Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Luni, 27 Oct. 2014, 10:49
67
13758

De ce ne-am săturat de -Escu

Iohannis, primul președinte ardelean, Ponta, primul președinte fără "–Escu"; cam astea sunt argumentele ultime pe care suporterii celor doi le folosesc atunci când amintești de gafele candidaților. Parti-pris-ul identitar pare răzbunarea supremă, sufixul - simbolul despărțirii de trecut.

Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

De spus în același timp că -Escu a devenit un „brand” românesc, la fel ca „ov“ sau „ski“ la slavi, „di“ la italieni sau „o“ la irlandezi.

De ce unii ne-am săturat de -Escu? Toți „tătucii”, de la Ceaușescu încoace, toți „-eștii” n-au făcut decât să stăpânească, nu să guverneze – și sub ei, haita subalternă, de la inspectorul venit de la Centru și până la liderul trimis de București să pună ordine în filialele din „teritoriu”: și „teritoriul” pe toți i-a omenit ca pe zei. Și, când colo, proiectul lor unic era puterea și-atât.

Asta nu doar în comunism a fost valabil. Moldovenii au rămas cu gust amar după păcăleala că instituțiile de după 1859 vor fi împărțite. Dacă în Țara Românească majoritatea covârșitoare a opiniei publice susținea ideea Unirii, în Moldova, opoziția condusă de Gheorghe Asachi și Costache Negruzzi dorea menținerea separării, vorbind despre posibila decădere a Moldovei, odată cu mutarea capitalei la București - ceea ce s-a și întâmplat după 1861. Ca să nu mai vorbim că Hotelul Concordia, locul unde în seara de 23 ianuarie 1859 s-a hotărât dubla alegere a lui Alexandru Ioan Cuza, e azi o ruină ocolită de trecători - de frică să nu se dărâme peste careva.

În Transilvania s-a întâmplat la fel: nu se scrie în manuale despre faptul că România era în faliment în 1915 și că economia Ardealului a fost salvarea – dacă iei presa vremii, o să vezi, de exemplu, că încă în 1927, Transilvania și Banatul însemnau 84% din bugetul național, iar Regatul și Moldova 14%. Iar un alt -escu, Ion Antonescu, le scria „noilor” români că dacă sunt nemulțumiți de mizeria din Regat, „n-au decât să dea la mătură”...

Mai departe: rezervele basarabenilor față de o eventuală unire nu țin neapărat de statalitate, cât de timpurile în care, dacă un funcţionar din Regat se dovedea corupt, era mutat disciplinar în Basarabia. Asta deși, în Declarația de Unire a Sfatului Țării de la Chișinău, deputații adoptaseră, preventiv, articolul 2: „Basarabia își păstrează autonomia provincială, având un Sfat al Țării (Dietă), ales pe viitor prin vot universal, egal, direct și secret, cu un organ împlinitor și administrație proprie” - nu s-a respectat... Ca să venim în prezent: ca un făcut, și clădirea unde a fost votată unirea cu Basarabia e dată uitarii, nici o placă nu aminteste despre eveniment, în afară de basorelieful lui Pan halipa, pus în holul interior.

Știu că unii mă vor sudui copios, știu că vor intra postacii de campanie şi se vor da peste cap să-mi spună cum că-s vândut unora și altora, dar: astea sunt fapte istorice și nu argumente pro - sau contra unirilor sau pro-/contra Iohannis sau Ponta.

Scriu despre -Escu și nu despre uniri și e musai de povestit despre mania „tătucilor” României în a controla, dintr-un birou ministerial, viața tuturor românilor. Frica absurdă de a accepta auto-gospodărirea, neîncrederea că o comunitate își cunoaște mai bine resursele, atitudinile și prioritățile, toate acestea au făcut din București un loc privit cu suspiciune – deși, necesară paranteză: și victime sunt uneori chiar bucureștenii, și ei apăsați de aceleași aiureli administrative. Un exemplu: până acum câțiva ani, metroul era finanțat din bugetul național, ca și când lăcătușul din Tecuci sau aprozaristul din Sighet ar fi folosit și ei metroul. Alt exemplu, de ieri: a nins, a fost vijelie, cod galben și copaci doborâți în București, dar administrația anunță că abia după ce trec intemperiile va binevoi să „dea” apă caldă... De spus și asta: îndreptățiți sunt și bucureștenii să-i înjure pe foștii subalterni din „provincie” parașutați în ministere, cei care au suduit centralismul doar ca să se poată da cu girofarul pe Magheru și să nu schimbe nimic.

Baiu' cel mare al lui -Escu e că nu concepe că nu e el cel mai bun administrator al nevoilor celor din Tecuci, Sighet, Vaslui sau Lugoj. Mania de a controla „butoanele”, trufia că mersul unei țări întregi depinde de El Însuși. De toanele sale.

Și în timp ce face din naționalism preș de ascuns incompetența, vinde aur, vinde petrol, vinde pământ, vinde pe bucăți industrie strategică. Se joacă de-a educația și cu sănătatea și apoi mârâie la televizor despre generațiile care pleacă și nu se mai uită 'napoi. Crește baroni pentru voturi așa cum cresc țăranii curcani pentru carne – și apoi baronii îi cer socoteală dacă intervine DNA-ul. Uită-te și spune-mi: despre câte proiecte de țară ai vorbit cu amicii tăi în campania asta? Cât s-a dezbătut despre sănătate, agricultură, cercetare, educație sau cultură? Pune pe o jumătate de foaie scandalurile și pune pe altă jumătate proiectele candidaților – ce ți-a ieșit?

Cam așa arată, în mare, poza politicii noastre. De aici nevoia de a scăpa de -Escu și de tot ce a însemnat în istorie. De ideea că există un zeu care se pricepe la medicină mai bine decât un doctor, la educație mai bine decât un profesor, la economie mai bine decât un economist. Și ce doare: România nu e o țară săracă. Nu suntem la marginea lumii și nu stăm în corturi. În țările care respectă performanța, copiii noștri chiar fac performanță – și noi citim în ziarele străine despre ei.

