Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Joi, 05 Feb. 2015, 17:28
242
12793

Fără "Kolozsvar" lângă ”Cluj-Napoca”! Primăria a câștigat definitiv procesul plăcuțelor bilingve

Municipalitatea clujeană nu este obligată să monteze plăcuțe bilingve la intrările în oraș, conform unei decizii a Curții de Apel.

clu
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Primăria clujeană a câștigat procesul intentat de Landman Gabor, președintele Fundaţiei “European Committee Human Rights Hungarians Central Europe”, pentru montarea de plăcuțe bilingve la intrările în oraș. Astfel, după ce în luna iulie a anului trecut, Tribunalul Cluj i-a dat câștig de cauză lui Landman, joi, 5 februarie, Curtea de Apel Cluj a anulat decizia. ”Admite recursul declarat de recurentul CL şi P mun CJ-N împotriva sentinţei civile nr. 4800, pronunţată la data de 11.07.2014 în dosarul nr. 1516/117/2014 al Tribunalului Cluj pe care o casează în tot în sensul că respinge acţiunea formulată de reclamanta FECHRHCE ca urmare a admiterii excepţiei lipsei calităţii procesuale active. Decizia este definitivă şi executorie”, se arată în soluția pe scurt dată de magistrați.

Potrivit Legii 215/2001, montarea plăcuţelor bilingve se aplică dacă ponderea populaţiei de origine maghiară depăşeşte 20%, însă la recensămintele din 2002 şi în 2011, populaţia maghiară din Cluj-Napoca a scăzut sub acest prag. În demersul său, Landman s-a prevalat de articolul 131 din legea 215/2001, care spune că prevederile acesteia sunt aplicabile şi "dacă ponderea cetăţenilor aparţinând unei minorităţi scade sub procentul prevăzut la art. 19 (20% - n.r.)", decizia aparținând autorităților locale. De asemenea, a fost invocat şi art. 11, alin. (3) din Convenţia Cadru de la Strasbourg, în care se precizează că "in ariile locuite in mod traditional de un numar substantial de persoane apartinind unei minoritati nationale, partile vor depune eforturi, in cadrul sistemului lor legal, inclusiv, atunci cind este cazul, in cadrul acordurilor incheiate cu alte state, si tinind seama de conditiile lor specifice, pentru expunerea denumirilor locale traditionale, a denumirilor strazilor si a altor indicatii topografice destinate publicului, deopotriva in limba minoritara, acolo unde exista o cerere suficienta pentru astfel de indicatii".

 

Articole din aceeasi categorie
După 10 ani de prezență pe piața serviciilor medicale din Cluj-Napoca, Rețeaua de sănătate REGINA MARIA finalizează primul spital privat cu servicii integrate din oraș.
14 Dec. 2018
09:33
0
Poliţiştii clujeni fac un apel public pentru identificarea unei persoane bănuite de înșelăciune prinmetoda “Accidentul”.
13 Dec. 2018
17:29
3
Primăria Cluj-Napoca se află printre municipalitățile din Europa câștigătoare ale primului apel de proiecte din programul WiFi4EU al Comisiei Europene.
13 Dec. 2018
09:35
0
Compania de Apă Someș a anunțat întreruperea furnizării apei potabile joi, 13 decembrie pe o stradă din municipiul Cluj-Napoca.
13 Dec. 2018
09:30
0
Marți, 11 decembrie, polițiști ai Biroului de Poliție pentru Centrul Universitar au organizat şi desfasurat o acţiune în Complexul Studențesc Mărăști.
12 Dec. 2018
13:41
3
Platforma civică Demos Cluj organizează joi, 13 decembrie dezbaterea „Criza locuirii la Cluj. Soluții pentru locuințe accesibile tuturor”.
11 Dec. 2018
13:24
3

Post new comment

Comentarii

@3.14tyu

,,ps. Pentru amatorii de istorie Transilvanista, va doresc numai bine, si va aduc aminte ca la anu toate arhivele nationale vor fii disponibile online(scrisori,documente oficiale), si cele mai multe sunt din Ardeal, asa ca legati-va bine pantalonii! "

Nu este nevoie, am ,,ielastic" cum zic miticii. Problema este la voi, pe langa curea sunt necesare si bretele.Si eu astept. O sa ai surprize mari, istoria la liber, atunci sa-i vad pe marii istorici maghiari pe unde scot camasa fata de ai lor ,pe care i-au mintit cu privire la mari personalitati maghiare , care de fapt erau de alta nationalitate, inclusiv Petofi.
Sa ne auzim sanatosi! Sau poate ne vedem la arhive.
p.s. Am uitat, invata germana pana la anul, nu toate documentele sunt in maghiara.
p.p.s. Sincer, va respect cultura, chiar particip la Zilele Culturii Maghiare, un gulas, o bere, muzica buna, anul trecut cei mai apreciati au fost o trupa de dansatori gipsi din Ungaria, au facut un adevarat spectacol care s-a lasat cu bis-uri.( 2, mai mult nu s-a putut, dadeau peste cap tot programul).

Nem is kértünk "Kolozsvar"-t. Mi KOLOZSVÁR-t kértünk és meg is fogjuk kapni büdös, tetves oláhok...

Dar ***EDITAT***este de ce nu sa-r scrie , ca-s mult mai multi decat ungurii... !

Acum puteti sa va apucati sa vopsiti iarasi totul in rosu, galben si albastru, inclusiv multitudinea aia de 4 WCuri publice din Cluj... ca sa se poata c a c a toata lumea in patriotismul vostru local.

Transilvania este Pamant Romanesc si asa va ramane. Bosegorime sa ne-o luati la mu mu !!! uge uge LOL

Transilvania este Pamant Romanesc si asa va ramane. Bosegorime sa ne-o luati la mu mu !!! uge uge LOL

dusule, tare esti incrancenat, inrait si incainit intr- ale tale
o sa mori asfixiat de oftica cu pumnalul asta rasucit in rana veche si care nu se mai vindeca niciodata...
ai 110 ani ca sa fi avut macar 10 ani in timpul AustroUngariei si sa fi priceput ceva ca si copil? ai primit vreun mar sau o ciocolata de la un ardelean in 1914 ca sa ai ce povesti sa ne spui noua acuma?

nu ai apucat sa traiesti in timpul AustroUngariei ca sa stii cum a fost, ai auzit si tu discutie, povesti de la mama Tina, de la unu si de la altul, de unde stii ca ce ai auzit tu sint istoria adevarata si nu esti tu cel spalat pe creier ?
de ce te-ar crede cineva? la asta te-ai gandit?....ca e cam foarte trista situatia ta.... :-)

1907. Intr-un singur an in Ardeal se consrtuieste calea ferata Fagaras - Brasov (70 KM) cu un tunel si doua viaducte, primele din beton armat de pe teritoriul actualei Românii.
1907. Indestulati de atâta Unire, taranilor din Moldova le ghioraie matzele de foame si se rascoala. La scurt timp se rascoala si cei din Tara Miticilor. Stim cu totzii cine a câstigat confruntarea.
Hai Profule, ai vreun exemplu (adevarat) care sa fie cât de cât invers decât asta?

Portiunea cu viaductele (Podu Ilii si Podu Negru) a fost dezafectata dupa razboi si desi balustradele de fier au fost furate de noii si "întreprinzatorii" locuitori ai Ardealului, viaductele ramân impresionante prin marimea, eleganta stilului si eficienta lui. Exista si in Cluj cladiri frumoase dar nu cunosc vreuna facuta de români si cu atât mai putin de comunistii mioritici.

ha ha ha,numa cu profesori rumini ma intilnesc p aci ! vreun zugrav ,mecanic nu i p aci ?
ma, pa voi v o facut comunistii numa profesori universitari si cacademicieni
ati venit de la coada vacii si amu de telectuali ce sinteti nu mai puteti de tristetea mea ?

Cine nu-şi poate asuma trecutul, nu va avea parte de viitor. http://kolozsvaros.ro/web/kolozsvaros/-/istoria-maghiarilor-nu-mai-poate...

Ai scris un mare adevar. Il si puneti in prcatica?

F^;^- va in gura pe toti istoricii amatori, care se pare ca au impresia ca pot sa stearga niste adevaruri scrise cu cerneala pe hartie cu niste zvonuri si delirari. Pot sa va spun doar ca NOI maghiarii am contribuit la construirea orasului, de-a lungul istoriei am aparat-o si am iubit-o. Probabil dintre etniile orasului, maghiarii au contribuit cel mai mult( daca nu luam in calcul era comunista), si mi se pare un lucru de bun simt sa se scrie denumirea orasului si in limba etnicilor care l-au locuit secole intregi, si inca o fac si azi.
Sincer sa va spun, ma asteptam sa fie mai multi romani care sa impartaseasca acel sentiment de respect, pe care maghiarii din Kolozsvár merita, pt. ca de-a lungul istoriei au ridicat nivelul de trai fie in viata de zi cu zi, fie in cultura (Opera Romana- cladirea, etc.) arhitectura etc. Ne pare rau ca suntem prea incapatanati in ceea ce priveste conservarea culturii noastre, dar daca ati stii mai mult despre ea, ne-ati intelege. Noi vrem doar respect reciproc, si nu vorbesc acum nici de autoritatile Horthyste si nici de partidul Jobbik, nici de Tokes, nici de secuii care nu va dau paine... ci vorbesc despre populatia maghiara din Kolozsvár, care nu merita un asemenea tratament!!!

ps. Pentru amatorii de istorie Transilvanista, va doresc numai bine, si va aduc aminte ca la anu toate arhivele nationale vor fii disponibile online(scrisori,documente oficiale), si cele mai multe sunt din Ardeal, asa ca legati-va bine pantalonii!

pityule,da cum ar fi sa te foota in gura pe tine toti acei la care te-ai referit?Iti imaginezi?Cred ca nu ti-ar fi usor...Esti cam obraznic profesore.Vezi,asa va invatati voi copii sa se comporte si sa traiasca cu impresiile astea bolnave in cap.E CEVA NORMAL SA NU SE ADMITA SA SE SCRIE SI IN UNGURESTE CLUJ.Intentionat am vrut sa scriu asa,sa nu folosesc cuvintu unguresc.L-ai folosit tu in comentariu tau.Cred ca ajunge.

