Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Joi, 15 Sep. 2016, 12:07
15
7397

Guvernul a înghețat tarifele RCA, transportatorii au blocat traficul

Protestul transportatorilor nu a fost oprit de plafonarea tarifelor RCA pentru șase luni. Aceștia au ieșit în stradă joi și au blocat circulația în marile orașe. Reprezentanții Guvernului nu se pot substitui instituțiilor care trebuie sa-și asume responsabilitatea rezolvării disensiunilor dintre asiguratori și transportatori, a transmis premierul, care spune că este treaba Autorității de Supraveghere Financiară să stabilească prețurile.

Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Traficul de desfășoară îngreunat în marile orașe din țară, din cauza protestului transportatorilor care sunt nemulțumiți de tarifele RCA. Aceștia nu au fost opriți nici de Ordonanță de Urgență aprobată miercuri de Guvern, care a înghețat pentru șase luni tarifele RCA.

La ora redactării acestei știri, traficul rutier pe DN1E60 Cluj-Napoca - Huedin se desfăşoară îngreunat, pe raza localității Gilău. Coloane de TIR-uri și alte autovehicule ale transportatorilor circulă cu viteză redusă, la fel ca în alte orașe și în București.

Transportatorii au organizat în ultimele luni mai multe proteste, blocând sau îngerunând circulația. 

În urma protestelor, miercuri, Guvernul, prin Ordonanță de Urgență, a aprobat cadrul normativ care să ducă la rezolvarea problemelor semnalate pe piața asigurărilor RCA.
Actul normativ permite stabilirea de către Autoritatea de Supraveghere Financiară, pe o perioadă de șase luni, a unui tarif RCA de referință aplicat atât persoanelor fizice, cât și juridice.

Potrivit reprezentanților Guvernului, ordonanța a fost dată având în vedere împrejurările exceptionale manifestate prin dezechilibru major între cerere și ofertă, respectiv disfuncționalitatea evidentă a pieței asigurărilor obligatorii auto din România, probleme ridicate de transportatorii care s-au plâns că tarifele în fac să tragă mașinile pe dreapta.

Astfel, Guvernul și Consiliului Concurenței au considerat  necesară instituirea unui mecanism de control al pieței asigurărilor obligatorii auto din România, manifestat în prima etapă, prin stabilirea de către Autoritatea de Supraveghere Financiară a unor tarife de plafonare aferente primelor RCA.

”Vrem, prin această Ordonanță de Urgență, să asigurăm cadrul juridic, clar definit, pentru ca această problemă să poată să fie rezolvată de Autoritatea de Supraveghere Financiară, care are această responsabilitate”, a explicat premierul Dacian Cioloș.

Ordonanța de Urgență privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule ține cont de directivele europene în materie, de experiența altor state membre în ceea ce privește reglementarea acestei asigurări, precum și de propunerile formulate de asociațiile profesionale și patronale ale asigurătorilor și transportatorilor auto.

Potrivit actului normativ, în calculul tarifului de primă, asigurătorii RCA vor folosi criterii de risc, coeficienți de majorare şi/sau corecție şi alte instrumente de ajustare a tarifelor elaborate de ASF. În cazul în care asigurătorii RCA vor dori să introducă și alți indicatori de evaluare a riscului, aceştia o pot face cu respectarea reglementărilor în vigoare.

Autoritatea de Supraveghere Financiară va stabili tarife de primă maxime în cel mult 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial a prezentei Ordonanțe de Urgență.
Ulterior perioadei în care tariful de primă va fi plafonat, Autoritatea de Supraveghere va calcula un tarif de referinţă pe baza daunei medii pentru fiecare categorie de vehicul, a plăților de daune achitate de către asigurători și raportate la frecvența producerii evenimentelor pe respectiva categorie de vehicule.

ASF va publica tarifele de referinţă, dauna medie şi frecvenţa statistică a producerii evenimentelor, pe categorii de vehicule. Totodată, pentru a asigura premisele unei piețe funcționale, ASF va realiza o analiză a efectelor acestor măsuri în piața asigurărilor RCA și va întocmi un raport ce va fi înaintat Consiliului Concurenței.

Potrivit Ordonanței de Urgență, contractul RCA se încheie pe o perioadă de la o lună la 12 luni, multiplu de o lună, în funcție de opțiunea asiguratului. Contractul RCA poate fi suspendat la cererea asiguratului pe perioada suspendării dreptului de circulație al vehiculului sau pe perioada imobilizării vehiculului

Pentru o mai mare transparență, asigurătorul RCA are obligația să notifice asigurații, la solicitarea acestora, în ceea ce privește modul de calcul al primei de asigurare. Pot fi cerute informații despre modalitatea de stabilire a primei, datele statistice în baza cărora este stabilită aceasta sau raportul actuarial care stă la baza determinării tarifului de primă.

Totodată, asigurătorul RCA are obligaţia deschiderii dosarului de daună la data înregistrarii avizării de daună.

Nemulțumiți că în ordonanță nu se stipulează care este preţul de referinţă al RCA și că acest lucru va fi făcut tot de ASF, transportatorii nu au oprit protestul și au ieșit joi cu mașinile în majoritatea județelor din țară și în București.

Guvernul a transmis astăzi noi precizări.

"După consultări cu transportatorii, Autoritatea de Supraveghere Financiară și Consiliul Concurenței, Guvernul a adoptat ieri o ordonanța de urgență tocmai pentru a crea cadrul juridic care să permită  rezolvarea acestor probleme. Ordonanța reflectă solicitările transportatorilor, respectând legea și rolul tuturor instituțiilor implicate. Nu este în competența Guvernului să stabilească valoarea de plafonare a tarifelor RCA și este inadmisibil să i se solicite guvernului acest lucru. Această chestiune trebuie clarificată de ASF. Guvernul nu se poate substitui instituțiilor care trebuie sa-și asume responsabilitatea rezolvării disensiunilor dintre asiguratori și transportatori. Stabilirea prețurilor, cerere formulată azi în petiția adresată Guvernului, nu este în atribuțiile Executivului, ci în ale Autorității de Supraveghere Financiară, care are cadrul legal să intervină", a arătat Guvernul.

 

Articole din aceeasi categorie
Clujul găzduiește etapa I a Campionatului European de Raliuri 2017. Consiliul Județean, partener în organizarea acestui eveniment, dă asigurări că Clujul e pregătiti pentru probele concursului.
05 Mai. 2017
14:16
1
La nivelul judeţului Cluj nu se înregistrează drumuri judeţene închise sau blocate. În urma ninsorilor abundente din ultimele 24 de ore, circulaţia se desfăşoară, însă, în condiţii de iarnă.
21 Apr. 2017
13:28
0
Poliţiştii locali au suspendat în această săptămână activitatea a 20 de atelierelor de reparaţii şi dezmembări auto, care funcţionează în Cluj-Napoca.
16 Mar. 2017
17:37
15
Clujenii au la dispoziție o aplicație care va monitoriza locurile de parcare disponibile în oraș.
03 Mar. 2017
15:31
7
Peste 4,6% din mașinile verificate de RAR Cluj în trafic, în anul trecut, aveau defecțiuni majore la sistemul de frânare și la direcție.
20 Feb. 2017
15:53
8
Începând de joi, 9 februarie, s-a dat liber la ridicarea autoturismelor parcate neregulamentar în Cluj-Napoca. Poliția Locală a și trecut la treabă și a ridicat deja mai multe autoturisme.
09 Feb. 2017
13:01
12

Post new comment

Comentarii

Trebuie schimbata toata administratia ASF si subordonatii alesi pe cai imorale. Asa ca si in alte locuri caldute similare, e plina de sinecuristi (neveste, copii, fini, nasi, gineri si nurori, clienti politici ai mafiei politice romanesti). Cautati sa vedeti salariul lui Misu Negritoiu si veti intelege. Nimeni nu ii va schimba decat protestul maselor. Al transportatorilor a avut un pic de efect. Dar insuficient. Trebuie lucrat la cauza care e servilismul politic, tradarea si incompetenta.

Dacă vor asigurări așa de mari pot sale facă cât vor dar să nu mai fie obligatorii ,să vedem atunci ce fac firmele de asigurare le mai scumpesc ?

Dacă vor asigurări așa de mari pot sale facă cât vor dar să nu mai fie obligatorii ,să vedem atunci ce fac firmele de asigurare le mai scumpesc ?

Bici inghetzarea si nici reducerea cu 30% ... in nici un caz , nu trebuie sa ccepte asa ceva soferii si parlamentarii nostri... ci revenirea la cuantumul anului 2015 in cel mai rau caz , pentru ca astazi, ceea ce se intampla in asigurarile RCA, este o adevarata bataie de joc la adresa romanilor si depaseste orice limita de suportabilitate , atat pentru autoturismele de familie, cat si pentru societatile de trasnportatori .
De ce nu se reformuleaza aceasta lege in sensul ca:
A/.TERITORIAL
1/. Sa se imparta in 2 categorii de asigurari :
-O ASIGURARE PENTRU ROMANIA - LA PRETURI REDUSE , calculate dupa preturile pieselor de schimb din tzara si dupa salariile noastre interne ;
-O ASIGURARE PENTRU EXTERN - LA PRETURILE PRACTICATE IN EUROPA ( Cartea verde ) .
B/.SOLIDARITATEA PENTRU ACCIDENTE DE CIRCULATIE :
a/- O asigurare " RCA - MINIMA OBLIGATORIE PRIN LEGE " si care :
- cel mult 100 una suta de euro - pentru autoturismele de familie si de scop de agreement , indifferent de marca, vechime sau capacitate cilindrica ;
- Cel mult 200 doua sute de euro, pentru autovehiculele de transport Marfa , detinute nonlucrativ, in scop exclusiv de familie , indifferent de marca, capacitate cilindrica, destinatie... ;
- Cel mult 1000 unamie de europ, pentru autovehiculele de transport Marfa si/sau persoane in scop lucrativ .
La acest tip de asigurare, si calculul cotei de despagubire , sa fie proportional, adica tot... " Minima " - platita de societatea de asigurare , iar DIFERENTA PAGUBELOR, SA FIE SUPORTATE / PLATITE DE CATRE CAUZATORII ACCIDENTELOR DIN BANII LOR .
b/. O asigurare RCA - FACULTATIVA SUPLIMENTARA - la latitudinea soferilor .
ACEASTA ASIGURARE SA FIE INCHEIATA SUPLIMENTAR, DE SOFERII CARE DORESC SA FIE DESPAGUBITI INTEGRAL DE CATRE SOCIETATEA DE ASIGURARE si bine-nteles, sa fie la cota stabilita de asigurator .
De ce nu se poate reformula legea asigurarilor in acest mod ? De ce trebuie musai, toti soferii buni profesionisti si care conduc preventiv si nu incalca regulile de circulatie, sa fie solidari cu soferii slabi, indisciplinati si violenti in traficul rutier ?
-3/. De ce toata lumea plateste aceasta "solidaritate la accidente " la fel si comite accidente si nu si sunt disciplinati in traficul rutier si ba ...? De ce
-toti cei care n-au avut nici un fel de evenimente rutiere nu platesc 50% din cuantum,
-cei cu abateri la legea circulatiei dar n-au accidente 60-70% din cuantum si
-cei care figureaza cu accidente comise din vina lor sa plateasca 200% sau mai mult, proportional la nr accidntelor comise din vina sa , adaugandu-se cate 50% pentru fiecare eveniment, la cele 200% ... ?!
Asa ar fi correct . S se mearga nu pe principiul "Toata lumea plateste , pentru a fi solidari cu soferii slabi profesionisti, indisciplinati sau violenti la volan " ... ci pe principliu, "Solidaritatii minime la accidente si completat cu raspunderea directa a cauzatorului accidentului . Cine face accident, sa plateasca EL IN PRIMUL RAND , nu toti ceilalti.

Va garantez eu, ca daca s-ar modifica legea asigurarilor asa cum am propus-o mai sus, soferii indisciplinati si slabi, naindemanatici in tehnica conducerii auto ( antitalent ) ... se vor gandi foarte bine inainte de a se urca la volan si de a iesi cu masinile pe drumul public.
IN ACEST MOD, S-AR IMPLEMENTA PRINCIPIUL MORAL , asadeci, POTRIVIT CARUIA " Cine greseste, plateste " ( Nu " toata lumea plateste pentru cine greseste " - cum se pracica in prezent ) .

Cel mai bine este sa se faca si pe la noi ca in Ungaria , oricum acea este directia , care a fost stie ce spun , nu intelegem pt ce nu putem fi si noi civilizati .

Nu-i posibil ca acum sa plătești in Romania RCA pentru un cap tractor 30 de mii de euro, în timp ce pentru aceeași mașină sa fie în Bulgaria o mie sau în Germania 1500. Dacă mi-am luat ca persoana fizica mașină nouă și n-am vândut-o pe cea veche pierd bonusul și ajung de la 450 de lei pe an la peste 2000, în condițiile în care am din 1989 permis, peste un milion de km făcuți în țara și afara și niciun eveniment produs din cauza mea. Este o asigurare obligatorie băgată pe gat de stat, nu contează dacă am și casco. Aici autoritățile răspund, asiguratorii profita cu complicitatea ASF-istilor numiti politic si incompetenti, care incaseaza de la ei salarii nesimtite si inchid ochii, iar cetățenii plătesc ca fraierii. RCA-ul sa fie pe Cnp nu pe mașină și sa țină seama de istoricul daunelor.

In 2 octombrie imi va expira RCA. ieri am facut o simulare, cea mai ieftina a fost 800 lei la ASIROM 12 luni. Astazi am facut o simulare, cea mai ieftina este 1000 lei la Groupama iar la Asirom este 1100. E chiar bataie de joc.

"noi suntem aici pe veci stapani", suna cunoscut???hhhh, na vezi, in timp ce te fufu propriul tau stat pe la spate, in fata iti scoate ochii cu un ambasador care s-o tras in chip cu un steag, tu esti atent la stirea aia si pe cand toc-poc te rade la jeb....

stii ce inseamna asta? ca trebuie sa ne alaturam protestului transportatorilor, sau sa facem si noi, la randul nostru, un protest pentru aceasta problema. sa protestam pana se satura toti parvenitii si isi iau bagajele si pleaca. problema e ca nu suntem uniti si stam capra in fata alesilor

ii doare-n poola pe alesii neamului de proteste, ei umbla pe sus si cu coloane... de la brateanu si iorga in coace tot asa o fost.

logic ca ii doare unde zici, asta pentru ca ii lasam sa ii doara. daca ne unim fortele sa ii dam jos, nu o sa ii mai doara

Avem la multe categorii (inclusiv RCA) taxe mai mari decât în Germania.

Nu doar transportatorii ar trebui sa protesteze. TOTI suntem jecmaniti de asiguguratori...

Ciocul mic de tot, ca in tara asta nu decideti voi cand se face revolutie si cand nu, iobagule.

Mda..., am vazut ce au facut iobagii maghiari la revolutia din 1956.

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

De la ea i se trage nenorocirea lui Mutu! Ce decizie a luat nora lui Ion Țiriac acum mulți ani
23 May. 2017
19:13
Lumea fotbalului e în stare de șoc! S-a sinucis, iar motivul este pur și simplu cutremurător!
23 May. 2017
19:13
Anunțul Principesei Margareta: ”Cu profundă tristețe...”
23 May. 2017
14:37
Inchide