Am putea trăi aici mult și bine din resursele noastre dacă sus, în aerul rarefiat al ministerelor, cineva ar avea un pic de bună-credință și ar accepta, măcar pentru un mandat,

că România e suma proiectelor despre România

și nu o organigramă cu zei.

 

Voteaza articolul
4.4 / 5 (49 voturi)
Articole din aceeasi categorie
Parafrazarea numelui unui celebru film mi se pare sugestiv pentru emoţia trăită la întâlnirea cu generaţii de elevi şi dascăli de la prima şcoală.
15 Iun. 2018
07:45
1
Știu, serviciul de urgență e gratuit în România.
09 Mai. 2018
10:21
4
Să ne imaginăm următoarea scenă. Băieții de la Arsenal înfulecau fripturi cu cartofi prăjiți când Wenger poposea în Insulă venind din îndepărtata Japonie, prin 1996.
26 Apr. 2018
15:53
1
România este pe ultimul loc în ceea ce priveşte siguranţa drumurilor din Uniunea Europeană.
16 Apr. 2018
10:00
7
Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3. Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3.
02 Apr. 2018
11:14
7
"...suntem obligaţi să finalizăm autostrada până în 2016, pentru că am reuşit să o introducem pe alocarea financiară 2007 - 2013.
26 Mar. 2018
11:12
7

Post new comment

Comentarii

1)mai intai nu mai tot urlati ca vreti cu tot inadinsul sa ne unim cu republiac moldova;: acolo astepta cateva divizii sovietice in civil ! ati uitat sirurile de automobile Lada din 1989 cu cate 4 tavarasi de cca 2 metri fiecare care veneau pe podul de flori?
2)tot urlati ( ca acesta-i modul natural de discutie) ca vreti romania mare- pai ma frate cand am fost noi mai vanduti la kilogram ca acum > nu vezi Rosia si Deva, si Maramuresul ( acolo cred ca lucrurile vor da de dracu si bine vor face maramu!) Tratatul de la Belvedere cu Ardealul macar a fost pe fata dar acum este nu pentru cat stau ocupantii ci suntem vanduti pentru totdeuna!De aceea vreau sa merg la mare cu pasaport sa trag pe Carpati o granita cu paza electronica si arme automate si daca devenim autonomi nu mai recunoastem nici un contract semnat de tradatorii din Bucuresti asa ca atunci putem da afara Gold Corporation!!!
NICI ACUM NU S-A INTELES DE CE VREM UN ARDEAL INDEPENDENT ?

Extras din Tabel al Eurostat pentru anul 2011
Regiune % față de media UE
HU10 Közép-Magyarország 109.94
HU21 Közép-Dunántúl 59.12
HU22 Nyugat-Dunántúl 68.41
HU23 Dél-Dunántúl 44.78
HU31 Észak-Magyarország 39.99
HU32 Észak-Alföld 42.81
HU33 Dél-Alföld 44.38

RO11 Nord - Vest 41.85
RO12 Centru 45.31
RO21 Nord - Est 28.68
RO22 Sud - Est 39.49
RO31 Sud - Muntenia 40.02
RO32 Bucureşti - Ilfov 122.31
RO41 Sud - Vest Oltenia 37.10
RO42 Vest 53.77
Datorie publică în 2012 ( milioane dolari SUA) Datorie privată, negarantată de stat, 2012
(milioane dolari SUA) Produsul national brut pe locuitor la PPP
Ungaria 62.140 110.560 21.000 dolari SUA
Romania 29.694 59.440 18.060 dolari SUA
Datele din tabel sunt ale Băncii Mondiale
Faptele infirmă poziția d-tale domnu' Gherman România a progresat și a ajuns la 86% produsul intern brut pe locuitor al Ungariei care are multe pasive ș n-a prea progresat după 1989. Poziția pe care o afișați izvorăște din...secreția necontrolată de bilă și nu din realități, care pot nemulțumi desigur.
Pista

@johannis:cu wass albert ce mai ai?a fost cercetat si declarat nevinovat in tribunal si in germania si in america(de doua ori aici,altfel nu ajungea fiul sau mare general al armatei).mai citeste si presa din occident nu doar din buCUResti!

Atilla, minti cu nerusinare. Wass Albert a fost condamnat post mortem ca criminal de razboi. Si Horthy, nu a fost judecat ca criminal, datorita ruperii relatiilor dintre Stalin si Tito, astfel Stalin se razbuna pe iesirea in decor a lui Tito. Nu are nici o legatura fiul cu tatal, desteptule, cu pressa ta maghiara.

@johannis:cu wass albert ce mai ai?a fost cercetat si declarat nevinovat in tribunal si in germania si in america(de doua ori aici,altfel nu ajungea fiul sau mare general al armatei).mai citeste si presa din occident nu doar din buCUResti!

minti!germania e tara federativa,de asta le merge asa bine.exact ca SUA.

@tanchistul:da niste dovezi ne arati si noua care nu stim?

Strumfule varzar, Germania, cu tot federalismul ei, e mai centralizata decat actuala Romanie.Vorbesti ca orice membru LTD, fara a sti realitatea, doar ca sa mananci k.a.k.a.t

Sabin sufera de o boala rara! De cate ori spune o minciuna, ii mai cade un fir de par din cap!

Stai linistit, poate nu spune tot adevarul, ar fi prea dureros, dottore E. House, prea dureros pt. prostanaci ca tine si probabil in bogatia-ti capilara ti s-ar face parul maciuca, macar Sabin nu are sansa asta!

Vero, Gherman stii f bine ca nu spune nici un adevar , nu a fost capabil de asa ceva in toata cariera sa de ziarist , nu va fi nici acum. Cee crezi tu ca ar fi adevarul , e doar stilul lui caracteristic de dizinformare. Doresti sa-l vezi pe idolul tau cum , pus cu scierile sale dezinformatoare pe care le pretindea adevaruri, cum recunoaste ca si nu e capabil de o replica? Daca doresti, vezi filmul unde este cu Cristian Tudor Popescu si Marius Tuca, cand , toate adevarurile sale erau doar trunchieri, si fasaieli. Asa este si acum. Novacescu , anukl trecut a aratat asta. Nu vezi ca nu e capabil de o discutie cu un ziarsit adevarat ? Plicurile de la Viena si Budapesta , alea sunt adevarurile. Sabin, va intra in istorie ca multi alti neica nimeni, si va fi uitat dupa moartea sa, si atunci vor spune altii ceea ce a fost el cu adevarat.