Impresii bolnave in cap? Sunt lucruri normale intr-o societate care se pretinde a fi democratica. Tu esti spalat la creier, si nu ai argumente palpabile.

ai dreptate, dar de unde p.zda masi sa aiba respect cand capra sau caprita de gazetar care a scris articolu, nici atat bun simt nu a avut sa scrie numele corect, "Fără "Kolozsvar"", chiar daca pare o greseala minora sa uiti sa pui o liniuta, e ca si cand ti-ar scrie numele in buletin far diacritice.
dar bine-inteles ca pentru restul cuvintelor a putu sa foloseasca diacritice.

Cit ma bucur ca ungurii invata sa scrie si sa citeasca ROMANESTE!Andi,ai mincat ceva azi?Si nu te apuca si tu de mame ca ma superi.Da unguras?

Te egy szarevö vagy aki most cserélte le bocskorát. Ha mi nem lettünk volna, még mindig ***EDITAT***szkát zabálnál fakanálal.
na ase-i mai bine?

Mai pityule,tu stii ca chinezaria asta a voastra nu e limba de circulatie internationala,si numai nebunii ar invata-o.Deja o iei razna ungure.Nu stiu ce ai scris,si nici nu ma intereseaza.As putea sa traduc pe Google,dar nu-mi pierd timpu cu asa ceva,insa daca ai scris cumva ceva urit,nu stiu ce sa zic...Vezi ca io daca-ti scriu ceva,iti scriu sa intelegi,nu ma ascund dupa niste hieroglife.Pot sa-ti spun ca esti un las in cazu asta.Ungure,vezi ca postezi pe un site ROMANESC.Daca continuam asa,cred ca nu-i a bine...Mai gindeste-te ce-ti spun.

Am vrut sa iti arat ca iti sunt superior :) Problema ta este ca ai impresia ca ai invatat destul, si nu mai ai nevoie de lectii. Nici macar autodidact nu poti sa fii ca te mananca lenea. Cica nu ai fost curios ce am scris :)) Si ca nu VREI sa traduci :)

Demonii trecutului ne coplesesc. Istoria este scrisa la trecut, ce viitor avem? Din ce se scrie, aici, parerea mea, unul sumbru si trist.

Pai normal ca ti se pare sumbru si trist. Cu asemenea mentalitate nu ne vom impaca niciodata. Avem niste conducatori de tot rahatul :( Primaria nu a anticipat aceasta disputa??? Si plus ca mai mare parte din comentatorii anti maghiari, nu cunosc nici unul, dar totusi stiu totul despre noi.

Dupa cum merg lucrurile in Uniunea Europeana in 2015, sansele ca Transilvania sa se separe de Romania sunt nule, zero. Va raciti gurile de pomana.

Dar cum merg lucrurile, domnu' avo***EDITAT***?

Dupa cum merg lucrurile in Uniunea Europeana in 2015, sansele ca Transilvania sa se separe de Romania sunt nule, zero. Va raciti gurile de pomana.

Tot la bară?

Copile tu repeti pasaje din falsa istorie invatata de la ai tai. Pana sa povestesti povesti despre razbunarea justificata (dupa parerea ta) a unora cu pene de cocos la palarie asupra unor femei si copii, mai treci prin niste sate din Ardeal si vei vedea ca nu rominii (cum ii numesti tu) sunt cei pe care ii urasc supravietuitorii urgiei purificatoare a alor tai. Mai exista supravietuitori si marturii. Nu vei face din negru alb oricat venin si ironie vei incerca sa presari pe aici. De ce? E simplu, dar tu desi stii, incerci constient prin discursul tau sa ascunzi. Ei bine, ASA CEVA NIMENI NU UITA oricat ai incerca tu sa minimizezi sau sa bagatelizezi niste crime dovedite. Si in orice caz, prin mesajul tau, eu nici nu ma indoiesc cine esti tu. Nu ma mai intreb ca si tine, fiindca orice om lucid intelege tot dindaratul cuvintelor tale.

ma gindesc oare cit este amintire reala a", ASA CEVA NIMENI NU UITA" si cit interes material in astfel de afirmatii !?
cam toata istoria romanicai legata de Transilvania,incepind de la burebista se axeaza pe cit de asuprit a fost ruminul( dupa cum bine se stie din istoria de romanica;ruminul exista deja la terminarea retragerii aureliene ! ha ha) de unguri si cum regatenii i au dezrobit pe iobagii rumini !(? ha ha)
io cred ca ii vorba mai mult de interes reciproc aci:ruminii vechi ii fac universitari si oameni mari pe ruminii noi,iar ruminii noi(taranoii necivilizati din Transilvania) fac politica regatenilor aci.

asetriunile tale referitoare la acest subiect ii influenteaza poate pe cei care sunt interesati sa le propage si poate pe necunoscatori ca fapt divers. nu vor face niciodata obiectul unei analize serioase pentru persoane minim documentate. istoria ungurilor este asa cum vor ei sa o prezinte si nu vor accepta in ruptul capului orice dovada istorica li se va prezenta deoarece NU LE CONVINE. istoria despre "ungurica" din transilvania si modul ei in care a ocupat aceste este chiar ridicola.

cred ca dumneata esti unul din cei foarte multi care incaseaza bani pentru ca istoria sa ramina asa cum o prezinta regatenii

reaua ta credinta a rabufnit atunci cand ai incercat sa gasesti o scuza unor criminali care au macelarit niste oameni pasnici. modul lor de lucru este apropiat fascistilor din lagare. iar modul tau de a nega seamana cu sustinatorii acestora. tu, repet ai invatat istoria numai de la unguri si o prezinti efectiv cum vor ungurii. nu vrei sa evoluezi ci doar sa iti promovezi discursul. atunci cand nu ai argumente sau esti descoperit incepi cu invectivele. sunt vaccinat stiu ce stiu, iar copilarii de tipul celor raspandite de tine nu tin. sunt anacronice desuete si lipsite de continut real ca sa mai poata influenta pe cineva.

Ma bucura mult aceasta veste si FELICITARI Primaria!!
Bravo clujenii, bravo Cluj!
Imi pare rau pentru ungurime dar este timpul sa respecte Legile Statului Roman. Daca nu, cum mai spun si altii, au LIBER spre MONGOLIA, tara lor, sa puna osul la munca acolo, nu sa traiasca din mila statului, alocatii pentru etnii si sa beleasca p*la pe internet cum isi permit aici.

maaatii cu mongolia!!!

pityule,mai incet cu mamele!te-ai molipsit de la vasile ciocan?Pai nu tu ai zis ca aveti documente ca de-acolo veniti?Ai uitat ce ai scris?Ei,ei pityule!

Ma bucura mult aceasta veste si FELICITARI Primaria!!
Bravo clujenii, bravo Cluj!
Imi pare rau pentru ungurime dar este timpul sa respecte Legile Statului Roman. Daca nu, cum mai spun si altii, au LIBER spre MONGOLIA, tara lor, sa puna osul la munca acolo, nu sa traiasca din mila statului, alocatii pentru etnii si sa beleasca p*la pe internet cum isi permit aici.

Ma bucura mult aceasta veste si FELICITARI Primaria!!
Bravo clujenii, bravo Cluj!
Imi pare rau pentru ungurime dar este timpul sa respecte Legile Statului Roman. Daca nu, cum mai spun si altii, au LIBER spre MONGOLIA, tara lor, sa puna osul la munca acolo, nu sa traiasca din mila statului, alocatii pentru etnii si sa beleasca p*la pe internet cum isi permit aici.

Transilvanism, my ass! Transilvanismul maghiarilor se vede la vizitele profetiilor "democratiei iliberare" aliati ai lui Putin cand putin tineri maghiari care au ratiunea necesara sa protesteze sunt facuti in fel si chip. Transilvanismul e vizibil pe stema Transilvaniei!(fara nici o reprezentare a etniei romane) Transilvanismul maghiar este reprezentat de coroanele depuse la monumentul Celor 13 Generali.

cât mai puteti ca ati scapat de denumirea magyara ca va fi nevoie cât de curând sa puneti denumirea in ...t z â g a n e s t e.

Mi-ar fi placut ca sa existe in Cluj multiculturalitatea din Elvetia sau regiunea Alsacia. Din pacate trecutul istoric dureros al ciocnirilor dintre populatia romana si maghiara din zona nu da ocazia unei reconcilieri. Inca. Persista in mentalul romanilor si ungurilor prea multe refulari care nu se pot uita. Ungurii sunt nostalgici si nu pot uita Ungaria mare si falsa impresie de natiune civilizatoare pe care cred ei ca au exercitat-o in Ardeal (caci civilizatorii romanilor si ungurilor au fost in realitate austriecii) romanii nu pot uita opresiunea suferita. Aceste rabufniri apar , iata in mentalul nostru si se manifesta si aici. Vom reusi vreodata sa trecem de ele? Singurul mod de rezolvare cred eu, va fi cresterea nivelului de trai. Cand o duci mai bine ca altii, amanuntele nu te influenteaza si agitatorii xenofobi sunt ridiculizati. Personal, nu m-ar fi deranjat in conditiile de mai sus aparitia si a numelui unguresc. In conditiile actuale, spun: NU! E devreme atat pentru unguri cat si pentru romani si nu ar face decat sa existe inca o samanta de conflict.

sile baiatule; tu ce esti? rumin sau ardelean ?
stii tu ca dupa ce romania a alipit Transilvania inca din 1920 au inceput purificarea etnica aci?stii tu ca ei spuneau ca sint frati cu ardelenii ,dar le au luat statuile si le au dus la bucuresti,asa cum face orice cuceritor?stii tu ca regatul era un loc al saraciei si in timpul comunist i au zis"programul de dezvoltare uniforma a patriei"prin care au supt tot din Transilvania? stii tu ca ruminii comunisti au vindut locuitorii Transilvaniei ca pe vite?stii tu ca azi platesti toate hotiile din regat?te ai gindit vreodata citi trebuie sa prinda un hot si apoi sa l condamne ? pai astia au salarii de la tine
sa stii baiatule ca ura nu era ca acum ! ura au cultivat o ruminii pentru a putea suge Transilvania.Aliatii au dat Transilvania regatului.regatenii au inceput purificarea si au facut multe nedreptati aici.a venit al doilea.Transilvania a trecut din nou la unguri.Astia amu s or razbunat pe cei care si or batut joc de ei cit o fost a regatenilor.amu isi bat iara joc ruminii de unguri
stii tu de bandele lui maniu ?stii tu de Gojdu ? te ai intrebat de ce asta nu era iobag cum zic ruminii vechi ca ar fi fost toti vlahii din Transilvania?ce esti tu ? ardelean sau rumin?si de care rumin? rumin vechi sau rumin nou?

ha ha ha ia zi dusule, nu-i asa ca KREPI de ciuda cu toata bozgorimea ta borata? ? HA HA HA

Transilvania a fost desfiintata de maghiari, nu de romani. Acelor baieti care au luptat si murit pentru desfiintarea Transilvaniei li se depun coroane si sunt comemorati. Iar eu roman ardelean ar trebui sa ma revolt si sa indrept greseala facuta de voi pe care nici n-o recunoasteti ca greseala. Poate ca ma nemultumesc unele lucruri si simt nevoia de a indrepta cate ceva, dar asta o fac in conditiile care sa-mi convina in primul rand mie, apoi tie -daca mai e loc.
Te citesc zilnic domnule @dusu, pe dumneata pe @vasile ciocan, pe @andi si azi ma intrebi de ce nu-mi place de voi. Ghici ?!

rumine adevarat; nu ti place pentru ca asa esti setat,io stiu asta
scriu aci in speranta ca virusul care v o fost bagat la cap sa se stearga
si ptr stiinta dumitale:ardeleni or fost de cind o aparut numele de ardeal,rumin o fost inventat prin 1850
da stiu ca i greu
am scris mai jos;cind romanica o alipit Transilvania o inceput sa i curete pe aia de nu erau ca ei.amu nemtii s or dus unii de voie,altii de nevoie(stiti ca unii or fost batuti in fata familiei sa semneze cum ca cer sa emigreze?bocii stau amu in casele lor si regatenii or luat pe ei bani cu care or cumparat oi din Anglia)evrei inca din 20 (cititi un raport al congresului american din 27 parca)pe unguri un pic cite un pic is scapa si de ei.is ramine cu smecherii regateni,is vede atunci .bine pentru boci,dinci sau rusi unirea asta o insemnat mana cerasca,asa ca pentru categoria asta ii mai rentabil rumin nou ca ardelean

in sfarsit!!!

Mai vb. Peste 50 de ani, cand si voi romanii o sa ajungeti minoritari. Atunci poti sa vii sa te invat cum sa lupti pt. Supravietuire!

Asa zici tu prezicatorule?Unde ai citit asta?In stele,sau asa te gindesti tu?Pina peste 50 de ani voi o sa fiti doar o amintire pe meleagurile astea.

Noi avem inca, sub 10%. Dar voi cu dacii nu aveti nimic in comun. Exceptand maramuresenii.

In sfarsit s-a facut dreptate! ! Bravo Primaria! Care nu va convine, va rugam, AFARA...
Viniturile supreme pe aceste locuri, ungurimea, voi veni cu flori la gara sa salut ultimul tren care va va repatria in tara voastra, Mongolia, ca este nevoie de mana de lucru acolo.

Macar noi cunoastem originile ,dar voi ,ca sinteti cam inchisi la ten,Nemaivorbind de nivelul HQ!!! Nu noi sustinem aceasta teorie,ci toata EUROPA!!!!!

mah nene HQ, originile tale sint in stepele Mongoliei...

Si al vostru? Nici macar nu cunoasteti,numai presupuneti!! Eu cred ca nordul africii !!

"al vostru" ??? Bai pu.la, invata sa scrii corect romaneste, spala-te pe gura si dupa aceea, eventual, revino cu comentarii. Si, apropos, ce-i ala HQ ????????????????

Te-ai enervat? Ti-a pus o intrebare simpla! Unde au fost Rominii inainte de sec.13 ? In munti? Macar daca ar fi desenat in vreo pestera! sau unde pana mea??? Noi inainte de secolul 8 eram in drum vreo cateva secole din Mongolia. Sunt cimitire care atesta aceast fapt. Voi de ce nu vreti sa va aflati originile??? Va este frica???

Mai pityule iar ma obligi sa-ti rasp io.Mai baietes,noi eram aici ma,pe acest pamint ma!Dar pe voi cine v-a pus sa veniti din Mongolia ma?Daca aveti dovezi care atesta asta,atunci acolo mergeti si cereti-va drepturi.Vezi,chiar tu,si nu numai tu,toti ar trebui sa recunoasteti ca sinteti popor migrator si aici nu e nimic al vostru,absolut nimic.Nimic nu va apartine ma!Ar trebui sa aveti putina onoare si sa recunoasteti asta.Va doare pt ca e adevaru,dar stii tu,adevaru doare întotdeauna.

@iosif
Vinitura !

sunt nascut,crescut,traiesc in ARDEAL.asa ca ,Grig,ghiceste tu ,cine este vinitura.

Oare asta cu viniturile nu-i vasile ciocan?Sau e vreun admirator de-al lui?

In primul rand (si NU numai...) : ,,...Fundatia Olandeza nu ! ! ! avea nici o calitate si nici interes sa ceara placute bilingve pentru ca face parte din categoria persoanelor juridice si mai mult n i c i u n u l DINTRE MEMBRI SAI NU ESTE LOCUITOR DE ENTIE MAGHIARA din Cluj-Napoca...''
...,,Cluj - Napoca ( ce frumos suna : NAPOCA !) NU INTRA IN CATEGORIA LOCALITATILOR IN CARE MINORITATEA MAGHIARA DEPASESTE 20 LA SUTA...''
Felicitari Consiliului Local si Primariei Cluj-Napoca. No ase DA !

@iosif
Vinitura !

Pt "Zweistein "
Nene Zweistein, aty e numele tau, si daca ai fi fost vreodata in Occident ai fi stiut ca acolo oamenii nu obisnuiesc sa se lupte intre ei pentru dreptul de a intra primul intr-o buda.....

Ai dreptate, in occident gasesti WC-uri destule, oricand ai nevoie !
Doar la noi trebuie sa intrii in restaurante sa te milogesti pentru a-ti face nevoile.
In legatura cu numele, gresesti: aty este altcineva.

Pt "Zweistein "
Nene Zweistein, aty e numele tau, si daca ai fi fost vreodata in Occident ai fi stiut ca acolo oamenii nu obisnuiesc sa se lupte intre ei pentru dreptul de a intra primul intr-o buda.....

Ai dreptate, in occident gasesti WC-uri destule, oricand ai nevoie !
Doar la noi trebuie sa intrii in restaurante sa te milogesti pentru a-ti face nevoile.
In legatura cu numele, gresesti: aty este altcineva.

@ Dusu-----Nu te culca pe o ureche prea usor, avem cai de a te atinge foarte la indemana, stim ca nu esti in tara, stim si unde locuiesti si cum te cheama, stim si despre restul familiei...
Iar faptul ca inca postezi dupa atatia ani arata cat de " important..." esti.

dumneata esti doar un gunoi ! un vierme prea mic pentru mine !nene unu
caut aci sa i scot din minciunile cu care le au spalat creeri ardelenilor ,ruminii vechi care sint regatenii
Transilvania nu a apartinut vreodata regatenilor
ei nu pot aduce vreo dovada ca au facut ceva aici.aiureli cu decebal si traian is pentru idioti
ei au ocupat spatiul asta si cu ajutorul tradatorilor de aci au distrus vietile a milioane de ardeleni
ei spun ca nu exista ardeleni
io is unu

esti singurul idiot care inca supravietuieste. cu norocul nostru ... nu pt. mult timp sper ca doamna mata (fara nici o vina pt. avortonul facut cu fratele dansei) sa ne dea o veste buna cand, plictisit de al tau intelect lipsa o sa te arunci de pe un bloc cu adevarat ardelenesc de 10 etaje facut de ceausescu bacsy.

Dusule tu nu mai traiesti de 20 de ani in Ardeal asa ca nu mai ai ce cauta pe siteul asta al clujenilor
Iti astepti moartea pe alte meleaguri, da-ti cu parerea pe acolo, sintem siguri ca abia asteapta sa asculte de ce le spune unul ca tine

ha ha
asa de important is pentro voi patrihotii?
stau departe nu ca gherman

Dusule tu nu mai traiesti de 20 de ani in Ardeal asa ca nu mai ai ce cauta pe siteul asta al clujenilor
Iti astepti moartea pe alte meleaguri, da-ti cu parerea pe acolo, sintem siguri ca abia asteapta sa asculte de ce le spune unul ca tine

Noah maghearilor, cu asemenea veste puteti sa va bagati unghia in gat
LOL

Exista 3 variante:
1 maghiarii sunt perceputi ca o amenintare foarte mare si atunci se negociaza cu ei -solutie intotdeauna provizorie ce lasa loc multor resentimente
2. Maghiarii sunt perceputi ca o amenintare, nu suficient de mare si atunci sunt subiectul sicanelor -cel mai rau caz pentru ei.
3. Maghiarii nu sunt deloc perceputi ca o amenintare si atunci e in folosul tuturor colaborarea -cazul ideal

Haine la reducere pe www .haineonline.ro/shop/curea-stradivarius-outy-bla

Vrem referendum , Transilvania de azi e o Palestina , ocupata de valahi si moldoveni penali .

Transilvania a incetat sa mai existe in 1867 si nu din vina romanilor. E un stat defunct, o regiune inexistenta, cel mult o amintire. La fel si ambitiile de capitala ale unor orase precum Alba Iulia, Sibiu sau Cluj(Napoca). Voi ati facut-o si ati ucis-o si ati fost foarte mandri de crima voastra la vremea respectiva.
Doar ca ups, populatia majoritara a hotarat ca mai bine face majoritate cu Valahia si Moldova decat cu Ungaria.
Depuneti in continuare coroane de flori la mormantul "eroilor" de la 1848 care au luptat pentru desfiintarea Transilvaniei si au reusit in cele din urma!

Bravo prietene, felicitari! Unul dintre cele mai OK comentarii de pe aici. Vorba aia: n-ai cu cine ! Astia au fost neam de traista in toata istoria lor. Sunt ca sacalii, ataca doar in haita. N-au fost in stare niciodata, in toata istoria noastra comuna de 1.000 de ani, sa ne atace singuri. Si, din pacate pentru ei, au fost intotdeauna de partea gresita a baricadei. Si acum tot plang dupa 1848 si dupa Trianon. Fraierilor, calu' plecase !

'N-au fost in stare niciodata, in toata istoria noastra comuna de 1.000 de ani, sa ne atace singuri' . WTF??? Tu te crezi??? De ce sa va atacam??? Am colaborat bine, pana in 1848, cand ne-ati tradat milogeste, pe la spate.

Bai carnat, dupa ce mai studiezi putina istorie, poti sa revii cu comentarii pertinente. In 1919 am ajuns la Budapesta si v-am scapat de Bela Kun si de comunism. Atunci erati in stare sa ne lingeti in c.ur. Da' se pare ca voua chiar va place comunismul si dragul vostru viktor e innebunit dupa putin. Repet: n-ai cu cine ! Ramane cum am stabilit: sunteti cancerul Europei !

a aparut si Freddy Fender !!! nu mai comentezi pe site-ul ala de ***EDITAT***-prostsport ??? mai parizer mai !

Iar n-ai luat medicamentele? Ai grizja ca internetul dauneaza la tratament :

RROMANIA=GIPSYLAND!!!!!!!

Boc amu ii bine asa!!! Tot binele ce ai facut pana acum pt. orasul acesta o las uitarii. Eu care tot timpul ti-am luat apararea iti spun acum ca esti un dobitoc nespalat!!! si nu mai pupi un vot sau un cuvant bun din partea mea.

Un cetatean cu simtul civic dezvoltat si dovedit.

PS: Pitic ordinar ce esti!!!

Revin pt. a-mi cere scuze de la persoanele ofensate. Nervul meu optic a devenit dezgustat ezektöl a barbar beszólásoktól amik itt most végbemennek.Diese Leute verstehen uns nicht. Cât pentru primarie aș zice că, Știu că voi trebuie să respektalni az összes barom törvényt Pt.că, trebuie sa faceti reculs până se poate.
Așa că sper ca ati terminat circul, și trecem la lucruri mai serioase/constructive.
Cu speranta că o să luati, mai buna decizie, Vă salut cu prietenie și respect!

Noah sa KREPATI de ciuda, huo hunguroilor!

Noah sa KREPATI de ciuda, huo hunguroilor!

romanica sa existe trebuia distrusa Transilvania;si io zic ca au reusit
boci,dinci si rusi au fost promovati de puterea miticeasca sa puna mina la distrugerea ei
azi zice se ca este un popor rumin;o fi,dar in lume is cunoscuti de hoti si de corupti,asa ca ii o rusine sa zici afara ca esti rumin

Dusule cand o sa crape absolut toti idiotii fanatici ca tine atunci o sa castige minoritarii maghiari respectul majoritatii pana atunci o sa scuip dupa toti rahatii ca tine

asa te o invatat parintii sa vorbesti ?
pe mine m or invatat sa i salut pe oameni in limba lor.asa o fost odata in Ardeal
si daca dumneata citesti mai cu atentie io nu zic sa cistige minoritarii maghiari;io zic sa cistige ardelenii

Dusule cand o sa crape absolut toti idiotii fanatici ca tine atunci o sa castige minoritarii maghiari respectul majoritatii pana atunci o sa scuip dupa toti rahatii ca tine

Sunt roman. Insist ca orasul sa-si pastreze si numele latin antic de "Napoca" Dar mi se pare un gest de bunavointa si bun simt sa fie scris numele si in limba celor ce au construit actualul centru al orasului

Sunt roman. Insist ca orasul sa-si pastreze si numele latin antic de "Napoca" Dar mi se pare un gest de bunavointa si bun simt sa fie scris numele si in limba celor ce au construit actualul centru al orasului

Sa stiti ca era cel mai important lucru de facut in Cluj! Orasul este super dezvoltat, cu drumuri fara gropi, cu de toate facute si aranjate. Nu mai aveau altceva de facut cei de la primarie, se plictiseau si aveau bani multi de cheltuit!
Va mai atrag atentia la ceva foarte iredentist! In localitatea BEDEU este afisat numele localitatii in maghiara si primaria are arborata si drapelul maghiar, langa cel romanesc si al UE!
SA FACEM O ACTIUNE SA-L INDEPARTEZE! Si la fel in celelalte localitati limitrofe lui Bedeu! Adevarul este ca localitatea este in UNGARIA, dar pe nimeni nu-l deranjeaza!
Dar ei sunt unguri, si au lucruri mult mai serioase de facut, chiar daca tara este cu mult inaintea Romaniei!

Da Clujul e dezvoltat si e un mare centru regional in comparatie cu orasul tau subdezvoltat Miercurea Ciuc. Daca nu iti place aici te poti reintoarce oricand acasa acolo unde exista inscriptii bilincve si drapel unguresc si economia duduie. Si asa suntem super inghesuitii aici. Din pacate tot mai multi cretini decopera acest acest oras

Pai, ai dat-o in bara! Nu sunt din Miercurea Ciuc! Daca numele meu nu este cu "escu" si nu se scrie cu "c" ci cu "k", nu insamna ca sunt din Ciuc! Sunt din Secuime, mai bine zis din Ardeal, si am invatat toleranta, respectul aici si in Occident. Tu ai venit probabil din sud si habar nu ai cat s-a muncit aici sa ajunga Clujul, Sibiul, Tirgu Muresul, Oradea, Timisoara (CU INSCRIPTII BI- SI TRILINGVE) acolo unde sunt acum. Oameni harnici, de mai multe nationalitati au lucrat ca sa ajunga Clujul acolo unde este acum. Apoi ati venit " tot mai multi cretini" cu "marea unire" si ati luat tot ce am avut. Ati bagat zazania inter noi, sa ne tina ocupati, ca doar asa au putut acoperii furturile mari! Ati furat in 10 ani cat pentru inca o tara! La asta sunteti buni! Pacat ca ati descoperit acest colt al Europei!

Da Clujul e dezvoltat si e un mare centru regional in comparatie cu orasul tau subdezvoltat Miercurea Ciuc. Daca nu iti place aici te poti reintoarce oricand acasa acolo unde exista inscriptii bilincve si drapel unguresc si economia duduie. Si asa suntem super inghesuitii aici. Din pacate tot mai multi cretini decopera acest acest oras

Da Clujul e dezvoltat si e un mare centru regional in comparatie cu orasul tau subdezvoltat Miercurea Ciuc. Daca nu iti place aici te poti reintoarce oricand acasa acolo unde exista inscriptii bilincve si drapel unguresc si economia duduie. Si asa suntem super inghesuitii aici. Din pacate tot mai multi cretini decopera acest acest oras

Pe langa denumirile Koloszvar si Klausenburg, asta cu Cluj suna ieftin ...ca de la second hand si Cluj Napoca, istoric vorbind, exact ca de la third hand.☺

Ma, vezi ca cel mai mare rege al Ungariei ca voi il toti pupati in cur ... era 50% roman ... asa ca hai mars ... nu va convine .. este deschis drumul catre libera circulatie ...

Romanii nu vor putea trece de complexele nationaliste pana cand nu vor invata adevarata istorie a Transilvaniei-Banatului si Crisanei. Noi, maghiarii cunoastem de mici cultura romaneasca care din clasa 1 pana la terminarea liceului este foarte bine dezvoltata. Noi stim tot ce stie un copil roman la scoala, dar voi, romanii nu stiti nimic despre cultura noastra. Tot cea ce se invata in manualele de isotrie romanesti este o propaganda antimaghiara culeasa: Gelu-Glad Menumorut- omorati de unguri, Gheoghe Doja- (desi era secui apare ca roman) omorat de unguri. Vlad Tepes (desi vasalul regeului ungar) - incarcerat de unguri, Mihai Viteazul (desi omorat la comanda lui Giorgio Basta) - e omorat de secui. Rascoala lui Horea si Closca - (Desi transilvania era sub guvernamant direct austiac) omorat de unguri. 1848 (Cand Ungaria lupta pentru independenta alaturi de mii de voluntari din Franta, Prusia, Polonia, Piemont si Venetia, romanii erau de partea supriamtorilor Habsurgi) - i-am omorat pe unguri. 1916- Rusia si Franta promit romaniei teritoriile pana la Tisa doar sa intre in razboi. 1918- se trag granitele romaniei, nu chiar pana la Tisa dar cu mult dupa granitele etnice. Asa ajung in romania orasele ca Timisoara-Arad unde romanii nu erau majoritari si Salonta-Oradea Mare- Careiu- Satu-Mare unde practic nu erau romani. Astea nu se invata la scoala.

Ce faci tu e tot un soi de instigare la ura nationalista, insa din directia opusa. Iti multumesc pentru majuscule si punctuatie, dar Romania (tara ta) se scrie si ea tot cu litera mare.

Dar unde vezi tu instigare la ura nationalista in comentariul ala? Aaaaa, adevarul doare si nu exista argumente contra, deci aveti doar doua solutii: sa injurati ca porcii sau sa urlati ca e instigare :). Mai sa fie :)).

stiti unde cred ca ati gresit cei de limba maghiara !
cind romanica a primit Transilvania a inceput curatenia etnica. aici comunitatea ardeleana nu era suficient de coagulata.(in alte parti din Europa,da!)sigur primitivii regateni nu puteau gasi parteneri mai buni decit traitorii vlahi din paduri si tradatori ca maniu care isi vindea si mama sa ajunga sus.si uite asa ruminii vechi,mai tuciurii au crescut rumini noi vlahi din Transilvania,iar ardeleanul a ramas neprotejat.atunci ardeleanul ungur s a indreptat si el spre ungaria si si a spus ungur.

Da pe care Roman intereseaza cultura voastra?Sau si a altui stat.Daca traiesti in Romania esti obligat sa respecti legile Romaniei,si sa te supui lor,nu sa va trebuiasca autonomie si placute bilingve.Va place cultura ungureasca?megeti in ungaria,nu va tine nimeni aici cu forta.Acolo doar nume unguresti vedeti la intrarea in localitati.Despre crimele din anii 40 comise de unguri in ardeal de ce nu zici nimic?Asta n-aiinvatat la scoala?Sau ai uitat?Ia mai studiaza si documenteaza-te!

ce tipic! Esti un nimeni care nici nu isi da silinta sa iti dezvolte cultura generala! Sunt romani care calatoresc mii de kilometri ca sa vada ceva dintr-o cultura, si tu zici ca nu exista romani care sa fie interesat de cultura vecinului/prietenului/membrului de familie???
"Crimele din anii 40"- fiindca nici tu nu stii, doar ai auzit ceva de la vecinul tau, tot atat de incult ca si tine, si repeti aceleasi fraze, ca sa nu cumva sa uiti. Da m-am documentat temeinic referitor la acele atrocitati la care te referi, si nu sunt deloc mandru de ele, si ti-as putea raspunde cu aceleasi monede, doar ca nu eu, in comparatie cu tine, nu te tin raspunzator pentru faptele strabunilor tai. Mai ales pt. cele comise in vreme de razboi.

Uite ma ca sare si pityu cu coment.Ma pityule,aia sint de bani gata si n-au ce face cu banii daca calatoresc mii de km sa vada ceva dintr-o cultura.Poate si tu ai atit de multi bani si n-ai ce face cu ei numai sa mergi sa vezi ceva din cultura altora.N-ai decit pityule,drum bun si cale batuta.Despre crimele din 40 cred ca sint mai documentat decit tine.Nu ca ma laud,dar sint convins de asta.Nimeni n-ar fi mindru de ele,dar de ce nu pomeniti nimic de ele ma?Stramosii vostrii le-au facut.Asa ca asumati-vi-le.Dar cind a spinzurat Csibi Barna papusa aceea ce zicea ca e AVRAM IANCU,era vreme de razboi?Tu iti imaginezi ce ar face acel extremist maghiar,sa nu-i zic altcumva,unui ROMAN?Frumos din partea ta ca tii parte ungurilor,e ceva normal,dar daca nu va place aici,nimeni nu va opreste sa plecati in Ungaria.Imi pare rau ca trebuie sa ne spunem asa ceva,dar romanii care traiesc in ungaria nu cred ca au asa lunga limba ca ungurii care traiesc aici,si nici n-au atitea pretentii.Numai bine pityule!

Românii care trăiesc în Ungaria niciodată nu au venit în România că sunt asupriți. Au drept să arboreze drapelul românesc,și să scrie denumirile localităților în limba română.Dacă sunt atât de asupriți precum spuneți,de ce nu se mută aici în România?....De ce se mută românii de la noi în Ungaria? Poate vor să trăiască așa de ,, rău,, precum cei de acolo?....Despre crimele din 40....să vedeți când apar cărțile din tipografie cu istoria luptelor din 1916,să vedeți ce au făcut soldații Armatei Române cu civilii, când jefuiau satele din zona Praid,Corund....am avut șansa să văd acele documente în original,deci știu ce vorbesc.. sunt și eu ROMÂN,bunicul meu a fost bătut în 1940 de niște ,,huni deștepți,,....dar nu pot să învinuiesc pe nimeni pentru faptele comise în vreme de război,acum 100-200 de ani,este o prostie. Trebuie să cunoaștem faptele nu să negăm ce nu ne place....

Inteleg ca le tii parte ungurilor.E problema ta,dar daca daca tu ca roman ii slavesti atit demult pe unguri,insemna ca esti de-al lor ma.Pai daca bunicu tau a fost batut de unguri in 40 si tie nu-ti pasa si zici ca a fost vreme de razboi,esti cam dus baiete,nu te supara ca spun asta.de ce nu pomenesti si tu de Csibi Barna nimic ma?Si atunci er razboi?Va e rusine de prostiile si extremismul ungurilor.Ungurii sa-si asume toate prostiile pe care le-au facut indiferent de perioada in care au fost facute.Bine spui,trebuie sa cunoasteti faptele sau sa cunoasca daca tu spui ca nu esti ungur...

Nu te supara, te rog, dar daca esti roman patriot, om care tii la poporul nostru, nu mai posta pana ce nu inveti sa scrii! Nu de alta dar ne faci de rusine.

Cu ce v-am iritat asa tare domnu' profesor?Ca nu scriu cu i din a,sau in loc de "sint" nu scriu "sunt"?Imi cer scuze,dar eu asa am invatat..

ma da ce pana mea a gresit ca a scris?ai nevasta unguroaica si le tii parte lla boanghine pt ca nu-ti mai da 3,14zda?du-te pe feleac sau fa-ti o laba.e mai sanatoasa.nu toata lumea e asa desteapta ca tine.tu prinde ideea daca esti destept

Dar nu la tine m-am referit, dar daca tot ai "prostat", ce sa-ti spun? Tu nici macar nu cunosti a "cetire calitate". Despre postare, liber la aprecierea cititorilor. Ma doare sa vad atata agresivitate, ciudat, majoritatea sunteti semidocti. Mai oameni buni, cum aparati voi o idee nationalista, daca aveti lacune atat de grave de limba romana?

deci daca ii iei apararea inseamna ca te reprezinta. Nu conteaza ce si cum scrie, important este sa fie impotriva búzgó rimii . Asta inseamna sa fii un patriot bun? Sa incurajezi incultura si dezinformarea?
Nu il/o apar pe #io, daca tacea destep/desteapta ramanea!

nu fii naiv ungure, noi nu stim in detaliu istoria ( doja stim ca nu era roman, imbarligaturile internationale cu tepes, mihai-viteazul etc sunt arhi cunoscute), insa stim de oprimarea efectiv simtita de parintii si bunicii nostri pina prin anii 1950 poate si 60. noi stim ca sunteti civilizati, gospodari si cu bun simt pentru aproapele vostru, insa din motive obscure ii desconsiderati pe ce nu apartin etniei maghiare. acestea si altele, sunt motivele pentru care va dam ceai. de ce nu avem probleme asa de mari cu sasii, rromii, turcii, tatarii, lipovenii din tara. pentru ca voi sunteti negri la suflet.

Oprimare???? Piná-n anii 50-60 ???
Da a fost oprimare, din partea Partidului Communist Román...din partea securitátii.
Dupá revolutia din 56 din Ungaria, au fost arestári, si condamnári brutale a maghiarilor din Transilvania.
Bunicci tái or fii fost securisti, de ti-au povestit minciuni ...

Taci ma pu.la ca vorbesti prostii. In Ardeal primii comunisti au fost ungurii si jidanii. Adica toate scursurile de la acea vreme. Mai studiaza, boule !

ce securisti? tarani amarati si dintr-o parte a familiei si din cealalta. ne-am ridicat financiar de la zero. daca ii intrebi cum a fost cu grofii nu mai termina povestea o ora. stiu ca mai apoi comunistii v-au dat maxim, insa dupa parerea mea nu v-au dat destul. va comportati urat si sunteti sovini in toate tarile in care sunteti conlocuitori, serbia, slovacia, etc. sa nu va faceti probleme, vom face bascalie maxima de voi pina reusiti sa deveniti majoritari.

Grofi??? In anii 50-60 ??? :)

suntem un popor luptator! si luptam pentru drepturile noastre! nu suntem sclavi!asta daca este sovinism, sorry dar nu scapati de noi!!!!!

Din copilarie am avut magyari vecini de casa, de strada, colegi de gradinita,scoala,facultate sau de pat si nu m-am simtit decosiderat decat o singura data în clasa a-IX-a cand ***EDITAT*** de unguroaica (ca asa trebuie sa-i spun) m-a vândut pentru un bozgor.
Tu ender probabil ca esti urât, prost, nationalist sau toate 3 (ca se potrivesc bine) asa ca nu-i nimic obscur in faptul ca ai fost desconsiderat.
Daca te încalzeste cu ceva, uite: te desconsider si eu ☺

slaba postare c.oiutz, n-am inteles prea clar ce-ai patit in clasa a 9-a, in rest spui ca maghiarii pe care-i cunosti erau de treaba? sa dea sfantul sa-i cunosti ca lumea atunci.

La nivelul la care te învarti tu prin societate nici macar nu ma mira ca n-ai gasit printre magyari decat ...pull endrici ca tine ☺

cunosc maghiari, unii foarte de comitet de altfel, am si amici insa nationalistii si sovinii ii atrag ca un magnet cand se porneste tambalaul.

ender c.oiut,da tu esti defect rau.mai sint citiva p-aici ca tine,da cred ca tu esti tata lor.esti periculos ma!luati-va de mina si valea in hungaristan.roiu ma!

mi-e greu sa-ti inteleg postarile. oare ai vrut sa spui miticistan? ca altfel nu are noima ceea ce ai scris.

ok, am inteles ca in cluj sunt sub 20% de maghiari, dar in targu mures de ce nu se aplica legea? acolo de ce nu apar denumirile in maghiara daca sunt aproape 50% maghiari ... faptul ca se aplica dubla masura si minciuna e un lucru foarte clar dar ce nu e clar multor politicieni e faptul ca aceste lucruri se tot aduna si la un moment dat mamaliga tot va exploda... nu zic ca e musai sa se intample dar daca voi asa vreti sa dialogam probabil ca asa ne vom raporta si noi la probleme...

cred ca azi statul romanica e in dilema;dupa ce au construit statul etnic si ura fata de ceilalti, acum trebuie sa cistigi alegeri cu ruminii verzi ! cum ii dezveti pe astia si sa le spui ca i ai prostit ? ca daca le spui nu te voteaza.

Sunt niste barbari iar atunci cand sunt im majoritate se comporta ca niste animale de stepa turbate.
de Ziua Nationala a Romaniei. Lotul olimpic U16 al Romaniei se afla intr-un stagiu de pregatire la Miercurea Ciuc, in vederea participarii la Festivalului Olimpic al Tineretului European (FOTE) din 2013.

Cosmin a fost lovit cu prosoapele si injurat de catre coechipierii sai de etnie maghiara pentru simplul motiv ca este roman, informatia fiind confirmata de presedintele FRH.

Juniorul (singurul sportiv de nationalitate romana ramas in lotul U16) a parasit imediat cantonamentul, iar tatal acestuia a depus un memoriu catre FRH.

Cum s-a intamplat agresiunea

"Unul dintre baieti, Antal Alfred, m-a injurat in maghiara, iar eu l-am rugat sa spuna ce are de spus in romana, ca tot e ziua Romaniei si ca ei sunt tot romani. Atunci mai multi au inceput sa strige ca ei nu sunt romani si au spus cuvinte urate la adresa Romaniei. Mai apoi, la dus, au stins lumina si m-au lovit din toate partile cu prosoapele ude", se precizeaza in memoriul trimis de Petrut Marinescu, tatal sportivului, catre FRH.

Subiectul deja are :barba: Astfel de actiuni,jigniri au fost comise si de romani din pacate !

mda... si fata cu bendita a fost trimisa acasa de la scoala, iar altul a spanzurat simbolic mesia ardealului...
Intradevar voi sunteti cei mai indreptatiti din lume, si aveti cel mai agresiv parazit din univers!

de la inceput am siz ca cluju nu merita titlu de capitala curturala, acum se vede de ce, adica tu te bati cu caramida ca esti mare si tare si ca aici traiesc diferite etni de oamnei care iti aduc si iti imbogatesc cultura dar cand vine vb de cultura lor atunci statu isi bate joc de ei, nu este prima oara cand se intmpla asta si nici ultima oara, acest lucru se intampla nu numai cu unguri ci si cu alte natii.
un comportament tipic regatean mitic,
dar mai este o izbanda la CEDO.

Am ales un presedinte neamt ! si sunt de acord oicand sa scriem numle clujului in germana deci avem mult respect pt multe alte natii. Legat de ungurii sti bine ca nu e vorba de cultura este vorba despre abitiile voastre separatiste. Musteste in voi ura fata de romani va educati copii sa urasca romanii si voi vreti sa va iubim NEM !

Ura urá naste.
Oare cine a inceput ?

voi ati inceput. noi eram aici de zeci de mii de ani, de la colonizarea europei de catre homosapiens cand v-ati gasit voi sa ne invadati si sa ne furati ardealul, ca erati curvele habsburgilor care taiau si spanzurau pe atunci. caracterul vostru marsav v-a ajutat sa va impuneti cand violenta si intriga decideau in fata ratiunii. anii au trecut, lumea s-a schimbat si caracterul vostru violent nu va mai ajuta sa surghiuniti pe nimeni. aveti noroc sa fiti singura natiune cu porniri sadice din zona si astfel sunteti tolerati, daca mai nimerea vreunul ca voi prin tarile in care sunteti musafiri se ajungea la genocid.

Nu stiu ce consumi baiete, dar vreau si eu :)))).
Acum vorbind serios, daca noi, maghiarii, eram asa de violenti si de extremisti, etc., locul asta era de mult un fel de Kosovo.

Da, avem asa un caracter mirsav, cá voi ati reusit in ciuda cotropirii sá vá tot inmultiti, si sá ajungeti majoritari.
Stii, cind romii vor ajunge majoritari in Románia, vei afla, cá defapt ei sunt urmasii dacilor si a romanilor:)

nu mai e foarte mult de asteptat :)))

apuca-te de invatat rromanes ca-i o limba grea, fara forma scrisa si dureaza ceva pana s-o stapanesti. eu am inceput si pot sa te-njur deja in vreo 10 feluri in frumoasa limba a confratilor viitori majoritari.

Dragă dani, pe tine cine te-a educat? :)

Acuma ca s-a dat sentinta definitiva, dupa atatea procese, bani, nervi Clujul poate sa se dezvolte pe cele mai inalte culmi ale civilizatiei. Vor disparea gropile, vor fi parcari, va fi curatenie, vor disparea ambuteiajele, aerul va fi curat. Laptele si mierea se vor revarsa pe strazi, alei, in blocuri. Jos placutele bilingve, vrem Capitala culturala, a tineretului, a batranetului, a etc, etc.

Ce FeRicire... Nici nu am reusit sa comentez aici la cat am fost de ocupat sa vand bilete pe trenul catre Sziberia. Pleaca toti ungurii ma, suparati rau..... Mai trebuie sa retin un pic trenu pana il prinde si pe Vasile Ciocan. Trebuie sa fie si el in trenu' ala. Musai !!!

bebe,la vasile ciocan ii platesc io biletu',dar numai dus ma!

PACAT!....BOOCCCCCCCCCCCCCCC......SE POATE SCRIE LINISTIT SI "KOLOSZVAR"...DAR SA SE MAREASCA LIMITA MINIMA DE VITEZA LA 70 DE KM PE ORA!
PARCA LA INCEPUTUL PRIMULUI MANDAT DE PRIMAR BOC HAHAIA CA-S VREO 30% MAGHIARI, DAR DE-ATUNCI O MAI FI PLECAT SI EI DE PE-AICI!

Buna seara, sunt sas si eu si sotia mea, plecati in anul 1985 din Transilvania, impreuna cu parintii nostri. In vara lui 2014 am petrecut o saptamana in RO impreuna cu sotia si copiii. Eram in Tusnad intr-o buna dupa-amiaza, si langa un sat de vacanta am oprit masina inchiriata, cu numar de Cluj.
Cautam, ca orice turist, o toaleta si cu greu am gasit-o pe singura din zona.
Putin dupa noi a oprit si un autocar plin cu unguri. Soferul sau ghidul, cine era, a coborat si l-am intrebat pe romaneste, fara sa imi dau seama ca nu este roman sau ca, ma rog, nu vrea sa vorbeasca romaneste.
Sigur, a inteles fara probleme ca vrem sa folosim toaleta construita pentru respectivul sat de vacanta, si care avea vreo 5-7 locuri maximum.
Acest personaj s-a pus imediat in fata sotiei si copiilor mei, barandu-le drumul, si le-a spus, pe o romaneasca cu accent: " -Ne pare rau, toaleta aceasta este numai pt unguri...!!!" Iar noi si copiii sa asteptam pana viziteaza 40 de oameni toaleta si pleaca autocarul lor si abia dupa aceea, eventual, sa intram si noi acolo....
A fost ceva incredibil. Parca traiam cu 80 de ani in urma! Si acolo, in parcare, l-am vazut pe hitler sau pe horthy!....
Am spus si spun de atunci povestea asta tuturor prietenilor mei si colegilor de serviciu de aici din Germania. Exista o problema cu mentalul aceastei etnii maghiare care nu a evoluat, nu poate intelege lumea de azi, si nu pricepe cum se traieste in Europa zilelor noastre. Am fost si sunt in continuare socat si scarbit!
Cu sperante de mai bine, S. A.

Schiopáie,tare:)
DE ce ai intrebat soferul , dacá ai gásit toaleta deja ?
Sau toaleta nu era publicá ?

Auzi ungure, daca ai fi fost vreodata in Vest ai fi stiut ca acolo oamenii nu obisnuiesc sa se lupte intre ei pentru dreptul de a intra primul intr-o buda.....

Auzi ungure, daca ai fi fost vreodata in Vest ai fi stiut ca acolo oamenii nu obisnuiesc sa se lupte intre ei pentru dreptul de a intra primul intr-o buda.....

Cam la fel am patit si noi.La o statie Mol.Dar erau trei autobuze si sute de unguri.Mergeau la Sumuleu-Ciuc.Dar nici prin capete nu mi-a trecut ideea sa ma bag in fata sau sa-mi revendic vre-un loc,doar pentru-ca m-am nascut aici. Am plecat mai incolo si ca un bun roman ,am facut ceva pe suprafata tarii.Saracu sas.Cica o plecat in 1985.Atunci au fost vanduti la bucata.Noroc cu anul 1989,ca pana acum ne vindeau si pe noi.

Du-te mai daca tu esti din Munchen eu sunt din Honolulu, dac tu esti sas eu am venit de pe Marte. Mai mare ineptie ca scriptele tale rar am citit. Un singur lucru este cert sunt probleme cu mentalul tau.

vai de mine, pai daca ai pus acolo "arnold ", numaidecat se cheama ca esti... german.....:)))))))))

De ce judeci o etnie intreaga prin prisma unui singur dobitoc? Ce, crezi ca nu exista romani care fac la fel? Dar pentru asta nu judeci toti romanii ca fiind asa! Din cauza unor astfel de generalizari se ajunge la ura si tensiuni inter-etnice!
Personal cunosc o multime de oameni de etnii diferite din Transilvania: romani, maghiari, sasi, secui, ceangai (din aia din Tara Barsei), ***EDITAT***i... Crede-ma ca tocmai debarasandu-ma de astfel de preconceptii mi-am facut prieteni minunati! Da, exista si badarani, dar nu inseamna ca o intreaga etnie e la fel!

Nunai minciuni debitezi! Apropo de ce ai parasit tara de bastina???De bine ce ti-a fost NEAMTULE?????

sa inteleg ca soferul din autocar nu te lasa sa mergi la baie, pai tu ai zis ca era un autocar din ungaria, si acuma sari pe noi ardeleni......ba da tot ruman ai ramas, in venele tale tot sange de ruman curge indiferent ca te dai mare neamt, pacat ca nu l-ai vazut pe hitler in fata ta.

Gresesti omule cu grupa sanguina!!!De TZIGOINEN!!!!

Ce va place sa va victimizati astia plecati tin tara.
Ce e asa iesit din comun? Ai luat-o sus. Asta e viata, nu exista o persoana sa nu pateasca chestii naspa intr-o viata.
Unii oameni o iau sus unii o dau sus.
Ce crezi ca se intampla daca intrai la baie inaintea lor? Va bateau un autocar intreg? Nu cred asa ceva oriunde erai, mai ales cu familia si copii...
Dar daca te-ai speriat, asta e, ghinionul tau. Nu te mai plange ca o fetita.

"sunt sas si eu si sotia mea, plecati in anul 1985 din Transilvania, impreuna cu parintii nostri".
Oare tu si (aproape) toti sasii de ce ati plecat din tara ? De bine, sau fiindca Romania a incasat bani buni pe capetele voastre ?
Iar, din banii aceia nu s-a reusit pana acum nici construirea de wc-uri publice, nici pastrarea patrimoniului imobiliar-istoric lasat de cei plecati in urma !
A ramas doar c@catul (politic) in urma, fara sa fie trasa apa !
Nota bene: in Tusnad cati bani au fost investiti de sasii plecati sau de peste Carpati pentru sprijinirea turismului din zona ? Nu de alta, dar acum doi ani si noi am fost acolo si ni s-a furat TOT din masina parcata ! Faptasii au fost prinsi pan' la urma (s-au dat de gol ca nu stiau ungureste si au vrut sa vanda "marfa", o dubita plina. Erau din zona de sud, de langa Dunarea (albastra).

Nea zweistein, hat feri cheama la tine...!!! Domnul german care a scris din Munich, desi este german adevarat, nu a simtit nevoia sa isi dea numele ca sa adauge greutate si prestigiu, in schimb tu ti-ai pus repede firma mare "" Zweistein "" adica te-ai gandit imediat cum sa te faci mai credibil in ochii cititorilor, de ce?--pentru ca stiai ca ai de spus niste minciuni si NU CUMVA sa creada lumea ca esti PACALICI si sa nu creada ce zici...
Sa mergem mai departe-ai venit aici cu o poveste inventata in speranta de a rasturna si rasuci povestea neamtului in favoarea ungurimii.
Incerci sa spui tu aici ca "romanii" ti-au furat tie "TOT"....:-)
Acest "TOT" inseamna TRANSILVANIA, nu-i asa?.....:-))
Pentru ca ce zici tu e absurd, nu aveai cum sa cari in masina ta "o dubita plina" de bunuri valorificabile...decat daca esti vreu SCHIZOFREN care ti-ai golit casa de tot ce aveai prin ea.
Dubita----masina? Nu incape intr-o masina ce poate cara o dubita plina.
Mai departe- intrebi de ce au plecat sasii, pai sa iti mai spun o data ce stie toata Romania, si anume de ce au plecat sasii inainte de 1990. Au plecat din cauza COMUNISMULUI, nene ungure, si nu din cauza ca erau romanii ai dracului.
Si ultimul punct-nu stiam ca intr-un Stat cetateniii "se dau de gol..." vorbind limba oficiala! :-)))

Nea zweistein, hat feri cheama la tine...!!! Domnul german care a scris din Munich, desi este german adevarat, nu a simtit nevoia sa isi dea numele ca sa adauge greutate si prestigiu, in schimb tu ti-ai pus repede firma mare "" Zweistein "" adica te-ai gandit imediat cum sa te faci mai credibil in ochii cititorilor, de ce?--pentru ca stiai ca ai de spus niste minciuni si NU CUMVA sa creada lumea ca esti PACALICI si sa nu creada ce zici...
Sa mergem mai departe-ai venit aici cu o poveste inventata in speranta de a rasturna si rasuci povestea neamtului in favoarea ungurimii.
Incerci sa spui tu aici ca "romanii" ti-au furat tie "TOT"....:-)
Acest "TOT" inseamna TRANSILVANIA, nu-i asa?.....:-))
Pentru ca ce zici tu e absurd, nu aveai cum sa cari in masina ta "o dubita plina" de bunuri valorificabile...decat daca esti vreu SCHIZOFREN care ti-ai golit casa de tot ce aveai prin ea.
Dubita----masina? Nu incape intr-o masina ce poate cara o dubita plina.
Mai departe- intrebi de ce au plecat sasii, pai sa iti mai spun o data ce stie toata Romania, si anume de ce au plecat sasii inainte de 1990. Au plecat din cauza COMUNISMULUI, nene ungure, si nu din cauza ca erau romanii ai dracului.
Si ultimul punct-nu stiam ca intr-un Stat cetateniii "se dau de gol..." vorbind limba oficiala! :-)))

Acest fapt ANTIROMANESC ar trebui sa fie eradicat complet de pe harta ROMANIEI. SA FIE CLAR PT TOTI SI TOTDEAUNA: SANTEM IN ROMANIA SI CA ATARE DREPTUL SA SCHIMBE DENUMIRILE LOCALITATILOR SI JUDETELOR DUPA BUNUL PLAC SA FIE INTERZIS. CUI NU-I PLACE E LIBER SA TREACA GRANITA. AICI E ROMANIA ,SE SCRIE SI CITESTE ROMANESTE.

iar tu ,ar trebui sa fii sters din rasa UMANA.multi debili posteaza pe-aici, dar nici tu nu esti mai breaz.o intrebare : de cate ori ai trecut dincoace de carpati ?? daca nu ai facut-o pina acum,fa-o repede, ca cei de teapa ta vor avea interzis in scurt timp sa mai treaca .

Romanule, in primul rand vad ca nu se scrie si citeste romaneste, cel putin nu corect. Macar invata-ti limba, daca te bati cu caramida in piept (poate si in cap la altii ca vorbesc alte limbi). Suntem o rusine de oras, cica multicultural, si ingropati in procese pt un kko de placuta. Crede-ma ca ungurii din Ungaria nu vor sa apartinem lor, nici ungurii din Transilvania nu vor sa se alipeasca de Ungaria, vrem doar sa nu mai dam bani miticilor, oltenilor, soldovenilor si a celor ca tine care nu-si stiu propria limba, ci sa se dezvolte din banii nostri Transilvania, nu Bucurestiul. Ce dreaq nu intelegeti? E spre binele vostru,, adica al nostru al tuturor transilvanenilor. Si ne doare in cot de placute, acestea sunt doar gargare politice de ambele tabere pentru fraieri.

@g: Bai pi.zda, in 1940, dupa ce ati anexat Ardealul de Nord, ati maghiarizat toate numele romanilor, le-ati interzis sa vorbeasca limba romana. Pe strada romanii vorbeau doar in soapta. Si asta s-a intamplat in cateva zile. Fu.tu-va-n gura sa va fu.t de spurcati ! Cancerul Europei, asta sunteti !

Din pacate cu astia ca tine cu 2 clase se mandreste tara asta. Voi ne duceti inainte (in)cultura si ciobania. Din cauza voastra daca treci granita (in orice directie) trebuie sa ascunzi ca esti din Romania, altfel te fac toti ***EDITAT***i, hoti si criminali (din pacate au dreptate). Ai inteles tot ce am scris, si ai raspuns sugestiv, cu argumente. Bravo. Ai absolvit gradinita.

tuten gura de clujean de ciorogarla,chiar ca sunteti cancerul LUMII ,NU AL EUROPEI,voi rrumunii de dincolo de lant.

La psihiatru ai incercat sa te vindeci?

Bai pi.zdelor, am avut mai multa vacanta decat ati facut voi scoala. Stiu foarte exact ce vorbesc. Daca (printr-o nenorocire) ar mai intra vreodata Ardealul sub ocupatia voastra, ati face exact la fel ca in 1940. Numa' Statul Roman e, de 70 de ani, ala dragutz' care va pupa in pu.la si va da drepturi peste drepturi ! Folosesc acest limbaj intentionat, ca sa pricepeti ! N-am inteles, daca scrie doar "CLUJ-NAPOCA", asta inseamna ca nu stiti in ce oras traiti ??? Sau turistii straini nu stiu in ce oras vin ??? Uitati-va ma pishatilor la "marele vostru conducator" orban, ca azi - maine instaureaza comunismul in tzara voastra de ca.cat si o s-o alipeasca la Federatia Rusa. Boilor !!!!!!!!!!!!!!!

@g
sapă , sapă hungurash fara țară, sapă limbricule separatist, dade dade o cădea ceva...

Parca acuma s-o ales Presedinte Neamt in miticistan...KLAUS JOHANNIS.....tot mai e PROBLEMA ?

Ma U istule?care e viata de suporter???nu te simti cam ratat in viata???

Adica voi,suporterii nu sunteti mai redusi la mine?stii sa citesti?

CFRCFRCFRCFRCFRCFRCFRCFRCFRCFR

Esti o nulitate popponarule

Ciocaaaaaaaaaaaaaneeeee vasileeeeeee!!!!!!!!!!! parca ziceai ca nu te intereseaza, nu comentezi la stiri despre bosgorime ! !!!

io is ciocan si am SIDA de la fetele din BMW is cercopitec si fac incest cu mama !!!
multumesc fanilor!!!!! multe multumiri de la un homo, dragi admiratori!!!
iooooi......is GAY!!!!!!!

Ciocaaaaaaaaaaaaaneeeee vasileeeeeee!!!!!!!!!!! parca ziceai ca nu te intereseaza, nu comentezi la stiri despre bosgorime ! !!!

io is ciocan si am SIDA de la fetele din BMW is cercopitec si fac incest cu mama !!!
multumesc fanilor!!!!! multe multumiri de la un homo, dragi admiratori!!!
iooooi......is GAY!!!!!!!

Sa i.o dau lui mamica.ta barosule....sa i.o dau in guritza ei de mama a unui sclav si taranca neadaptata la capitalism

Mamica lui baros este vagaboanda de la omv turzii

GRESESTI VASILE !! ESTE SEFA VAGABOANDELOR DE LA PATA RAT.

Ma gunoiule,pt tine toata lumea e pe centura si la omv?Da mata unde-i?Nu tot acolo?Nebunule!Nu mai ai treba la pata rit?In trecut pe-acolo iti faceai veacu,chiar tu te-ai laudat cu asta intr-un comentariu.La toata lumea gasesti vina,..tu-te-n gura de nebun!

Cat mai e pretul la mamica.ta,BAROOOS?tot 12 lei e la fundulet?

Baros este un imbecil nascut dintr.o carpa

Drogatule

Vaaaaaaiiii !
Daca nui voie cu placi bilingve, atunci trebui sters si NAPOCA de langa cluj !
NAPOCA nu-i in romana, este in latina !
:O

MITICISTANUL, MITICUL, VINITURA, SUDUL, !FRICA!!, VAI VOM FI COPLESITI DE TSAGANI, VAI NE IAU AIA BANII NOSTRI!, VAI NU SE MAI POATE TRAI DIN CAUZA LOR!= PROPAGANDA MAGYARA PENTRU SEPARAREA ARDEALULUI

prin contrast:

CE BINE ESTE IN UNGARIA!!! IN UNGARIA SE TRAIESTE CA IN MONACO!!! VAI CE BINE O DUC UNGURII !!

Ma, tre sa recunosc: unguroaicele is peste romancele noastre. Pai de la unguroaice am primit alinare, mancare si afectiune, iar de la kurvele noastre numa boli. treabai asta???

Primaria nu stie k trb sa monteze OBLIGATORIU placutze 2 lingve, dak din populatie peste 20% este minoritara ?
Cele 2:
1. Romana
2. Rromanes
In cur rand ordinea va fi inversata!

Hat aici la koloshivari bilingv este! Hat ce sontimplat ? Hat undei Austro-Ungarea? ? ?.....

Suntem in Romania, nu in bozgorime :)

Du-te in Bucuresti daca vrei sa fi in Romania, sau inapoi de unde ai venit in ***EDITAT***

traim in secolul Europei Unite, multiculturalismul ne poate ajuta enorm! lasa-ti ambitile nationaliste ca-s depasite, banii trebuie sa-i facem cu strainii!

Suntem in Romania, nu in bozgorime :)

Suntem in Romania, nu in bozgorime :)

Vai,ce păcat,,H"oardele de turiști nu vor ști unde se află, vor ocoli orașul în căutarea viselor pierdute pe veci!
Iar frustrații locali își vor face teste ADN și vor afla cu surprindere că nu au nimic din caii asiatici!

rusine sa va fie!

pt jutkaka

Traiesti in secolul 19, ungure...!!
Toti astia ca tine ati ramas cu mentalitatea de atunci....

Sunteti Pierduti TOTAL in Timp si Spatiu.

Voi santeti la nivelului evului mediu ,din toate punctele de vedere!! Ati demonstrat acesta si EUROPEI ,care NU VA ACCEPTA si nu eu va spun traba aceasta!!! De nivelul cultural sa nu mai vorbim!!!!!!

@mU-istul

LOL
cat ceri pe un numar?

Nu vand numai la ***EDITAT***,daca i-mi marturisesti originile din ce parte al CORNULUI a aterizat in zona!!!!

ha ha! invata limba, gramatica, invata sa vorbesti bozgore, ca nu intelege nimeni ce spui

tu,nu esti un latin.esti un VL***EDITAT*** DE DINCOLO DE LANTUL CARPATIC.sezi axcolo ca sezi bine opincare.

Kolozsvár NEM Cluj.

_)_

Putintica muhuhuie acolo la etnie la voi nu strica.
lol

Se te ***EDITAT*** in gura.

Pagini

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide