Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Joi, 18 Dec. 2014, 10:51
33
19065

În loc de editorial

Scenă, azi-dimineață, în spatele Pieței Mihai Viteazu din Cluj: doamnă și domn și fetiță, la cumpărat de brazi. Lângă ei, o altă doamnă cu un băiețel, mai sărăcuți: "Hai să luăm două crenguțe că-s mai ieftine".

sabi
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Drept pentru care fetița se agață de bradul mare, de lângă jeepul familiei, îl cheamă pe băiețel și i-l dăruiește. Domnul se miră o secundă, apoi își pupă fata și mai cumpără o plasă de globuri pentru doamna cu băiețel.

Parcă s-o scoborât Andersen în piața de brazi -

dacă ascultăm de copii

hai că mai avem o șansă.

 

Voteaza articolul
4.7 / 5 (67 voturi)
Articole din aceeasi categorie
Nume de scenă: PATRIOT! Cântă marşuri, bate defilări, îi plac tăierile de panglici şi celebrările pompoase. Decretează zilnic cât de greu îi e ţărişoarei, stă cu Românica în gură cât e ziua de mare.
11 Oct. 2017
11:38
10
La cum stau lucrurile astăzi în PNL, bătălia pentru funcţia de preşedinte se dă între Cristian Buşoi şi Cătălin Predoiu.
01 Mar. 2017
16:05
6
Foaie verde și-o sipică relaxarea e unită. O relaxare de patru zile legate care paralizează orice activitate pe care tu, ca individ, o ai nevoit cu sectorul bugetar.
22 Ian. 2017
12:45
4
Klaus are nevoie de Liviu și invers.
29 Dec. 2016
12:53
2
Parlamentarul român e personaj de basm.
14 Dec. 2016
11:04
12
Pentru că viața noastră are prioritate. Pentru că țara asta e mai complexă și mai diversă decât o văd (mai degrabă n-o văd) cei care o conduc din birourile lor faraonice.
27 Oct. 2016
12:04
46

Post new comment

Comentarii

:) Ce haios, daca te fotografiezi cu Sabin Orcan, crezi ca te te percepe lumea ca fiind jurnalist ? :)))) Niciodata ! Apoi , Orcan e nascut la Buzau ,scolit in Bucuresti si buletin de Timisoara ! Ia spune-i tu , dupa avizata ta opinie ce este el !?!?! :) Il felicit pe Sabin Orcan pt prestanta sa zilnica de la TV si din ziare .Nu, pe tine nu am motive a te felicita .Pe tine te vor felicita Tokes Laszlo,Vona Gabor, si altii !!!

http://glasul.info/2014/12/29/ungurii-nu-sunt-in-transilvania-de-800-de-...

Iar te-ai facut de cacao, de craciun Ghermane . Florin Piersic, Marcel Iures, Dinu Giurascu , Rdau Beligan, au amintit de istorie, si de ....tine! E nevoie sa iti spunem cum ai fost numit ? Cred ca stii ! De ce oare , personalitatile marcante , te calca in picioare ? De ce oare ai numai sustinatori obscuri si incapabili in a se remarca in meseria lor ? Astazi nu-ti spunem noi, te lasam sa iti faci o introspectie , daca reusesti > :)

" Astazi nu-ti spunem NOI". Sa fie vorba despre pacientii spitalului din deal? Ori clubul celor cu cel mai redus IQ?

Nu mah Atlantic, e vorba de Daian Mircea, Tudor Duica, Costrut , Laszlo Szocs, Laszlo Csaki , si alti inculti membrii LTD!

Da mah, fiecare cu liga lui, in functie de ce poate. Si tampiti trebuie sa aiba o gasca, nu?

Si cind v-ati trezit ce a-ti mai zis...? am avut un vis...N u m-ar mira ca pe la Cluj sa devina real un asfel de vis

Platanul nyegru,de la vaspor,ascunde flacarile,care trosnyesc.Harampaul e la ingyemana.Gye langa gyufe il iau si trag blidu cu sarmale.Deja shierbe.Gyin tarnat mai aduc o lada de lemnye.Palinca de prunye si ginul is pe masa.Cum spunye un fratye :ziua me ,e-n fiecare zi.... Deci azi e inca o zi. In loc gye cadouri scumpe,la coptyi le-am promis catyeva zile la schiuri.Nu la Baisoara ci la Bucin,Asta vara am fost dupa afinye si am vazut partiile pregatite Pe Erdely TV in fiecare zi e anuntata starea partiilor,mai asteptam o tara.Avem vreme berechet.

Bravo Betzi! Vad ca te straduiesti sa scrii in dialect moldovenesc. Spune drept, vrei sa impresionezi pe careva? Adevaru-i ca-s tare faine! :-)
Sarbatori fericite!
Poate ne intalnim la schi. Io ma duc dincolo de Bucin, la Ciumani. Sper sa supravietuiesc de la atata dragoste si bucurie pe care o pot arata localnicii vorbitorilor de romana! Am mai fost...

Asa-i la noi,pe campie . Venyiturile isi pastreaza obiceiurile moldovenesti,dar cu timpul s-au amestecat cu cele locale.Tot mai multi se declara pecenegi si cumani.Adevarul e ca din moldova tot de astia vin.Si poloneji.E fain regionalismul vorbit.Cu multe cuvinte si terminatii unguresti. Serviciul ma poarta pe toata campia Transilvana.Daca ai ochi si urechi,nu mai poti fi pacalit nici de rumani,nici de unguri.Suntem ardeleni ! La TV ,zilele astea se vorbeste numai de Bucovina.Ce erau ei fara ruteni,evrei,armeni,poloneji,ukrainieni,secui,rusi ....?. De acum incolo,la moda vor fi sasii si svabii.Dar bine ,nu va fi. Sudul sta cu ochii pe noi. Si pe jeburile noastre !

Betzi, hai ma ca stim cata cultura ai, doar nu de-aia ne-ai spus ca Javert e personajul lui Dumas.?? Ca sa ne convingi de vasta ta cultura in toate domeniile ? Ce ne faceam noi pe-aici fara un consultant doctor docent ? Si precis docentii scriu exact ca si tine !Apoi, tu NU ESTI ARDELEAN ! Dar insisti in prostia atat ! Esti un maghiar din Ardeal, atat ! Si in Bucovina, maghiarii nu au facut purici , deloc, dar absolut deloc! Ati fost alungati , dati afara in suturi ! Ti-e rusine sa recunosti ? Apropo, cand ma numesti Janos, face parte din toleranta ta multiculturala ? De-aia v-au dat mai aia afara din Bucovina, datorita apucaturilor astea sovine ale voastre . Insulti romanii cu fiecare postare a ta , si asta tot toleranta se numeste ? Nici macar maghiar nu cred ca esti, esti probabil un t.i.g.a.n. maghiar , , incult si nesimtit !

La masa am avut ca invitat un urmas al stramutatilor din Bucovina.Statul Ungar,pe propria cheltuiala,i-a sramutat prin tot Ardealul si Banatul.Statul le-a dat pamant,animale,unelte agricole,etc. Vezi de ce iti spun Janos ? N-ai onoare,curaj,cinste,chestii de astea,care se mostenesc odata cu intoleranta fata de prostie,hotie....Da ,suntem aroganti,si mandrii,dar t.i.gani,nu toti.Ti.gan e cel mai cumsecade vecin al meu.Bunicu-so a fost mutat de Bucuresti in Ardeal.Aici au invatat si pe maghiara.Cu mine foloseste limba romana,cu porcii, din cotet,vorbeste pe ungureste.Nu ma supar ! Mi-am lasat mustata,de aia smechera,de huszar.Cum am vazut in niste poze vechi,ascunse la niste neamuri.Tot acolo am gasit si trasura si caleasca ascunse de regimul comunist.Si toate uneltele si masinile agricole vechi de peste120 de ani.Ia zi Janos,n-ai fi mandru,arogant in locul meu.Deja sunt in tratative pentru un cal.Si apropo de mustata. Mii de oameni au aflat, de abia acum, ca sunt maghiar. Romani fiind,isi rup limba si ma saluta pe ungureste,dar am patit si sa fiu oprit pe drum si sa fiu acuzat ca de ce vorbesc maghiara cu sotia.Raspunsul meu e acelas si prompt: o stiu,e limba mea materna si am acest drept.Frustratii ma iau cu teorii,ca traim in Romania,ca nu e corect.Si eu raspund,ca n-au decat sa invete maghiara.Si-s oameni de treaba.O inteleg dar le e rusine s-o vorbeasca.De gura vecinului,care vezi doamne e patriot. Sai ca-s nesamtat ?Infumurat,arogant,incult,probabil t.i.gan ?Daca un porc de t.i.gan intelege ungureste,inseamna ca nu-i greu. Opt clase am facut la limba maghiara.Atata a permis statul comunist.9-12 adica 13 le-am facut la Targu-Mures.Am facut parte din programul de romanizare a orasului.Din 5 clase la zi,in treapta intai.,patru clase am ajuns la seral.Am fost o generatie tare.Mandria lui Ceausescu.Epoca de aur. Dupa 8 ore lucrate,abia apucam sa mancam,sa ne schimbam hainele si fugeam la scoala.Lucrarea de diploma a fost cea mai slaba din clasa.La banchetul de dupa festivitate,profa de specialitate cu stupoare a aflat ca lucrarea mi-a apartinut.Si eu, pana-n ziua de azi,ma mir cum de colegii mei si-au platit,adica parintii lor,lucrarea de diploma. La ISE din Cluj n-am intrat,pe urma am fost icorporat,a fost asa zisa revolutie..... Munca,sport,familie si studiu.La facultate inca n-am renuntat. Ma gandesc la ceva legat de arheologie.Stam pe o mina de aur istorica.Tot ce vrea sa ascunda Romania,in legatura cu istoria Ardealului, sta ca o virgina-n asteptare. Janos ! Cand vrei sa-mi spui cum te cheama,de la Brasso la Kolozsvar,in orasul Ludus,de la ludas,zona cu gaste,intreaba de Betzi,orice ruman sau t.i.gan,Si-ti arat de ce suntem cum suntem.Si suntem usor de vindecat.Trebuie sa ne recunoasteti istoria.Istoria din care fac parte Chipciu,Keseru,Lobont,Rat,Szekely,Chiriches,Borcea,Ungureanu,Halep,Nadia,Patzaichin,Omer,Lucescu si altii cu milioanele. La pranz cu invitatii ne-am contrazis asupra unui autor.Am pierdut.Ai dreptate! Imi mor neuronii cu milioanele,zilnic. Fiii omului cu inima de piatra-Familia Baradlay- a fost scris de Jokai Mor si nu de Gardonyi Geza,cum am sustinut eu.De nervi am inceput sa citesc din nou cartea. Jokai Mor este Victor Hugo si Alexandre Dumas la un loc,pentru natiunea maghiara.Ce ai citit tu si mare parte din romanii mai in varsta,ca azi nu se mai citeste,am citit si eu si multi maghiari din Ardeal.Cand vei citi ,macar jumatate din operele lui Jokai Mor sau de Arany Janos,Mikszath Kalman,Gardony Geza,Petofi Sandor,Ady Endre,Nagy Istvan-membru al Academiei Romane -, Varro Janos-Batalie pentru coroana-sau.......... vei fi prost si inbatranit ca mine.

DA bai Betzi, ai mare dreptate , sunt santiere arheologice in asteptare , unele distruse cu buna stiinta de maghiari in Cv si Hr , altele distruse de masuriel luate de Kelemen Hunor , ministrul Culturii pe vremea sa , special si cu buna stiinta ! Din pacate pt tine , 101% din aceste santiere arheologice sunt cu vestigii dacice, dacii aia care nu au existat pt maghiari, sau dacii aia care nu-s urmasii romanilor ! Apoi cu BUCOVINA, statul maghiar nu a cheltuit un sfant pt stramutare , caci acei maghiari au fost alungati pe timp de pace dragule ,iar Ungaria, dupa cum bine stim , in 1919 si-a chemat chipurile compatriotii din Transilvania, pt a-i cantona la periferia Budapestei ,intr-o tabara mizerabila, care a fost fotografiata de guvernul maghiar iar pozele au aparut in presa maghiara cu explicatia ca Guvernul Maghiar nu mai face fata fluxului de refugiati maghiari alungati din Romania ! Desigur, mizerabila minciuna a iesit la iveala datorita unor ziaristi americani ! Kolosvar s-o numi in kintea ta , orasul acela se va numi in vcveci, spre ciuda ta Cluj-Napoca. Cu un Jokai MOr nu se face primavara mai Betzi. Nu ma pasioneaza Jokai Mor, sunt destui rusi, romani, francezi , Hugo, Balzac, Eliade Cioran , Nae Ionescu, Steinhardt, Vulcanescu , , Noica , Tutea , Soljenitan .etc. Care sunt maghiarii aia din Ardeal de citit ? Wass Albert , Josef Bem ? :) astia ? Din pacate Betzi, voi maghiarii inca nu aveti filozofi de talia lui Nae Ionescu, Tutea, Noica , Cioran . Dar nu fi suparat , voi aveti criminali cum nu prea are nimeni in Europa, si le faceti anual statui ! Romania nu vrea sa ascunda dragule nimic. Doreste doar sa scoata la spurafata falsurile si abjectiile voastre , atata doar ! Cati Ciorani nu or fi fost ucisi inca din pruncie de criminalii maghiari, de stapanii maghiari de pana in 1918, care astazi fac pe victimele si pe europenii democrati ! Tocmai , acele nume enumerate de tine, denota toleranta romanesasca, bu au fost maghiarizate , cum se facea fortat pana in 1918 .Petofi Sandor, Lajos Kossuth , nici unul din ei nu era maghiar ! :) Jokai MOr nu se va ridica din pacate la nivelul lui Hugo Victor .In Transilvania in care , pe vremea lui Horea Closca in 1784,nu erau decat maximum 4% maghiari, iar colonizarea era masiva , facuta in disperare de maghiari , romanii nu erau acceptati in orase, erau alungati de pe pamanturile lor in detrimentul maghiarilor.azi sunteti mari democrati ! Cata prefacatorie mai Betzi, ce mincinos esti ! CE ipocrit . Eu cred ca 8(opt) clase ai cu totul , mai Javert de Dumas , incultura ta este demna de URZICA, sau CATAVENCU ! Apoi voi maghiarii doriti locuri speciale la UBB Cluj , pt maghiari, ca nu sunteti capabili sa intrati prin examen de admitere , cum intra toti ceilalti, romani, rusi, polonezi sau alte etnii din Romania .

Janos ! Ai auzit ce au facut ungurii la Deva ? Pe un frig,de nu umbla nimeni pe strada,cand toti bugetarii stateau la caldurica,un grup voluntari si patrioti,au demontat statuia lui Akos Barcsay, de la Deva. Barcsay e un nume de vaza cuman,mai exact Borcea,Y de la sfarsit fiind folosit de catre nobili .De ce le e frica la oameni-tot nu scapa-,ca Barcsay era ungur sau ca era cuman ? Personal nu cred ca principele,in acele vremuri, se declara ca fiind olah.Sau mai stii ?Chiar daca a fost pro turci si ca sa-si mentina autoritatea ,Ardealul a suferit la nivel demografic,dupa moartea sa a fost pomenit numai de bine.A fost primul principe ardelean ,care a folosit culorile unio trium nationum,albastru-maghiarii,galben-secuii si rosu-sasii,la formarea stemei ardelene.Dar marele merit e Catehismul Catolic din 1648 in limba romana ,cu litere latine.Oare asta-i doare pe autoritati ?

Deci,ramane cum am stabilit ! JANOS ! Din nou ti-am dat un plus. Am stat o luna,in 1989,aprilie,linga Ploiesti.La Strejnic.De mai multe ori am stat la crucea comemorativa,ca la accidentele auto,a lui Nicolae Iorga. Bietul om .Am stat si m-am gandit.Doar atat merita marele roman.La fel v-a pati si Neagu Djuvara. Daca esti Ardelean,acum e momentul sa vizitezi Monumentul de la Bobalna.S-au uscat balariile,s-a taiat tuleiul,acum e vizibil. Ca toate monumentele comune,natiunilor tolerate si netolerate a Ardealului, si ceea de la Bobalna este condamnata uitarii. Oare de ce ?Janos ! Tot maghiarii sunt de vina ? Si vezi !Ca n-ai fost atent la povestitor ! In urma rascoalei lui Horea,4 % din populatia maghiara a fost ucisa.

Abraham Janos:Sange si fier,editura politica,Bucuresti 1976.A fost una din primele carti citite. Uite iti mai dau un plus.

Am trait sa vad cum Betzi , il plange pe IOrga ! :) Terifiant ! Si cum filozofeaza cu aere de Hegel ! Betzi , desigur, tu habar nu ai ca asasinarea lui Iorga , a fost facuta de 2 agenti NKVD, infiltratoi in Miscarea Legionara ! Nu duce tu grija la ce merita un roman , ca stiu foarte bine ce sentimente aveti voi fata de orice roman . Radu Banciu a aratat exact comportamentul si caracterul vostru , in cateva discursuri la TV, le gasesti pe youtube, sunt din timpul alegerilor . Tu vorbesti de monumente tolerate ale Ardealului ? :) Bai Betzi, iti reamintesc ca pana in 1918 , nu exista monument romanesc in Ardeal , erau strict interzise. Desigur, ca semn al tolerantei maghiare . Ca semn al nesimtirii , este textul tau despre Ludwig Roth, asasinat in beciurile politiei maghiare pt ca a militat sa existe scoli in limba romana si germana .Apoi , tu nu prea ai nas sa vorbesti despre Miscarea Legionara , la voi ungurii nu a existat unb personaj cu probitatea morala a lui Zelea Codreanu . M.L. , a fost scoasa de catre TRibunalul de la Nurnberg de pe lista miscarilor naziste si xenofobe .Prostia aia de miscare maghiara , purtatoare a crucii cu sageti, in schimb, nu a fost scoasa. Miselia ta este proverbiala, nu draga , nu 4 % a fost ucisa, daca era asa, nu mai existati in Ardeal la ora aia ! Si oricum fara armata austriaca erati dati afara din Transilvania de Horea la ora aia ! Ca mai tarziu , toata armata Ungariei, a luat-o pe cocoasa de la AVram Iancu ! Si deasemenea, fara asutrieci , erati afara din provincia asta ! Dar tu , invatat din familie cu minciuna si perversitatea, cu curvia si importura, , suntem obisnuiti cu tine si neamurile tale. UDMR ne-a lamurit cum stau lucrurile cu voi ! Cum e turcul si pistolul, cum sunt sefii , asa sunt si slugile. Cu un milog ca Horthy, si criminali preaslaviti ca Wass Albert Josef Bem, etc etc ,e normal ca tu sa ai acest comportament. Cand nu ai valori morale, si nu ai dupa ce te ghida, e firesc sa avem parte de cei ca tine Betzi !

Gata ! Nu mai suport ! Sunt total dezorientat ! Nu mai gasesc repere,ma scufund ! E dureros cand ti se spune adevarul, in fata si n-ai cum sa negi. Parintii mei,copii de chiaburi,m-au educat in spiritul operei lui Moricz Zsigmond,Legy jo mindhalalig,adica Fii bun pana la moarte.Dar cum sa fii bun,cand ai o capra si vecinul n-are ? Si pedeasupra e ruman. Copil fiind,ma dadeam cu sania pe langa cimitir.Ieri am trecut cu copii sa le arat locul. Chiar langa gard mi-a atras privirea un cavou dublu,pentru doua familii,fara rezidenti.Adica nascut,dar nu decedat.Si culmea,si-au trecut si numele.Sa stie lumea cine are bani de metri cubi de marmura neagra, prelucrata.Expresia cu vitelul la poarta noua e buna,dar eu ma uitam ca boul.Si-n stanga,si-n dreapta.Eram, unde stiam ca sunti,in cimitirul ortodox. Dar numele familiilor?Un roman si un maghiar au ales sa fie ingropati la un loc,cu cruci de marmura identice.Asta inseamna evolutie,toleranta,multiculturalism ......sa fii bun pana la moarte ...chiar si dincolo de ea.

te marha ' Fii bun pina la moarte" nu a fost scrisa de Moricz

Acel deget,din trupul iubitei,deaseara si din multe alte seri, e mai lung si gros,de-ti ajunge marul, de-al Evei sot,si buzele-ti pe scrot... Plagiatul cumanului Cioban te invata numai prostii.Vezi de ce am fost in stare,numai in cateva secunde !

Ahhh, sa nu uit , tot toleranta din tine te face sa jignesti efectiv permanent romanii numindui rumani !

Betzi, esti bolnav cred ! Cauti toleranta in cimitire ? Pai acolo a dat Horthy romanilor toleranta in 1944 ! Primul ministru maghiar din 1890, spunea ca elevul roman si sas, intra asa in scoala si trebuie sa iasa din scoala maghiari ! Tot toleranta este si asta ! Proverbiala toleranta maghiara ! Antal Arpad, un adevarat exemplu de toleranta . Tokes Laszlo la fel . Mutilarea lui Cofariu cazut la pamant,in 1990 la Tg Mures , si postat la Televiziunea britanica si franceza de catre Tokes si Budapesta ca fiind un ungur macelarit de romani, tot exemplu de toleranta maghiara ! Interzicerea dreptului de a a avea scoli in limba romana pana in 1914, tot exemplu de toleranta maghiara ! Falsificarea de valuta forte de guvernul maghiar de dupa 1920, pt a fi folosita in media straina pt defaimarea Romaniei, tot exemplu de toleranta ! Apararea unor criminali precum Wass Albert si ridicarea de statui acestui criminal de romani, tot toleranta este ! Apararea unor criminali ordinari ce au ucis in 1989 un militian in Cv cum se numeste ? Slovacii, sarbii, ucrainenii, croatii, va reclama ca fiind aducatori de probleme interetnice ! De ce ? Datorita tolerantei voastre exemplare desigur ! Din Bucovina ati fost alungati ! Din Ucraina, nu mai mult, si zburati si de acolo ! Din Polonia la fel, vau evacuat aia in totalitate dupa 1947 . In Slovacia sunteti cu mari probleme acceptati acolo ! Vi s-a interzis sa mai scoateti steagul Ungariei pe stadioane si nu numai ! In Voevodina , la fel, sunteti etnia cu cele mai mari probleme . In Budapesta , ati masacrat ***EDITAT***i, copii si femei, , sunt cateva cazuri ce au zguduit UE, dupa 2010, deci ma vad nevoit sa spun : Bravo Betzi, toleranta maghiara este superba, dar lipseste cu desavarsire! Ce ghinion pe voi , ca romanii sa aibe un Caragiale . :)

La multi ani ! Janos ! Cazurile de maghiarizare fortate se vor face si in 2015.In Romania, dar invers.In satele de pe campie,unde nu se aduna 10 copii maghiari,ori se duc la zeci de km la scoli de limba materna, ori la clasele de romani. Cunosc sute de familii de maghiari,unde parintii si copii nu mai stiu maghiara.Impreuna cu bunicii,incercam sa mai reparam ceva,pana ce nu-i prea tarziu.N-as vrea sa vorbiti prea degraba frumos despre noi,ca despre sasi,care nu mai sunt.Despre Targu-Mures,nu-mi povesti.Am fost acolo.Ras in cap.Prima zi si ultima zi de armata le-am facut fara podoaba capilara. In ultimele zile de soldat am fost inchis la arest si tuns,la Constanta,pentru ca vroiam Ardealul. Si ia spune frate cu Zelinski,de la daci pana la romani,n-ati fost blachi,valahi,olahi si rumani ? Sau vrei sa-ti dau cateva trimiteri la mari carturari rumani,stramosi de-ai tai,care erau mandri ca erau rumani ?

Betzi, cauta pe google, si vezi de ce , de cand, a fost adoptat numele de ROMANIA, si romani, pt tara formata din unirea celor 2 principate ! Desigur, un individ ce pretinde cu vasta-i cultura ca Javert este personaj scris de DUMAS, va pretinde ca rumanii, valahii, ,vlahii si romanii sunt cu totul alte etnii totalmente diferite. Daca ai fost inchis la arest , ai fost inchis pt ca erai un prost , nu ca erai ungur , stai linistit, nu te mai victimiza.

Matematic : dacii plus romanii lui Traian egal...... ce ? .....ce.. plus 800 de ani de migratori cat toata Europa de est,adica slavi, egal blach... Blach plus pecenegi,cumani,iasi,oguzi,kazari,etc egal olah sau vlah La unirea principatelor moldovenii si muntenii devin romani,tot cu t.i.ganii lor In urma pierderii primului razboi mondial,dar pentru doua zile 10 -11 noiembrie,Romania primeste innapoi si Ardealul ?-conform planului Dacic a lui Zsigmond Bathory in 1595,Muntenia si Moldova apartineau Ardealului- tot cu maghiari,secui,sasi,evrei,t.i.gani,etc,care devin romani.Asa-i ?Deci suntem cu toti romani,dar nu toti daci. Asa sa fiim rezonabili,cred eu,ca mai sunt vreo 20% dintre romani,care mai sunt purtatori ai genelor din perioada Daca. Si daca ne luam dupa teoria Precedentului,daca Dacia lui Decebal era format din vreo 30 de triburi,fiecare cu alt nume,mi se pare normal ca nici un stat in ziua de azi sa nu sustina ca are un popor omogen etnic,confesional,lingvistic,etc.

Janos ! Apropo de cartiere ti.ga.nesti,citeste Targu-Mures-Wikipedia sau Maros Vasarhely,ca-i mai exacta.Vei afla multe date noi din istoria Ardealului si din viata ardelenilor. Unde au disparut pecenegii,daca azi am mai ramas maghiari si romani ? Cei cu numele de Moldovan au fost adusi dupa 1700,asta o recunosc si ei.Incet,incet,aflam tot mai mult si acceptam adevarul,chiar daca e dureros.Stramosii mei au fost colegi si poate prieteni cu Petru Maior,Gheorghe Sincai si Avram Iancu.Latina a fost limba de studiu.Problemele au inceput cand ungurii n-au mai acceptat jugul austriac.Toti au vrut libertate,egalitate,dreptate ,fratie si o tara.Unii au primit,dar secuii mai asteapta.Si cand te gandesti ca au avut propria cale ferata,care functioneaza si astazi.Stantele unguresti sunt inca pe sine,

Betzi, Adoptarea numelui de Romania, , s-a facut intr-o anume perioada, si automat si numele de romani ! NU T.i.g.a.nn.ii , nu au devenit romani niciodata ! Doar in Budapesta exista un asemenea cartier al T.i.g.a.nn.ill.or , cum nu exista in nici un oras din Romania . Deasemenea, cultura ta precara de Javert made in DUMAS, nu stie ca Romania nu a primit Transilvania in urma primului razboi mondial, ci in urma razboiului dintre Ungaria si Romania , cand trupele romane au intrat in Budapesta .La 1600, nu exista termenul de roman ! Asta ca sa stie si un Javert de Dumas ca tine. Tu , repet, nu esti ardelean, esti doar un maghiar din Ardeal. Si domnul Poloniei putea cuceri Moldova , si ? Ce-i cu asta ? Voi maghiarii sunteti o,mogeni ? De ce se vorbeste romaneste de la Nistru pana la Tisa ? Din lipsa de omogenitate , desigur. Am uitat , Rusii zic ca moldovenii nu-s romani, ungurii ca adelenii nu-s romani, iar unii sarbi ca banatenii nu-s romani ! :) TERIFIANT !! Voi maghiarii, dupa testele ADN, nu aveti nimic de a face cu triburile maghiare sau hune. Sunteti doar niste romani, sarbi, slovaci, prostiti de propaganda maghiara conform careia sunteti maghiari !! :))) Cum zicea Petofi, nu exista natiunea maghiara, a fi maghiar e o stare de spirit! ADEVARAT ! :) Apoi, cum sa acceptati voi existenta dacilor ? Ca doar la Conferinta de Pace de la Paris cand delegatia maghiara a fost intrebata cum se proceda intr-o Ungarie cu 22.5 milioane locuitori , din care doar 6 milioane sunt maghiari, a facut apel la intoarcerea Ungariei in secolul XXVIII ??? Desigur, toti istoricii aia din Comisia de Pace, vreo 20 la numar , erau niste inculti in comparatie cu tine, JAVERT de DUMAS .

Doamna era Liviu Alexa, femeia cu barba, fetita trecea intamplator pe acolo, iar domnul era un doberman. Restul trecatorilor au luat-o la fuga cand au vazut cosurile lui Alexa.

Frumos gest ! Acea fetita a dat un exemplu extraordinar si e foarte frumos ca tatal i-a continuat gestul

In public da' acasa vede ea!

Ce bataie trebuie sa-si fi luat fetita acasa de la taica-su....

mi-e mila de voi astia care nu puteti concepe ca se pot face daruri cat de mici, din suflet, fara a astepta ceva la schimb...

sper sa fie adevarat , desi "jeep + brad" niciodata nu ii egal cu " a darui"

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide