Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Miercuri, 26 Iul. 2017, 16:40
15
2914

Dezbatere publică la Cluj, privind crearea de benzi dedicate pentru transportul în comun

Primăria Cluj-Napoca organizează o dezbatere publică privind benzile dedicate pentru mijloacele de transport în comun, în condițiile în care clujenii se plâng de modul în care se circulă în oraș.

Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Dezbaterea va avea ca temă crearea benzii dedicate pentru transportul în comun, pe Bulevardul 21 Decembrie 1918 și strada Memorandumului, axa Est-Vest, între intersecțiile cu strazile Petofi Sandor și Emil Isac.

Dezbaterea va avea loc în Sala de Sticlă a Primăriei Cluj-Napoca, luni, 31 iulie, de la ora 16.00.

 

Articole din aceeasi categorie
Duminică, 19 noiembrie 2017, ora 23.59, este ultima zi din etapa de vot final din cadrul procesului de Bugetare participativă Cluj-Napoca 2017, primul proces de bugetare participativă online din Român
15 Noi. 2017
15:25
2
Circulația pe strada Câmpeni din Cluj-Napoca s-a reluat pe dublu sens începând din 8 noiembrie.
08 Noi. 2017
15:29
1
1.740 de arbori cu balot vor fi plantați în Cluj-Napoca până în luna martie a anului viitor. Primii arbori au fost deja plantați pe câteva stă și în curțile unor școli din oraș.
01 Noi. 2017
14:50
0
Primăria Cluj-Napoca propune acordarea denumirii de Piațeta ”Jean Calvin” zonei care găzduiește statuia Sfântului Gheorghe, cuprinsă între Biserica Reformată și Liceul Teologic Reformat.
31 Oct. 2017
09:57
11
Primăria Cluj-Napoca a aprobat în acest an 431 de locuri pe domeniul public pentru comercializarea florilor şi lumânărilor cu ocazia zilei de 1 noiembrie.
24 Oct. 2017
12:59
0
Celebrul Sting va concerta marți la Sala Polivalentă din Cluj-Napoca.
16 Oct. 2017
10:13
2

Post new comment

Comentarii

as mai adauga si interzicerea autoturismelor pe motorina sa mai circule in centrul clujului.

Atenție ! Atenție !
Stimați călători, suntem la stopul de la Primărie iar la verde vom intra pe banda dedicată mijloacelor de transport în comun.....e verde , gata - am trecut, puneți-vă centurile.... înghițiți bomboanele mentolate ....Decolăm !
- Puțintică răbdare, trebuie să oprim la stopul de la Electrica...
- E verde, Viteză și, mă scuzați, Frână pt. că trebuie să oprim în stația Memorandumului...
- Atenție se închid ușile, pornim....Viteză și, mă scuzați, Frână pt.că trebe să oprim la trecerea de pietoni de la Matei Corvin...
- E verde, Viteză și...Frână pt. că vom sta puțin la stopul de la Melody...
- E verde, Viteză și Frână pt. că trebuie să oprim în stația Sora...
- S-au închis ușile, Viteză și Frână simultan pt. că traversează pietonii la Sora...
- Gata, au trecut, e verde, Viteză și Frână pt. că trebuie să oprim puțin și la trecerea de pietoni colț cu strada Joliot Curie...
- E verde, Viteză și Frână pt. că trebuie să oprim la stopul de la Cons.Jud....
- În sfârșit e verde, Viteză și Frână pt. că trebe să stăm și la stopul de la CFR...
- E verde, Viteză și Frână pt. oprirea în stația CFR...
- Pornim, Viteză și Frână pt. stopul de Stanca...
.....
Stimați călători , după ce se va face verde (la Stanca), vom ajunge la stopul de la Termoficare, unde se termină banda dedicată transportului în comun, după care vom ateriza în prima stație.
Călătorii care n-au suportat viteza zborului nostru pe această bandă (de la Primărie la Termoficare) pot fi liniștiți, în continuare vom merge la fel ca celelalte mașini aflate în trafic. Călătorii care n-au suportat frânările sun rugați ca, la coborâre, să arunce pungile primite exclusiv la coș.
Stimați călători, compania noastră - CTP Cluj - este singura care a inclus în prețul biletului și vizitarea benzii dedicate transportului în comun, obiectiv turistic care, ori cât de micuț (și îndoielnic) ar fi, dă bine (se spune...contra cost) la imaginea orașului nostru.

Ageamii din Primarie in frunte cu incompetentul sef, Boc nu pot sa faca nimica, tocmai din cauza coruptiei si de faptul ca-i doare la banana de clujeni. Toate aceste zvarcoliri, benzi dedicate, descongestionare, reamenajari sunt frectie la picior de lemn. Nu poti face din rahat bici si sa pocneasca cu asemena luzeri, mincinosi, cu po***EDITAT***sme ieftine, cu balciuri urbane pentru po***EDITAT***mea neroada si aducatoare de voturi. Total gresit drumul urmat de asa zisi edili.
In primul rand trebuie sa se elibereze trotuarele, strazile si bulevardele de masini parcate. In zona centrala este nevoie de cel putin 3 Parkinguri subterne, exista si locatii suficente, de exemplu in Cipariu pe locul actualei parcari, in curtea Finantelor, in zona spitalelor, nu doar acela care va apare la Sfantu' asteapta la Oncologie, in zona studenteasca, in interiorul caminelor studentesti, etc, etc. La fel si in cartiere, unde in locul mizerabilelor garaje se pot face parkinguri subterane cu pacuri deasupra sau ce o mai fi, chiar instiutii publice ori magazine, etc. Se va castiga o banda de mers pe sens pe Observator, Tiulescu, C. Floresti, peste tot.
Ce se va intampla cu masinile parcate pe banda dedicata Marasti-Manastur? Se vor regasii pe strazile din apropiere, unde vor crea situatii ca pe multe strazi din Cluj unde se circula pe mijloc la intelegere cu cei ce vin din sens contrar, ba mai mult, soferii care locuiesc in zona isi vor lasa masinile in strada de frica sa nu li se blocheze accesul la poarta. Deci se va muta necazul spre alte zone si de ce? Din cauza minciunile si al neimplicarii edilior in rezolvarea problemelor reale. Daca toate astea se vor fi realizat este nevoie de o politie puternica, competenta si impartiala, se poate trece la civilizarea populatiei prin amenzi peste amenzi. Camerele sa fie folosite la maxim si unde-i ceva ilegalitate hop si politia cu amenda, asa se procedeaza in lumea civilizata. La fel si cu cei care detin masini si stau la case, obligati sa parcheze in curte, chiar si numai pentru 5 minute, dar nu cu riscul de a ramane blocat chiar si pentru 5 minute
Este nevoie de pasaje, ca or fi aeriene, pietonale, subterane, iar Centura este vitala pentru scoaterea traficului din urban. Apoi alt aspect, traficul greu scos din oras toatal, nu este posibil sa vezi ora de ora camioane, TIR-uri, betoneiere iar unde este absolut necesar, o taxa de tranzit costisitoare, macar pentru asfaltul pe care-l fac terci mai ales cand e cald.
Asta ar fi doar o parte dim problemele majore care rezolvate ar aduce un plus confort clujenilor, pietoni sau soferi.
Se incurajeaza si de catre Guvern si de catre UE folosirea masinilor electrice, cum ma poti convige pe mine, ca si clujean sa-mi cumpar asa ceva daca nu am unde sa-mi incarc bateriile? Tineti cont ca o incarcare necesita timp, nu ca si la alimentarea cu benzina.

POLUAREA din oraș, din zona centrală a actualei rețele stradale (Centrul, moștenit din alte secole) și SĂNĂTATEA locuitorilor stau Cu Mult înaintea celor câteva minuțele câștigate de transportul în comun pe scurtele culoare ,,dedicate” ...și mărunțite de semafoare (Primărie-RATermoficare=8 stopuri).
Parcul de autoturisme pe bază de combustibili fosili se va schimba într-un ritm mult prea lent (având în vedere prețurile și adaptările necesare) pe când transportul în comun poate trece, mai rapid și într-o mai mare măsură, la soluții nepoluante.
Pe Memorandumului și 21 Decembrie au loc, zilnic, marile traversări ale orașului la orele de vârf și este de preferat ca Aici să meargă o țârucă mai încet un număr relativ redus de vehicule Buss nepoluante (electrice) decât să se prelungească staționările cu motorul în relanti , să traverseze Și Mai Încet centrul orașului / orașul mii de mașini poluante (prin dispariția a încă unei benzi).
Mare parte din liniile de transport în comun pe străzile amintite sunt asigurate de troleibuse iar pt. celelalte linii (care circulă des) s-ar putea apela la autobuse electrice (care tocmai intră~vor intra în dotare).
Clujul e în plină dezvoltare , noile cartiere vor fi tot la marginea ori în afara orașului iar locuitorii vor veni să muncească în cine știe care colț al Clujului.
Problema poluării, a circulației, a transportului în comun nu mai e cea discutată acum 2, 3 , 5 ani ci ea se amplifică, se complică pe zi ce trece. Rezolvarea nu trebuie să fie numai pt. ce e azi (un ,,azi” măsurat în ani) ci și pt. ceea ce va fi (cu pași repezi) mâine.
Pe Termen Scurt:
- ar trebui fluidizată circulația mașinilor poluante (și nu încetinită, prin idei care nu mai încap pe actuala rețea stradală, din sec.XIX.....străzile mai noi) ;
- transportul în comun ar trebui axat pe mijloace auto nepoluante, în primă fază pe liniile principale (care circulă des sau cu motoare Diesel vechi) de pe axa Est-Vest, ce traversează și centrul orașului.
Pe Termen Mediu (și lung dar demarat acum) :
-pt. inființarea unor culoare dedicate transportului în comun și situațiilor de urgență ar trebui, în prealabil, descongestionată circulația pe străzile respective prin ,,construirea” unei rute suplimentare pt. traversarea orașului;
- trebuie trasate câteva linii principale de traversare rapidă a orașului pt. transportul în comun (de preferință dar nu numai) , astfel încât acestea să nu se intersecteze cu circulația celorlalte vehicule (spre deosebire de scurtele culoare cu pretenții de metrou...stradal, înjghebate, de ochii lumii, pe străzi și așa insuficient de largi și pline cu semafoare).
(# până când nu se va face prima astfel de linie / cale, nu se vor face nici următoarele;
#în orașele de câmpie, liniile de tramvai sunt (pot fi) alături și nu pe carosabil dar aici nu;
#lipsa spațiului în valea îngustă a Someșului cere alte soluții, poate originale...sau nu? poate îndrăznețe, poate banalele căi suspendate - unde viteza ar compensa micile ocoluri ale traseului ).

Unele mijloace de transport in comun au AC, si chiar functioneaza. Vezi troleibuzele mici, de pe linia lui 5. Cand erau 34 grd. afara, in ele era civilizat. Numa' ca nu-s toate asa. Pana reinnoiesc parcul, mai dureaza.
Va fi mult mai bine sa lasi masina in Marasti, iei un troleu' si in 10 min esti pe Memorandumului. Cu masina, in orele de varf, scoti 30 min. Plus ca n-ai unde parca, de cand au desfiintat parcari.

Asta o spui ca sa scuzi primaria cand a ingustat strazi, le-a pietonalizat, dar nu a facut locuri de parcare in schimbul celor desfiintate? Nu tineee... Intai faci locuri de parcare, abia apoi distrugi si-ti faci de cap ... Povastea ta nu tine si chiar tu recunosti ca exista numai cateva troleibuze cu AC.

Daca nu pun intermitent in intersectii pentru masinile care vireaza prin fata autobuzelor nu rezolva nimic. Nu mor soferii cateva secunde pana trece busul, cand trece. Altfel o sa fie ca la teatru, regionala etc.

Bună ziua,
  Sunt dna Henrietta Fernando, un creditor privat de împrumut, care oferă împrumuturi pentru oportunități de viață. Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru lichidarea datoriilor sau aveți nevoie de un împrumut de capital pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ați fost refuzat de către bănci și alte agenții financiare? Aveți nevoie de un împrumut de consolidare sau de credit ipotecar? Nu te uita mai departe, pentru că suntem aici pentru toate problemele tale financiare. Împrumutăm fonduri persoanelor care au nevoie de asistență financiară, care au un credit rău sau care au nevoie de bani pentru a plăti facturile, să investească în afaceri la o rată de 2%. Vreau să folosesc acest mediu pentru a informa publicul larg că oferim asistență și beneficiar fiabil și că vom fi dispuși să vă oferim un împrumut.
Trimiteți-ne un e-mail la: (henriettafernandoloanfirm@gmail.com)

Dupa cat stiu eu, camataria e interzisa prin lege in Romania. Oare n-o iau cei de la DIICOT un pic la intrebari pe "madam henrietta"?

idea e f. buna, ce ar mai putea face in + e sa permita virajul la dreapta de pe Cuza Voda pe 21 decembrie, nu de alta dar daca vine unul din p-ta M. Viteazul in sus trebuie sa ocoleasca toata statuia lu Iancu sa o ia spre sora sau central......in plus nu sunt de acord cu interzicerea virajului la dreapta de pe 21 decembrie pe str. Frederic

Ceva solutie trebuie gasita deja multi merg pe jos si folosesc transportul in comun care e inca jalnic in orele de varf.
Se pot crea benzi dedicate transportului in comun in zona centrala spre iesire se poat face beni de tip HOV (high occupancy vehicle). Trebuie un transport in comun modern sa schimbi mentalitatea oamenilor. Viteza conteaza in afaceri da ? Deci aer conditionat vara, incalzire iarna, ritmicitate indestulatoare, viteza de deplasare si oamenii vor folosii transportul in comun. Sau credeti ca oamenii cauta sa sufere ? Trebuie sa legati transportul in comun serios de Polus. Nu ma refer la autobusele care circula cu ritmicitatea masinilor de gunoi ci la troleu, tramvai, etc. La Polus s-ar putea face o parcare mare unde cei veniti din Floreti si-ar putea lasa masinile si sa sara pe mijloacele de transport spre oras. Se cheama Park&Ride si se practica in lumea larga. Voi la ce va ganditi asa dimineata cand va treziti ? Sau asteptati ca sa vina altii sa o faca ?

O idee foarte buna ! Mi-as lasa masina acasa mai des daca as sti ca ajung mai repede datorita acelor benzi, si nu trebuie sa caut loc de parcare in centru. DAAAAAAR Nu voi circula niciodata cu autobusul atata timp cat nu au niciodata pornite instalatiile de climatizare, si nu se suplimenteaza suficient numarul de autobuse pentru orele de varf... Trebuie sa fie ridicat mai mult nivelul de confort ca sa mearga mai multa lume cu mijloacele de t. In comun... Asta ar fi semnul unui oras civilizat.. oameni pe jos si pe biciclete.. si poluare mai putina !

o conditie ar fi reducerea gratuitatii pentru pensionari la doua linii

Recomandare munca la domiciliu exclusiv: cautam persoane capabile sa obtina chiar din prima luna rezultatele pe baza carora sa castige 1500 RON (lei noi) lunar. Oferim contract de comision care va garanteaza plata rezultatelor. Ne gasiti la adresa de email: cristianproject210@gmail.com

Adica benzi pt vinituri?(Clujenii au masini).
NU!
Sa mearga ca la ei la tara, pe jos sau cu bicicleta!

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide