate a vehiculului”. Constatăm că ele nu sunt trecute.

Atunci cum să calculăm taxa? Simplu, n-o putem calcula conform legii. Soluţia ar fi totuşi una, să ne programăm la Registrul Auto. Acolo se vor trece pe Cartea de Identitate, noxele care corespund tipului de motor aflat pe maşină, contra unei sume de până în 50 de lei.

Acum, cu noxele în mână hai să calculăm taxa actuală a Loganului nostru 1,6 - Euro 3, din 2005:

Ne rezultă o taxă de timbru de 3.106 euro, care se adaugă la valoarea maşinii de cca. 2.500 euro. Total: reiese o "superofertă" de 5.600 euro, maşină cu care o să rămânem pe viaţă.

Vechea taxă ne scotea din buzunar pentru acelaşi Logan numai 1.792 euro. Iată că de fapt marea reducere a taxei auto este praf în ochi pentru proprietarii de maşini Euro 3, care de altfel sunt cei mai afectaţi de modificarea taxei. Aceşti proprietari nu mai vor putea să-şi vândă maşinile nici prin buy-back nici la târg nici la Rabla. Aşa că cei care doresc un second-hand ieftin se vor orienta din nou spre maşini vechi, Euro 1 sau Euro 2 care vor fi mai accesibile ca preţ. Astfel parcul auto nu se va reînnoi după cum vrea guvernul, ci va îmbătrâni după cum dictează piaţa şi taxele de poluare.

Alte exemple:

Pentru o maşină Dacia Duster Euro 5 de 1.461 cmc, fabricată în 2012 şi cu emisie 130 de CO2, taxa de plătit va scădea de la 164 euro la 119 euro, în timp ce pentru un Volkswagen Golf 1.390 cmc Euro 4, emisie 161 CO2, fabricată în intervalul 2001-2003, taxa va creşte de la 147 euro la 264 euro.

Alte exemple de reduceri de taxe pentru maşinile Euro 5 fabricate anul trecut sunt: Dacia Duster 1.461 cmc, emisie 137 CO2 - de la 164 euro la 154 euro; Dacia Duster 1.461 cmc, emisie 126/130/137 CO2 - de la 163 euro la 116 euro; Skoda Octavia 1.598 cmc, emisie 119 CO2 - de la 163 euro la 85 euro; Renault Clio 1.390 cmc, emisie 127 CO2 - de la 145 euro la 103 euro; VW Golf 6 1.598 cmc, emisie 107 CO2 - de la 163 euro la 55 euro; Dacia Logan MCV 1.461cmc, emisie 119 CO2 - de la 150 euro la 85 euro; Ford Fiesta 1.250cmc, emisie 129 CO2 - de la 133 euro la 105 euro; Ford Focus 1.598 cmc, emisie 109 CO2 - de la 163 euro la 56 euro.

Pentru Dacia Logan 1,149 cmc, dar cu emisie 135 CO2, taxa este indicată în creştere, de la 73 euro la 107 euro.

Pentru maşinile second-hand înmatriculate în 2012, taxa creşte în majoritatea cazurilor: VW Golf 4 1.390 cmc, emisie 161 CO2, Euro 4 din 2002 - de la 189 euro la 339 euro; VW Golf 4 1.390 cmc, emisie 161 CO2, Euro 4 din 2003, de la 238 euro la 452 euro; Opel Astra 1.598 cmc, emisie 171 CO2, Euro 4 din 2001/2002/2003 - de la 222 euro la 354 euro; Opel Astra 1.598 cmc, emisie 171 CO2, Euro 4 din 2002 - de la 285 euro la 455 euro; Opel Astra 1.598 cmc, emisie 171 CO2, Euro 4 din 2003 - de la 359 euro la 573 euro; Ford Focus 1.560 cmc, emisie 127 CO2, Euro 4 din 2004/2005/2006 - de la 293 euro la 336 euro; Ford Focus 1.560 cmc, emisie 127 CO2, Euro 4 din 2005 - de la 338 euro la 388 euro; Ford Focus 1.560 cmc, emisie 127 CO2, Euro 4 din 2006 - de la 383 euro la 440 euro; VW Polo 1.390 cmc, emisie 154 CO2, Euro 4 din 2004 - de la 272 euro la 414 euro; VW Polo 1.390 cmc, 154 CO2, Euro 3 din 2004 - de la 905 euro la 1.243 euro.

Pentru VW Passat 1.896 cmc, emisie 154 CO2, Euro 4 din 2008, taxa este indicată în scădere de la 1.132 euro la 878 euro.

Pentru maşinile tip Euro 3, Euro 2 şi non-euro, taxa scade de la 1.830 euro la 1.657 euro la maşini precum VW Passat 1.896 cmc, emisie 154 CO2, Euro 3 din 2004, de la 1.593 euro la 684 euro pentru Dacia Super Nova 1.475 cmc, Euro 2 din 2001 şi de la 3.321 euro la 363 euro pentru Dacia 1.397 cmc, non-euro din 1990.

Material preluat din cotidianul Transilvania REPORTER

Articole din aceeasi categorie
Codul rutier a suferit noi modificări ca urmare a unei ordonanţe a Guvernului care a intrat deja în vigoare.
02 Sep. 2014
12:23
6
Din cauza lucrărilor efectuate la podul Nadăş, prioritatea de trecere în intersecţia strada Oaşului-strada Maramureşului a fost schimbată.
22 Iul. 2014
10:48
12
Circulaţia rutieră pe DN7 la poziţia kilometrică 546+565 va fi închisă în perioada 18 – 20 iulie pentru execuţia lucrărilor de montare a dalelor la pasajul peste calea ferată.
17 Iul. 2014
16:43
2
Un cetățean cubanez care este angajat la stat trebuie să lucreze, în medie, 379 de ani pentru a-și cumpăra o mașină, după ce, pentru prima dată în jumătate de secol, s-au ridicat limitele impuse popul
01 Iul. 2014
12:38
4
Dacă 1 reprezintă riscul pe km parcurs de un automobilist să aibă un accident mortal sau grav, un motociclist riscă de 57 de ori mai mult să fie grav rănit sau să își piardă viața pe șosea, relatează
24 Iun. 2014
17:27
7
Școlile de șoferi se încăpățânează să încalce legislația. Deși sunt obligatorii, prea puțini cursanți își bat capul cu orele de teorie, de exemplu.
17 Iun. 2014
08:29
27

Post new comment

Comentarii

Va rog frumos daca puteti sa ma ajutati cu un rasp: pt un papuc 2003 diesel cat m-ar costa taxa , ms

au lovit exact acolo unde se fac tranzactiile cele mai mari...cine mai cumpara euro2 non euro...sau masini noi pe criza asta.in curand o sa platim taxa pe aerul expirat...pericol cei cu plamanii mai mari

primiti ceea ce meritati dar nu meritati ceea ce primiti ci mult mai mult

si-vati de minune

Asta este o taxa instituita de guvern, la presiunea economico-politica a industriasilor de automobile din Romania, pentru a inhiba importurile de masini din terte state, sa determine pe romani sa cumpere Daciile si Fordurile ( foarte scumpe ) de aici din tara. Este o bataie de joc la adresa noastra a romanilor , facuta atat de guvernele de dinainte cat si de actualul pentru care am fost cu totii la vot ... !
Pentru acest motiv, eu n-o sa mai merg absolut niciodata la vot, pentru ca intotdeauna votul meu a fost batjocorit de cei caruia i l-am acordat... ! Aleaga-se "ei" intre " ei"... unul pe celalalt... cat or vrea... ca eu am de gand sa plec din acesta tara definitiv si o sa fac tot posibilul nici sa nu mai afle cineva ca inca mai sunt roaman... ! Deja mi lehamite...!

Aceasta nu este o forma de protest care sa mearga la clasa noastra politica, sa nu mergi la vot; i doare pe ei in cot de tine sau de mine sau de altii... nu se vede? Nu votul tau este important!...oricum nu contezi in raport cu pomanagii electorali...si e' multi! Protestul in strada este singurul lucru de care se tem toti! si care poate pune presiune pe "alesi" indiferent ca sunt de dreapta sau stinga.Trebuie sa ne trezim odata si sa nu mai asteptam sa ne rezolve "alesii" problemele, au demonstrat de 23 de ani cum le rezolva.

Taxa de prima inmatrculare, taxa de poluare, timbru de mediu= 570 parlamentari. Padurile sunt defrisate incontinuare fara existenta unui departament de control din partea ministerului de mediu.
Ar putea foarte bine sa introduca aceasta taxa in valoarea combustibulului.
Sunt de exemplu colectionarii de masini care nu circula cu masina doar foarte rar. Timbru de mediu, taxa de drum, impozitul pe masina, sunt foarte multe taxe care nu se regasesc in nivelul de trai.
Referitor la masinile inmatriculate inainte de 2007, sau platit taxe vamale si acum sa platim si timbru de mediu daca achizitionam de exemplu un autoturism an fabr. 2005 Euro 3, inmatriculat in 2006 in Romania.
Concluzie: STAT MAFIOT, CULTURA BALCANICA, MENTALITATE LATINA.

buna ziua.as dori sa stiu cat a fost taxa la un ford mondeo 2000 tdci 116 cai euro 3 din 2003 ca sa stiu la ce sa ma astept

Asa o cheama acuma pa Maria?! Taxa timbru?!!! Ha!Ha!Ha!
Voi chiar nu intelegeti ca statul 'te vrea' vaca de muls sub orice forma?
La fel ca si taxele anterioare acest timbru este praf in ochi.Dormiti linistiti, stati comozi in fotolii,comentati pe diverse bloguri si retele de socializare ca statul iti da cu o mina si iti ia cu 100! Stii cum e'?cainii latra, caravana trece! Mamaligiilor! dormiti linistiti si lasati politicienii sa va "rezolve problemele"cum le-au rezolvat pe toate de 23 de ani incoace! dar macar nu va mai plingeti...daca nu faceti nimic.

Si-au batut joc de cei cu euro 3, taxa nu a crescut cu 10% cum zic ei ci cu 70-100%. Si ca si cum nu era de ajuns, descurajeaza euro 3-urile, dar incurajeaza euro 2-urile mai poluante. N-are nici o logica modificarea asta, posesorii de masini mai putin poluante, chiar si la aceiasi vechime/capacitate cilindrica, ajung sa plateasca taxe mai mari decat posesorii de masini mai poluante.

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

Anna Lesko se simte cât se poate de fericită şi împlinită de când în viaţa ei a apărut micuţul Adam, căruia artista i se dedică trup şi suflet.
16 Sep. 2014
13:09
Reprezentanţii Casei Regale britanice au anunţat recent că ducesa de Cambridge este însărcinată din nou, după ce anul trecut, în iulie, a adus pe lume un băieţel. Veste bună a fost, însă, umbrită deja de una mai puţin plăcută: Kate are iar greţuri matinale severe. Din această cauză, prinţul Harry a luat o decizie... uimitoare
15 Sep. 2014
16:26
Inchide