Ei, mitice, uite ca eu il cred. Si ca mine sunt tot mai multi. A propos, voi patrihotii astia, adepti ai iubirii cu de-a sila, nu v-ati intrebat niciodata de ce se ridica tot mai multe voci impotriva acestei centralizari de republica bananiera? Nu vi se pare ca oamenii rabufnesc pentru ca nu mai pot rabda nesimtirea? Nu va ajunge exemplul Yugoslaviei?

UICA NITZA, si am uitat sa iti atrag atentia, ca o republica bananiera nu este centralizata. Doar incuietoarea de la masina lui Gherman e centralizata.Ca orice ungur, te deranjeaza untaritatea si centralismul din Romania, dar il adori si esti mandru de cel din Ungaria. Incearca sa faci exercitii de arimetica si algebra, ajuta la cresterea IQ-ului , peste 20 de ani, o sa poti si tu scrie pe aici fara sa te faci de rasul curcilor

UICA NITZA , in primul rand, se vede ca esti un incult, si un prostovan. Incult pt ca nu stii ce e ala MITIC, si prostovan ca preiei un termen si il folosesti fara sa ai habar ce inseamna acesta. Am observat de multa vreme ca , voi adeptii lui Gherman, aveti un grad foarte redus de cultura si inteligenta. Daca Gherman lanseaza o teorie conform careia porcul zboara, toti cantati in cor melodia asta . Si va mai si dati experti in ...motoarele si capacitatile zburatoare ale porcului. Apoi, cei ce scriu impotriva propagandei lui Gherman, nu sunt patrioti, ci doar obiectivi si realisti. Centralizarea il supara pe Gherman ca nu poate fura si el ca si ceilalti, el se complace sa faca pe turnatorul pt Budapesta si Viena .Nu nu ne ajunge exemplul Yugoslaviei, dar il vom avea pe cel al Poloniei , si chiar il vom pune in aplicare pt cei ca tine, care ne ameninta

Rasist, limbut , vorbind peltic fortat, ca cica asa este ardeleneste , el si Capatos, au acelasi gen de emisiune si absolut acelasi gen de public. In lipsa unor modele serioase la dansul in familie , tovu Gherman,, isi permite sa faca romanii vinituri, dar se doreste in UE. Deisgur , daca , facea asa ceva ca ziarist in Germania , Franta, Belgia etc, pe care nu se sfieste sa ni le dea ca exemple, era scuipat ca o masea stricata . Faptul ca maghiarii au trecut de la Horthy-sti, imediat la comunisti , si au persecutat sau chiar executat romani, Gherman se preface ca nu stie. Ca zeci de mii de romani din Basarabia, Bucovina, Herta, s-au refugiat dupa 1944 pe intreg teritoriul Romaniei, nici asta nu stie. dar ii face vinituri si ii injura ca un nesimtit . Acei oameni au fugit din calea rusilor, asa cum cu cativa ani inainte ardelenii fugeau din calea Horthy-stilor . Unii chiar veneau dupa 5-6 ani de prizonierat la rusi, sau 4 ani de razboi, si nu mai aveau unde sa mearga. Conteaza pt Gherman ca astia au luptat pt tara asta ? Niste prosti si niste vinituri. Nu conteaza, principalul a fost ca bunicii si parintii lui Gherman ce pupau in cur Horthy-stii sa scape basma curata. Cei ce au luptat si au pierdut tot, asa le trebuie, ca doar nu i-a pus Gherman sa lupte pt tara asta de mitici. cand el si familia sa doreau sa tina de Viena . Acolo tovu Ghermanu, nu mai mergea cu presu si dezinformarea, acolo nu mai puteai injura austriecii si sa mai primesti si banuti pt asta . Dar tot e bine, e minunat ca ai facut scoala aia degeaba, la Craiova, si ai sa ramai in istoria tarii asteia ca un ghertoi fara o opera , doar cu niste articole de duzina , si drept un trambitas indeamna lichelele sa prinda curaj.

ca-i escu, ca-i t.igan, ca nu-i ortodox, ca-i ateu, ca-i vinitura, ca-i ***EDITAT***re, ca-i jidov, ca-i ***EDITAT***, ca-i comunist, ca nu-i comunist etc.: sunt cateva din clieseele care reflecta primitivismul si intoleranta noastra cea de toate zilele.
aceasta este cauza pentru care ne alegem conducatorii pe care-i meritam si care sunt de fapt cei mai adaptati momentului insa nu si cei mai potriviti acestui moment...

la noi e bine ! imi place BALCANISMUL.DAMBOVITA,MAMA OMIDA,FECALI SI VANGHELIE , ajutorul social si somajul,mai bagam Spania ...o capsuna sau maslina vin alegerile mai primim ceva salam ..CE NU ESTE BINE. ce va trebe Transilvanie lucru,bani munciti EUROPA...intelegi SABINE carei treaba ;-)

Am avut premieri si ministrii ardeleni dar, din pacate, nu putem fi mandri de ei (v. Ciorbea, Boc, Rus, Marga, etc.). Pana la urma totul depinde de caracterul omului nu de aria geografica de unde provine acesta.

aveti dreptate justice;intii e caracterul ! dar vai ,caracterele se formeaza intr o societate ! ori tocmai aci e problema :cultura rumina e diferita de cultura ardeleana
cum am mai spus;in Ardeal ruminii au gasit vlahi prin paduri care se asemanau cu ei.pe astia repede i au facut rumini;ruminii noi ! apoi au inceput purificarea etnica si spalarea creerelor.
oare ce au statuile lui misu curajosu(care a facut o incursiune armata in Transilvania)sau cuza voda cu Transilvania ?iar vechile statui ale unor personalitati care intr adevar erau ardelene au fost duse la capitala!?

DUSU TrepaDUSU,acest model de rasist incult asta este tipul standard de sustinator al lui Gherman .Rasist si cu ura viscerala fata de romaanii ce au cutezat sa-si ajute compatriotii din Transilvania batjocoriti de unguri .Pe DUSU il arde rau ca Mihai Viteazu , a intrat in Transilvania, dar nu-l deranjeaza ca infectul de Kossuth avea pe ordinea de zi exterminarea romanilor . . Si ascultati va rog o noua teorie , ce candideaza la Nobel pt istorie: ruminii au gasit vlahi prin paduri . Erau atarnati in craci .....Statuile maghiarilor nu sunt ardelene tovarsu DUSU de pe lumea asta. . Sa va fie rusine, aveti asemenea sustinatori, si probabil va mandriti cu asta . Maghiarii nu stiu ce inseamna purificare etnica. Romanii in schimb cunosc si stiu acest fenomen, s-au confruntat cu el atat in Transilvania cat si in Basarabia si Bucovina de Nord. Maghiarii din Transilvania sa nu vorbeasca despre purificare etnica. .

Mai nenea tanchistu!Ce tot il ataci pe cel care spune lucrurilor pe nume?Iljignesti pe Kossuth care ere in tratative cuBalcescu ,il jignesti pe Dusu pe Gherman care spun ca in 1918 regatenii au cotropit Transilvania dupa care au degradat-o netinundu-se de cuvint nici pana azi privind promisiunile!Inclusiv Iuliu Maniu recunostea ca a fost o mare greseala unirea!Apoi spui ca s-a facut maghiarizarea fortata,dar despre ce vorbesti mataluta????Uitate in cimitirul central pe numele celor inmormantati ,marefer la anii de nastere ,cati rumini vezi pana prin 1880,uitate la stilul cladirilor construite din centrul Clujului sau din orce oras din Transilvania,la hartile datorita carora nu puteati voi siceide teapa ta sa faceceti smecherii imobiliare de tip dimbovitean!!!!Vino domne cu argumente plauzibile!P.S.Intra domne pe Google si vezi recensamintele din sec.xix sau chiar inceputul sec.xx!!!!!!

EU, ca tu si ovidiu lipseste la apel. Gogosel, spui niste minciuni preluate de la Gherman. 1. aia cu Maniu care regreta unirea, a incercat-o si Gherman si a ajuns in geninchi in fata lui C.T.P. si Marius Tuca recunoscand ca era o trunchiere. Maniu spunea cu totul altceva , si acea la suparare , ca nu a fost primit in guvern. Maniu nu a regretat niciodata unirea, cum nu o regreta nici un roman din Transilvania. Gogorita asta, este inventata de Gherman ,platit fiind de Eva Maria Barki, si altii sa faca aceasta propaganda, stiu toti ardelenii . Regatenii nu au cotropit Transilvania, ci au eliberat-o de sub criminalii unguri. Bunicii mei erau fortati sa invete la scoala in maghiara, erau fortati sa-si schimbe numele in ceva cu sunet maghiar . Deci mai usor cu pianul pe scari . Pana in 1918, romanii erau efectiv persecutati in Transilvania. Toti doreau o tara a romanilor, unde sa nu fie la cheremul crimelor maghiare.. Autonomia promisa in 1918 la Alba Iulia, s-a dus pe apa sambetei, in momentul in care Horthy, a decis ca romanii merita autonomie la cimitir . Timp de 4 ani, acest model de autonomie acordau maghiarii romanilor in Cluj si Transilvania ocupata de maghiari. Cand un om ma scuipa si ma omoara unde ma prinde, eu nu mai pot sa-l primesc in casa si sa-i mai dau si din lucrurile mele . Ca asta cereti voi de fapt . Stilul cladirilor sunt preluate de la sasi, nu de la voi Voi sunteti niste nomazi ce nu aveti stil arhitectonic. Budapesta este construita de turci, austrieci, francezi si nemti, nu de voi. Vino cu argumente nu cu propaganda ieftina maghiara. Recensaminte din secolul nu stiu care ? alea unde scriati ce doreati voi maghiarii ? La 1784, imediat dupoa rascoala lui Hiorea, scriati imparatului ca Transilvania este teritoriul cucerit de stramosii vostri de la valahi. ? Deci cum e ? Si inca ceva , foarte important. Tu nu esti ardelean. Esti doar un maghiar din ardeal, dar nu esti ardelean asa cum nu poti fi oltean, moldovean, bucovinean etc.

nu-l cheama dusu
numele adevarat este marinescu istvan

tulai ma nene tanchistule !
daca voi ruminii sinteti frati nostri,apoi de ce va purtati precum cuceritorii ? de ce toata administratia ardeleana ati inlocuit o cu ai vostri regateni ? de ce ati furat statuile ca pe o prada de razboi si le ati dus la voi ? de ce ati supt Transilvania sa va construiti si voi orase la care comunistii le zic ctitorii ?
azi voi fabricati automobile,avioane,locomotive ! cind ati cucerit Transilvania aveati doar tarlaua
nici clima nu i la fel in Transilvania cu cea din regat,da voi o dati pe judete,ha ha

Dusu, sau marinescu istvan. vorbesti efectiv ca sa nu te ia somnul dragule. Eu sunt din Sebes, ca si parintii si bunicii mei, politrucule. Toti suntem romani, iar caracterul nu este dat de regiunea si locul nasterii. Transilvania nu a fost cotropita , cacanarule, ci a fost eliberata de sub maghiarii criminali ce nu recunoasteau romanii ca natiune, dusu de pe lume. Faptul ca tu aberezi, no problem, dar asta nu inseamna ca te si crede careva. Maghiarii au devastat sute de cimitire romanesti nu mai incerca tu sa faci pe victima . Orasele din Transilvania , toate sunt construite de romani, si pe banii lor, furati si luati cu japca de grofii maghiari ce ucideau atunci cand credeau ca taranul nu a dat suficient. De ce Horthy a ucis copii si femei 4 ani de zile? De ce fugeau romanii din Transilvania in regat atat inainte de 1918 cat si dupa 1940 ? De ce sasii erau ucisi si torturati pt ca militau pt limba germana si romana in scoli ? Vorbesti ca un incult ce sta la cersit.
De Remes, Uioreanu CARITAS, Stoica, Sever Muresan , Ciorbea, IoN Rus, Marga, etc etc ai auzit mai dusulescule ? Hai mai scrie, sa mai radem putin de aberatiile tale

Horthy a fost un mare erou, idiferent ce ai spune tu, un mitic despre dansul. Daca ar fi avut timp suficient, acum Transilvania arata altfel, nu cu iz de dambovita .

De ce vorbesti de purificare etnica ? Ai macar putin respect fata de evrei (unii fosti locuitori ai Ardealului), fata de armeni, fata de bosnieci,, fata de romanii din Basarabia. Acolo a avut loc purificare etnica

dumneata nene nu dai dovada de decenta !
unde sint germanii care au trait aci 800 ani ? astia ca mataluta i or terminat si amu stau in casele lor

dusu, vorbiti cu o nesimtire strigatoare la cer. Sasii au plecat in primul rand de frica si opresiunea maghiarilor, pana in 1918, apoi, dupa 1944, de frica rusilor, ce au ocupat jumate din Europa. Stiti cine a fost Ludwig Roth, ce a cerut si cine l-a ucis ? Precis ca nu. Nesimtirea este imensa la unii maghiari. Vedeti dvs, tov dusu, intre voi maghiarii si noi sasi, sau nemtii este si va exista o diferenta imensa. Noi nu am pretins vreodata ca Transilvania ni se cuvine, apoi, ,noi ne-am inteles cu romanii in orice privinta. Iar cel mai important lucru, este ca noi germanii, dupa razboi ne-am recunoscut greselile si nenorocirile, si nu ne-am omagiat criminalii, ( Hitler, Himmler, Mengele etc) pe cand voi maghiarii ati ridicat statui lui Horthy, Wass Albert etc. Asta este marea direfenta intre noi.

Dar programul lui Szilagyi Zsolt ce are sau n-are ? Transilvanizarea Romaniei de ce nu e buna ? Ca n-a ghicit-o un etnic roman ? Acest om vrea exact ce urmaresti tu,Sabin Gherman.

Programul lui Zsolt , are un ungur, nu ardelean, atentie mare, are un ungur la inaintare. Caci dumneata nu esti ardelean, esti un ungur din Ardeal, si atat. Adica, doresti dumneata a sustine ca , de te nasteai in Iasi erai moldovean ? Sau daca te nasteai in Tulcea erai Dobrogean ? :) NU, erai tot un ungur ca si acum. Zsolt o sa iasa presedinte cand o sa iasa un evreu cancelar al Germaniei, sau un neamt presedintele Israelului . Apo pe Zsolt il deranjeaza articolul 1 din constitutie, si din aceasta pricina , si pe noi romanii ne deranjeaza sa-l vedem seful nostru.

Nu tot ce supara e neaparat adevarat.O afirmatie nu devine adevarata fiindca supara.
Ca altfel orice insulta, flegma, minciuna, sau manipulara ar deveni automat adevarata.

Are perfecta dreptate Sabin !!!!de ce adevărul supara ????

Supara, doare tare, frica, spaima. Ce va fi cu noi, ne pune la munca, ne taie pensia nemuncita, ajutoarele necuvenite, parandaratul? Mai bine stau ascunsi in spatele centralismului birocratic, de acolo nu se vede asa bine.

de ce adevarul supara ?
ptr ca pe minciuna rumineasca multi rumini o duc bine !

Nu conteaza ca exista deja tot asa cum nimic - nici logica nici adevarul istoric- nu conteaza pentru Gherman daca ii sta in drumul propagandei lui autonomiste.Proiectul lui (al ungurilor care ii finanteaza traiul si malaiul, mai corect) nu e motivat economic ci e un proiect identitatar-politic "transilvanismul". A zisele lui rationamente economice-administrative de semi-doct in toate domeniile sunt pretexte si mijloace e sadi conflict si dezbinare intre romani.Poti face doi frati gemeni sa se i-a la bataie pe mostenirea parintilor darmite sa picuri otrava, sa ii convingi pe membrii unei natiunii politice, ca unii ii fura pe altii, ca nu trebuie sa ii ajute pe altii ca ailalti sunt mai lenesi, si alte texte din astea -"ghermanisme".

Autonomie financiara deja exista. Fiecare judet, oras, comuna, face proiecte si primeste bani direct de la UE. Taxele se duc oricum la UE. Normal ca e mai simplu sa dai vina pe altii, cand tu nu faci proiecte coerente. Iar aia 600, sunt din toata tara adunati. Rolul lor este sa faca lobby la proiecte pt comunitatile din care provin, evident ca nu fac asta.

Baiu' cel mare al lui -Gherman e că nu concepe că nu-i el cel mai bun administrator al nevoilor celor din Tecuci, Sighet, Vaslui sau Lugoj. Trufia că mersul unei țări întregi depinde de El Însuși. Tu Ghermane esti un nesimtit dezinformator, nu-mi mai bat capul cu infectul tau articol, ma intreb de ce scrii salutul in trei limbu cand pe nici una nu o vorbesti la perfectie,inca ai mai si facyuut Facultatea de Litere la Craiova si vorbesti mai ca Bianca Dragusanu, macar aia nu are facultate . Vrei sa ne arati ca esti european ? Parca doreai granite intre romani? Sau vrei sa ne arati ca esti Transilvanean ? Pai ba Miticule, ca te comporti exact ca personajul lui Caragiale, pana in 1918 ungurii nu vorbeau alta limba in Transilvania decat maghiara , ipocritule , nu se saluta in romana sau germana de frica pe strada . Dar cum tactu si bunicul tau erau slugi la unguri, tu nu puteai fi altceva , nu te poti rupe de statutul asta .

Si anume cum ar fi trebuit sa se salute pe strada pina in 1918 ungurii in japoneza ? Bula de aer esti o bula urat mirositoare asa ca ar trebuii sa te numesti be......sina de aer !!!!!!!!!

Sabin Gherman, si tentaculele sale maghiare , au intervenit in momentul in care Mircea Diaconu pe atunci ministrul Culturaii a declarat ca doreste deschiderea santierului arheologic de la Sarmisegetusa , si au reusit sa-l dea afara pe acesta A fost inlocuit de Hunor, care in schimb a aprobat ridicarea de statui lui Horthy si Wass Albert in Covasna si Arad ., pe langa alte nemernicii

Domnul Gherman traieste cu impresia ca romanii din Ardeal sunt mai breji decat ceilalti.
Din pacate diferenta in Ardeal n-au facut-o romanii,au facut-o natiunile conlocuitoare.Toata bruma de civilizatie europeana care a ajuns la noi,cu 100-150 de ani intarziere,a fost adusa de nemti si unguri si s-a oprit in arcul carpatic.Sau daca a trecut de arcul carpatic a fost"vina"austriecilor.
De rest romanii s-au multumit intotdeauna sa fie frati cu codrul si le-a repugnat spalatul,scrisul,cititul si socotitul,meseriile,ramanand intotdeauna doar taranii si ciobanii Europei.Daca am fi avut bizoni am fi fost ca pieile rosii din America.

ma rumine nic ; dumneata esti prost si necitit !
ardelenii exista de cind exista Ardealul
rumini exista de cind si or inventat numele asta;prin 1848,da rumini in Ardeal sint numa din 1920.ptr ca atunci or anexat ruminii Transilvania.amu tu ai dreptate:bocii,dincii,rusii nu or apucat sa se civilizeze,de aia cind or trecut ruminii Carpatii,i or gasit pe astia ca se aseamana cu ei si le or zis rumini noi !
da sa stii ca or fost ardeleni valahi care stateau la aceasi masa cu ardeleni nemti si unguri

cred ca faceti o mare confuzie. Doriti sa ziceti probabil ca romanii sunt aici de cand exista ardealul, iar cand ziceti ardeleni, va referiti desigur la romani. Caci ungurii au sosit aici dupa anul 800, iar sasii ceva mai tarziu. Ungurii nu sunt ardeleni, cum nu pot fi olteni sau moldoveni, sunt unguri si atat . Dusu vine cumva de la faptul ca sunteti dus ,...luat cu capul ?

domnule caribic ; dumneata ori esti platit de departametul formarii poporului rumin,ori esti timpit !
citesti si iti inchipui ca asta ai citit !
cum sa spun ca´´ ziceti probabil ca romanii sunt aici de cand exista ardealul´´ ? nu am scris ca cuvintul rumin s a inventat in 1848 !!?dumneata inca vorbesti de rumini de la 195 DC dupa retragerea aureliana !?ha ha
ardelean e atit valahul,cit neamtul si ungurul,sau asta au fost pina regatul ruminiei a anexat Transilvania.de atunci lucrurile s au schimbat.noul stat trebuia sa supuna populatia si s o ruminizeze.pe unii i au facut sa plece,pe altii i au redus la tacere si pe multi i a facut rumini

dusu, cand citest doar minciuni maghiare permanent si zilnic, ajungi sa crezi ca ala e adevarul. Voi astia, maghiarii din romania si Serbia, sunteti niste mincinosi ordinari,ca asa faceti si in Voevodina, apar in fiecare an, tot felul de povesti si dovezi istorice contrafacute . care sa arate ca voua vi se cuvine un teritoriu unde permanent ati fot minoritari, maxim 10%. Transilvania a apartinut locuitorilor ei din toate timpurile, care sunt si acum acolo, fie ca au fost numiti daci, vlahi, romani, tot aceiasi sunt. Voi maghiarii, nomazi , ati navalit aici dupa anul 800 .

dusu, cand citest doar minciuni maghiare permanent si zilnic, ajungi sa crezi ca ala e adevarul. Voi astia, maghiarii din romania si Serbia, sunteti niste mincinosi ordinari,ca asa faceti si in Voevodina, apar in fiecare an, tot felul de povesti si dovezi istorice contrafacute . care sa arate ca voua vi se cuvine un teritoriu unde permanent ati fot minoritari, maxim 10%. Transilvania a apartinut locuitorilor ei din toate timpurile, care sunt si acum acolo, fie ca au fost numiti daci, vlahi, romani, tot aceiasi sunt. Voi maghiarii, nomazi , ati navalit aici dupa anul 800 .

Omule, Retragerea Aureliana nu putea avea loc cu 80 de ani inainte de a fi Lucius Domitius Aurelianu imparat... Poti cel mult sa spui ca stramosii ardelenilor latini au parasit Ardealul pentru cateva sute de ani pentru a se intoarce nici voi nu stiti cand "dar cu siguranta" dupa ce ati venit voi de la minim 4000 de km departare

"datul la matura" se referea la ardelenizarea regatenilor , la impusul valorilor ardelene in afara Ardealului

pe 25 octombrie a fost ziua armatei romane ,s-au implinit 70 de ani de la eliberrarea Nordului Transilvaniei de subb armatele Horthy-ste. Domnul Gherman nu serbeaza asa ceva. Dansul, impreuna cu acolitii dansului , serbau duminica 26, tocmai opusul, regretau plecarea lui Horthy din Transilvania. Se pare ca cei din familia dansului ar fi fost colaborationisti horthysti

Incredibil de debili, iata de ce ne meritam soarta, cu varf si indesat. Bai comentacii lu' peste prajit, voi nu intelegeti nimica. Nu intelegeti ca cei ce muncesc doresc sa o duca mai bine, ca banii din impozite si taxe sa ramana aici, sa se foloseasca pt noi, copii, batrani, nu sa se duca la naiba, la putorosi asistati, la catedrale megalomanice, la autostrazi teleormanene, pe campanii electorale, etc. Nimeni nu vorbeste de tara Transilvania, ci de o autonomie financiara, de circuitul banilor, de cei 600 de putori adormite in fotoliile Parlamentului, la un guvern supraincarcat de tot felul de amploaiati jalnici, neamuri, etc etc.
Ce o tot frigeti cu Ungaria, cu Rusia, si povesti cu pesti? Ce analogiile lu' naiba tot inventati, razboi, pericol nuclear, mai fratilor, a trecut vaginismul de Butimanu, e desueta problema, Le Pen, Jirinovscki au lasat-o mai moale, nu a mers, oamenii nu-s atat de tampiti cum cred unii.
Va treziti voi, cativa besinosi APV-isti, mosi Teaca ultrajustitiari. ori pensionari asistati cu morcovu-n cur, cu vanator cu tot, ca daca se schimba ceva spre dreapta ramaneti sa mergeti la munca. Pai sa mergeti ma, mama lu' cin va-n invatat de putori, numai gura-i de voi. Normal ca va convine haloimasul, debandada, asa puteti sa va pierdeti mai usor in mizerie. Va temeti, nu? Va temeti ca autonomia financiara inseamna o repartizare mai judicioasa a dosarelor de pensii, o urmarire mai atenta a lor, o reevaluare a unora, ai sa vezi orbii soferi, ologii la jogging, oameni in putere cu pensii de handicap si ajutoare, etc.
Hai fuguta-n centru, vine PSD cu pungile, ajutoraaaatiiiiii va rog!

Alta gogoasa mai ai? Ca ne-am saturat de minciunile astea cu autoniomia financiara de la Gherman. Vrea sa fure si el si nu stie cum sa ajunga la strugiri? Legea autonomiei financiare exista. Asa fura Uioreanu, Boc, si altii ca ei. Doar ca pe astia nu ii vede Gherman. Doar un netot ca tine ESCULE, mai poate veni sa ne vorbeasca de asemenea minciuni. Stii ce pondere are Portul Constanta? Doar de vreo 500 de ori cat Clujul si Timisoara impreuna. I-ai auzit pe aia ca se plang si vor autonomie financiara asa cum doreste Gherman ? NU, Hamburgul, portul , aree venituri de 1000 de ori mai mari decat Dortmundul. Si au absolut aceeasi autonomie financiara ca si noi in acest moment. Tu ce muncesti dragule ? Esti economist? Sau esti tot ca Gherman ,paralel in toate dar beton la propaganda mincinoasa.?

Nu-s economist, pixule, doar ca am platit pe anul trecut, fiscal, la ANAF 10 mii lei, impozite, plus taxe catre bugetul consolidat. Am muncit zi lumina, cinstit, pana am cazut lat. Cand m-am imbolnavit, daca nu aveam bani, muream intre 2 analize si o investigare imagistica, intre 2 clinici pavilionare, mama lui de spital de urgenta. Mi-am platit cu plicul totul, asa am supravietuit, deh, salarii mici in spitale, medici putini si scumpi. Copilul la scoala trebuie sa-si cumpere o groaza de manuale aditionale, carti si caiete specile, fondul clase, scolii, etc, ca deh, nu sunt bani , salarii mici in invatamant. Intelegi tu, "pixule" ceva? Te bagi in chestiuni care te depasesc, mult , Constanta, Hamburg, Dortmund, porturi, strategie economica, pondere, etc.

ESCU, cand nu-ti convin exemplele te dai psiholog , analist . Chiar stiu exact ce inseamna portul Constanta pt Romania, insa tu habar nu ai ce este aceea impartire administrativa economica si cu ce se mananca. Ai impresia ca in Germania nu ai fi platit ? Daca ai platit aici , ai platit ca nu aveai asigurare, dar nu ai fi platit daca era stat federal ? ce baliverne aduci pe-aici. Esti ruda cu Ghermanul ? :) Norvegia are aceeasi impartire administrativ economica ca si Romania si prospera mai ceva decat Germania. Nu sistemul este de vina. Ci cei ca dumneata , obisnuiti sa li se dea, ca si Gherman, care nu stie sa faca nimic , decat sa bage zazanie si fitile. Dar vor sa traisaca din banii altora . Daca se ajunge la ce vrei dumneata cei din Covasna vor muri de foame. Acel judet nu se intretine singur. Dar destepti ca dumneata inca se gasesc, pt astia suferim noi ceilalti, voua va trebuie interzis votuil, voi masa inerta de manevra ce votati cu PSD sau mai rau cu UDMR. Esti doar un nevolnic PROPAGANDIST, ce habar nu are de economie dar doreste federalizare sub masca autonomiei finaciare. Placa asta de 3 surcele cu banii mei sa ramana la mine, este placa cu care prostesti un incult .

De tine si ideile tale cretine ne-am saturat chelule !

Ba Ghermane,la beraria culturala, ai uitat sa zici ca inafara de tatza goale si fese goale si alte proaste mai apari sui tu, care nu esti cu nimic diferit de ele. EDUCATIE ? Tu vorbesti de edicatie, Pai tu vorbesti de hoater sa dispara, dar tu doresti hotare intre romani ? A cerut lumea sa nu mai denaturezi serile de la Beraria Culturala.

Ghermane, esti de rasu-plansu, ia aminte de la Novacescu ce articole scrie, esti cu o suta de ani in urma. Precis de-aia l-ai si exclus din emisiunea ta, te eclipsa la fiecare emisiune,desi incercai sa-l pui in dilema prin tot felul de tertipuri si lipsa de fairplay. Esti penibil. Pe Facebook, ai numai catei maghiari ce injura romanii ca la usa cortului, iar tu ii aciuiezi pe acolo in lipsa de alti sustinatori .

sint bucuros ca cineva a observat aceasta sau acest lucru dupa parerea mea a fost ca un blestem pentru aceasta tara saraca bogata sper ca acest concept sa fie adevarat si sa fie mai bine.

Ghermane, roagate sa nu iasa vreun razboi din Ucraina aia, ca Romania e prima pe lista, si daca incepe un razboi in tara asta , Romania, ai sa fi vanat precum un iepure, si nu cred sa te scape aia care te platesc acum.

Ghermane, roagate sa nu iasa vreun razboi din Ucraina aia, ca Romania e prima pe lista, si daca incepe un razboi in tara asta , Romania, ai sa fi vanat precum un iepure, si nu cred sa te scape aia care te platesc acum.

Putin, treci la loc, ai nota 4 pentru azi! Treci la matura!

Ghermane, da tu ce ai facut pt Transilvania asta ? Inafara de a injura toti romanii, si a pupa in cur ungurii, indiferent ca sunt Horthy-sti, de la Jobbik, sau unguri normali ? Inafara de a plimba stema Transilvaniei Horthyste prin tara asta , si de a te crede de alta natie, ce ai facut tu personal ? Inafara de a incasa bani din Ungaria si Austria pt propaganda ta, , concret pt Transilvania, ce ai facut? Ca Romania nu e tara ta, Romania este o tara jegoasa , ce o detesti. Cauta in istoria Germaniei , Ungariei, Italiei, Poloniei, si ai sa ai mari suprize. Si Bismark, cand a unit landurile Germane , a spus una si a facut cu totul altceva . Dar tu trebuie sa ai pretentia ca Romania sa fie cristal, comparativ cu orice alta tara . In Germania nu au stat rusii 30 de ani, turcii alte sute de ani, si tot asa. Tu care nu esti capabil de nimic, nu ar trebui sa iesi in fata cu asemenea rebuturi de articole. Dar, asa cum se spune mai jos, nu esti capabil sa te ridici mai sus, la subsiol ai ramas. Asta e nivelul tau,la asta ai sa mori. Sunt curios, mama ta a fost unguroaica ? Sau tatal tau a fost ***EDITAT*** ?

Sugi poola de prost ce esti a.

De 15 ani, nu reusesti sa evoluezi din punct de vedere literar. Nu ai scris nimic, dar absolut nimic de doamne ajuta. Te-ai complacut sa fii un ghertoi platit sa scrii articole, trunchiind, mintind, denaturand, si avand pretentia ca esti istoric, economist, analist politic, expert in administratie publica, arheolog, lingvist, si cu aere de expert in toate aceste domenii. Din pacate , nici macar in domeniul tau, nu esti decat un mediocru absolvent al Facultatii de Litere . Nu ai scris nimic, stilul tau nu a evoluat cu nimic, chiar dimpotriva, te-ai cantonat undeva la subsolul acestei profesii de ziarist. Nici macar independent nu esti, daca tot injuri pe unii, sa te poti bate cu caramida in piept , ca nu poate veni nimeni sa te arate cu degetul ca esti platit de altii. Esti o vinitura in Cluj, dar faci pe smecherul si ii injuri si faci pe altii vinituri .Ai curaj sa mergi fata in fata cu Banciu, Cristoiu, George Maior,C.T.P., Dinu Giurascu, Plesu, I.A.P. Ioan Bolovan, si altii ?? NICIODATA. Tu inviti doarr manelisti de duzina care te aplauda in nestiinta lor si se minuneaza ce destept esti.

Un articol de tot rahatul, ca multe altele scrise de un dezbinator, de un individ ce primeste la plic temele si directiile. Ba chelule, ia spune-ne tu noua, Hitler, cum a fost ma ? A fost genial, asa e ? Horthy, ala pe care il adori tu cu Mircea Daian, un tamplar de duzina ce se prezinta prin tata drept ziarist. , ala cum a fost mah ? Kadar, cum a fost ma comparatic cu Ceausescu ? Despre care economie din Transilvania vorbesti tu ba nesintitule in 1915? Aia in care romanii si sasii erau obligati sa invete la scoli in maghiara ? Acolo unde prim ministrul maghiar zicea ca liceul este locul unde intra elevul roman si sas si iese maghiar ? Aia era economia prea maritra de tine? Aia unde nu se abolise iobagia nesimmtitule in unele sate ? Nu ti-e ba rusine sa fii atat de nemernic si mincinos ? De unde ai scos ma cifra aia de 84 % Din buzunarul cui ? La tine totul trece prin stomac si buzunar, nu ai pic de minte. Daca si Rebreanu, Goga, Ioan Budai Deleanu, Petru Maior ,Ghe Sincai,,Aurel Vlaicu, Vuia, ar fi fost mercenari ca tine, si vanzatori de neam vai de capul nostru. In Germania daca faceai ce faci aici, erai la racoare de multa vreme. In Ungaria la fel. O dai ca un retardat inainte cu bucurestiul , doar un dobitoc poate crede cretinismele aruncate de tine, Doar un cretin nu stie ca In Bucurestei , atat in Ministere cat si in Parlament , sunt romani din toata tara asta , nu din Bucuresti, Nu Bucurestiul conduce, cum te incapatanezi sa minti de 15 ani, desi tu stii prea bine. Toata explicatia asta a ta e pe inculti, retardati si manelisti. Astia te pot crede, asta este segmentul caruia i te adresezi , astia sunt adeptii tai.

SABIN GHERMAN ASTA ISI ARE SEFII LA BUDAPESTA.. DE ACOLO II VIN LUI BANII..

NU CA NU AR FI ADEVARAT CE SCRIE OMU, DAR EL DOAR ASTA ZICE SI REPETA LA NESFARSIT.. E CLAR CA SEFII LUI UNGURI IL PLATESC BINE SA INSISTE CU IDEEA ASTA.

Aceleasi text rescris mereu, resapat si regurgitat obsesiv fara bun simt, fara respect fata de logica si adevar (prezent si istoric).Creativitatea intelectuala a lui Ghermanescu s-a rezumat intr-o viata la o singura idee. O idee insa prin care si-a asigurat viata, sau i-au asigurat-o altii interesati de binele Romaniei mai corect spus.O viata buna cu burse in Europa si apoi slujba la televiziunea lui Paszkany.Fraieri sunt cei care pun botul la po***EDITAT***smele si propagandismele lui, nu cel care le debiteaza.

Dezbinatoru profesionist e la din nou la datorie. Aceiasi obsesie aceleasi idei fixe. Sunt curios daca ai curajul sa indrugi si depre magariile care se intampla in ultima vreme in hungaria sau ti-e fica sa nu superi cumva sponsorul ?

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide