Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Marţi, 03 Noi. 2015, 10:15
85
17891

Patriarhule (că Părinte nu mai pot să-ți spun)

poate nu știi, dar oamenii te-au așteptat acolo, la București. Te-au așteptat și cei vii și cei morți. E-adevărat, nu te-au invitat, așa cum turma nu își invită păstorul. Sau mulgătorul.

Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Aici, la Cluj, oamenii s-au strâns în fața statuii lui Matia Corvin, aduc flori, aprind lumânări și vorbesc despre tine. Despre absența ta. Aurul straielor tale, mercedesul tău, ghiulul, toiagul aurit. Despre tăcerea ta complice, cu nimic diferită de grimasa mută a lui Oprea, de exemplu.

Patriarhule,
am citit odată în Biblie, la Efeseni, o frază care mi-a rămas în minte: „Nu vă mai mințiți unii pe alții, spuneți-vă adevărul” - și
m-am gândit că poate ți-ar folosi să afli câte ceva despre tradiția și confortul complicității la patriarhii acestei țări.
De Miron Cristea sigur ai auzit. E cel care, epsicop ortodox de Caransebeș atunci, în 1916, semna alături de alți episcopi ortodocși circulara 2602, prin care trupele Vechiului Regat care au intrat în Transilvania erau descrise drept „lupi îmbrăcați în piei de oi”, „români ucigători de frați”. Apoi, același înaintaș al tău nu s-a sfiit, în vremea scurtei ocupații sârbești asupra Banatului, să-l pomenească în slujbă pe Regele Karagheorghevici al Serbiei și nu pe regele Ferdinand I al României. Dar Statul l-a „recuperat” rapid pe Miron Cristea și l-a pus în Academie în 1919 și l-a făcut Patriarh în 1925. Apoi, prim-ministru, chiar dacă era cunoscut pentru anti-semitismul lui – ia revista Time, din 1938, și citește: „De ce să nu scăpăm de acești paraziți care sug sângele românilor ortodocși?”; se referă da, la evrei – asta în vremea-n care Kiril al Plovdivului se punea pe șine ca să oprească deportările.
A urmat apoi,
Patriarhule,
rușinea ortodoxiei românești, Patriarhul Iustinian Marina: „Cristos e omul nou. Omul nou e omul sovietic. Drept urmare, Cristos este sovietic” - dar erau primii fiori ai comunismului și nu toată lumea poate muri în închisori pentru credință.
Iustin Moisescu,
Patriarhule,
nici măcar nu era preot și Statul l-a pus Patriarh – era cadru de nădejde, colaborase cu Securitatea.
A urmat,
Patriarhule,
în istoria rușinoasă a complicității preafericiților, Teoctist. Și el a fost acolo, șef și atât: îi stătea la dosar incendierea unei sinagogi în 1941, spun rapoartele.
După '89, ca să ne putem împăca, au urmat spovedaniile publice: să știi că Paleologu, de exemplu, și-a recăpătat liniștea recunoscând slăbiciunea cu diavolul securității – și, după surpriza uriașă, oamenii l-au iertat și au văzut în el un om puternic. Doar capii Bisericii Ortodoxe au refuzat să dea acceptul ca să aflăm numele celor care purtau microfonul sub sutană.
Apoi, preafericitule,
în anul în care România a redevenit europeană, în 2007, ai fost și tu ales/numit sau cum o fi fost, Patriarh. Eram deja în Uniunea Europeană, eram fericiți și n-am mai băgat de seamă când ziarele scriau cum ai urcat trei trepte monahale, monah-ierodiacon-ieromonah, în doar zece zile, ajutat de Teoctist. Deja noi ne aduceam Golfuri la mâna a doua, ce să ne mai punem întrebări?: la 12 septembrie 2007 erai noul Patriarh, în 16 octombrie 2007 ai primit decizie de necolaborare cu Securitatea ca poliție politică din partea CNSAS pentru ca, scriu unii, ți s-ar fi ars dosarul în 23 decembrie 1989 – o fi fost de urmărire...
Astea, toatele, se pot ierta - după toți muritorii curg păcatele, mai mici sau mai mari, ca balele de melc. După mine, mai multe și mai lungi – sunt și eu un om simplu, mai slab decât toți.
Dar, Patriarhule, lux ca pe vremea ta mai rar. Cupole de aur pe biserici, catedrala de 600 de milioane de euro, păduri, clădiri, mass-media, influență cât n-au toate partidele la un loc. Cad babele pe spate când văd câte comenzi ai pe volan, își trag năframa pe ochi, așa de lucitoare sunt straiele tale de aur. Politicienii fac coadă, ești un trifoi cu patru foi pentru ideologii patriei. Între timp, preoții simpli se descurcă cum pot, preotesele dau meditații la română sau culeg cucuruzu'.
Și astea se pot ierta, Patriarhule – nu-i bai că mușcăm din iarbă, las' s-avem și noi Notre-Dame-urile noastre: să vadă și Occidentul decadent cum e să aperi Europa când alții construiesc catedrale, nu-i așa?
Dar nu se poate trece,
preafericitule,
peste trufie, dispreț, nepăsare sau ce-o fi însemnând absența ta.
De când am început să scriu rândurile astea, încă un om a mai murit. Pe la mijlocul frazei, ambasadele străine coborau steagurile în bernă.
De trei zile ambasadorii vin cu flori și aprind lumânări – și tot vin și tot vin, cum merg oamenii satului la un priveghi.
În toate orașele, oamenii vin, aduc flori, aprind lumânări și – mai ales femeile – își pun brusc mâna la gură: nu, nu se miră acuma de câte comenzi ai tu pe volan, ci izbucnesc, simplu, în plâns.
Din biroul tău, preafericitule, vine atât: un mail. Cică de-aia n-ai trecut pe-acolo: că n-ai fost invitat. Era mai sănătos să-ți spună consilierii - alt exemplu - că acum câteva zile guvernul a plătit 1,4 milioane de euro pentru catedrala ortodoxă din Madrid și desigur că morții și răniții de la club au contribuit și ei, că erau cu taxele la zi.
Patriarhule,
ai citit vreodată imnul, Deșteaptă-te române, până la sfârșit? Te întreb pentru că la ultima strofă, a unșpea, cred, scrie despre tine: „Preoți cu crucea-n frunte, căci oastea e creștină”. Adică ce vrea să spună poetul în această poezie? – întreabă învățătorii la cercul de română. În această poezie poetul vrea să spună că poporul român e un popor creștin și că preoții sunt cei care aduc spiritualitatea în popor – răspund copiii.
Poate că, în definitiv, tu nici nu exiști. Poate ești doar vreun fan Mercedes, poate vreun pițiponc aurit sau un arghirofil încruntat, ca-n filme – și te-au pus acolo că de-aia se inventează funcțiile: să fie ocupate de "oamenii noștri".
Că dacă n-ar fi așa,
Patriarhule,
ai fi putut să vii simplu, în straie negre, să aprinzi o lumânare și să-ți faci o cruce. Să saluți oamenii doar dând din cap și să pleci capul. Să arăți că și tu înțelegi că nu există nemurire.
Ziceai un „Dumnezeu să-i ierte” și plecai. Pe jos. Și în urma ta ar fi rămas ceva esențial:
oare resetarea unei credințe?;
oare un sentiment, cum să-i zic?, al ne-părăsirii?
oare căldură, când ești înfrigurat?
izvor, când te frig buzele?
colț de pâine ar fi rămas, când credeai că nu mai ajungi la grânele lumii?
Patriarhule,
aș mai putea să te întreb multe,
dar n-am atâția bani ca să-ți plătesc răspunsul

 

Voteaza articolul
4.5 / 5 (121 voturi)
Articole din aceeasi categorie
La cum stau lucrurile astăzi în PNL, bătălia pentru funcţia de preşedinte se dă între Cristian Buşoi şi Cătălin Predoiu.
01 Mar. 2017
16:05
6
Foaie verde și-o sipică relaxarea e unită. O relaxare de patru zile legate care paralizează orice activitate pe care tu, ca individ, o ai nevoit cu sectorul bugetar.
22 Ian. 2017
12:45
4
Klaus are nevoie de Liviu și invers.
29 Dec. 2016
12:53
2
Parlamentarul român e personaj de basm.
14 Dec. 2016
11:04
12
Pentru că viața noastră are prioritate. Pentru că țara asta e mai complexă și mai diversă decât o văd (mai degrabă n-o văd) cei care o conduc din birourile lor faraonice.
27 Oct. 2016
12:04
46
Ziua Lemnarului, sărbătoarea moților din comuna Horea nu pare să fie nici pe departe ceea ce se pretinde a fi.
22 Aug. 2016
11:06
10

Post new comment

Comentarii

Domnu Gherman, observ cu stupoare ca nu mai chinuiti penelul inutil, cu iluzia ca ati fi fost si citit . Ma bucur, e o dovada de realism probabil. Ce mai faceti dvs ? Excursiile in strainatate pe forinti de la Eva , mai faceti ? Va invitam aici la mine in Amsterdam, , dar aici nu se accepta maghiarizarea asa cum o trambitati dvs zilnic in 2 limbi, ca limba romana ,din ce se vede la TV, aveti grave lacune ,ori aveti vreun defect de vorbire probabil de articulati in halul acela.

Ma , da prost esti , Costrutzile ...
Erau oameni , boule .

Stau si ma gandesc cum trebuie sa te simti cand te cheama asa de caraghios , Hiitichi ...
Il iubesti pe Horthy ? E dreptul tau . Dreptul meu e sa iti spun ca poti muri de ciuda ca pe pasaportul tau scrie Romania ...:))))))
Chestia cu disparitia , mai va , nu merge ; iar daca vrei sa te conducem acasa , stim drumul , am mai fost la pasalacul ala care va tine loc de capitala :))))))))

Ba sa poti sa ii spui Parinte, asa cum ii spui parinte si mamei tale si tatalui tau care la randul lor pot gresi.
Si care asemeni cum ei ti-au dat viata, ea ti-a dat identitate crestina. Reusesti sa umplii cu insulte conducerea unei biserici in care strabunii tai, daca au fost crestini, s-au inchinat, s-au spovedit si impartasit. Nu as dori sa fiu fiul tau sa ma casatoresc in biserica unde tata a facut concurs de flegme.
O mare calitate a crestinilor pe langa iubire este si iertarea si nu vreau sa vin eu cu cantarul.
Multstrigata schimbare incepe cu noi insine, cred ca e valabil si pentru dumneata.
Insa as vrea sa nu cred ce vad si anume ca te afunzi Sabin Gherman in proprile dejectii.......

ce cadou i-ai facut fascistuluk Gherman, ipocrizia intruchipata, care striga ca un cocalar, multiculturalism,diversitate, dar doar pt maghiari. interzis asta romanilor. Acest personaj abject, ii alunga pe romanii din Moldova, BBucovina, Dobrogea din Ardeal, dar afirma ca Orban Victor si Vona Gabor sunt acasa in Ardeal. . Iti doresc Sabine ca fiul tau sa aibe succesul ce-l doresti tu sudistilor romani, asa cum ii numesti tu , fascistule.

va trimit din nou, aceasi invitatie la rusine.
(calin, sau co-calin, tot una este).
Imi place sa cred ca nu sunteti Clujean, nici macar ardelean.

Daiane, Francsali, mai lasati-ne neica cu postarile pro fasciste si pro ghermanosul vostru ! Da , tocmai ca noi ardelenii va scuipam pe voi separatistii mai ales pt mizeriile astea separatiste ale voastre . Si da ,,cucuoana" sa-ti fie tie rusine cand il omagiai pe Horthy si pe Wass Albert . si cand il numeai pe Avram Iancu criminal de rand .

Nou si special! 100-285 de euro lunar! Castigati bani din prima luna! Selectam urgent oameni seriosi si foarte interesati sa colaboreze cu noi in timpul liber sau full-time, la alegere, intr-o activitate foarte usoara, cu castiguri de 100 de euro lunar (part-time) sau 285 euro lunar (full-time), chiar din prima luna. Pentru mai multe detalii, contactati imediat unul dintre membrii echipei noastre, la una dintre adresele noastre de email: ardeleanstefan14@gmail.com

Sabine, fain articolul. Nu te cunosc, nu stiu ce hram porti, am citit si toate commenturile (am avut rabdarea) si vreau sa fac unele lucruri clare: doar babele spalate pe creier si handicapatii retarzi care pupa oase il mai pot apara pe prea-imbuibatul asta libidinos de Ciobotea. Ca si Teoctist, ca si Marina, asta e o rusine de patriarh si face si se comporta pe dos de cum spune in Biblie, de cum ne-a invatat Iisus prin povete, fapte si minuni. Ce ne invata Biblia si ce fac mai-marii bisericii ortodoxe sunt lucruri diametral opuse. Iisus se plimba prin mertzane, cu lantzuri de aur la gat si cu nasturi poleiti cu aur in mijlocul unui popor care crapa de foame in majoritate? Nu cred, nu era genul lui, omul a preferat sa mearga descult si sa se imbrace in haine saracacioase. Si cu toate asta, a facut mai mult bine oamenilor decat tot restul umanitatii care a trait si va trai vreodata la un loc. De patriarhi farisei nu avem nevoie.
In afara de Alexei al Moscovei, nu stiu patriarh mai rau si mai opus crestinismului. Unul ca Ciobotea trebuia sa arda in flacarile din Colectiv, alaturi de mitropoliti si mai-marii bisericii. In tara asta exista doar Robu si atat. Si daca eram Catolici, eram mult mai departe si mult mai sus - Romano-Catolici, nu Greco-Catolici, care reprezinta o poluare a Catolicismului. Daca esti Greco-Catolic, nasol momentul, vei fi inghitit de Vatican, voi nu aveti viitor. De Roma va trebui sa ascultati si tot Roma a fost si ramane centrul crestinismului ! Ritul bizantin e anacronic si nu are viitor. Ca si lalaiala bizantina numita slujba. Vine ea ziua cand toate bisericile ortodoxe or sa aiba orga :)) Patriarh ? Care patriarh ? Un papa ajunge pentru toata omenirea.
Dar sa fie clar un lucru: bozgorii nu au ce cauta in tara noastra si in ciuda superioritatii evidente a Transilvaniei in fata oricarei alte parti a tarii, mai ales a Moldovei, Transilvania este romaneasca 100%, a fost si asa va ramane. In Harghita si Covasna trebuie intrat cu tavalugul si dat bozgorii afara, si acolo si in Targu Mures. Nu au ce cauta in tara noastra si ar face bine sa se mute dracului la Budapesta sau oriunde in Campia Pannonica. Solutia ideala ar fi sa se inece in lacul Balaton :)))) Pot sa ramana in tara asta totusi bozgoroaicele frumoase si cu tzatze mari :)) Daca au intre 18 si 40 de ani si vin toate la mine, si mai bine :)) Cum dreaq' sa merg eu, in tara mea la Sf Gheorghe, sa intru intr-un magazin si sa vb in engleza, ca ala nu stia o boaba romaneste si ma lua cu bozgoreasca lui de cacat ? Locul bozgorilor e in Ungaria - Bozgoria, al romanilor in Romania.
Transilvania e superioara lenei din Moldova si imputiciunii din Muntentia. Dar e romaneasca si asa va ramane! Ca altfel, vine un al doilea Antonescu si calca Budapesta in picioare oricand, inclusiv pe un posibil Horthy. Personal, propun sa construim o cladire, aducem tot Jobbik in acea cladire, ii inchidem si le dam foc:))

Ai vrea si tu un ban? Vremurile sunt tot mai grele, nu-i asa? Salariul nu mai e suficient, asa ca e timpul sa inveti cum sa faci bani acasa! Da, noi iti oferim absolut gratuit solutia!! Online acasa! Ce faci cand ti se termina banii si nu gasesti nicaieri niciun job mai bun? Aceasta problema o poti rezolva chiar acum! Iti oferim o afacere la cheie, cu castiguri chiar si din prima luna. 300-500 de euro lunar!!! Lucrezi elegant, fara sefi, fara sa fii obligat sa construiesti retele de oameni, pentru a putea castiga bani. Contactati imediat!! Iti trimitem tot pachetul de informatii, dupa ce ne contactezi la adresa de email: peterbalogh88@yahoo.com

Ai vrea si tu un ban? Vremurile sunt tot mai grele, nu-i asa? Salariul nu mai e suficient, asa ca e timpul sa inveti cum sa faci bani acasa! Da, noi iti oferim absolut gratuit solutia!! Online acasa! Ce faci cand ti se termina banii si nu gasesti nicaieri niciun job mai bun? Aceasta problema o poti rezolva chiar acum! Iti oferim o afacere la cheie, cu castiguri chiar si din prima luna. 300-500 de euro lunar!!! Lucrezi elegant, fara sefi, fara sa fii obligat sa construiesti retele de oameni, pentru a putea castiga bani. Contactati imediat!! Iti trimitem tot pachetul de informatii, dupa ce ne contactezi la adresa de email: peterbalogh88@yahoo.com

Este un text care nu-mi aparține. Dar este excepțional, într-o opinie personală, și trebuie răspândit.

”Mai știți cum ani la rând i-ați înjurat pe Ceaușescu&acoloții că au dărâmat 20 de biserici? Ba chiar și un spital-monument, Brâncovenesc, ridicat de oameni credincioși? Le tot numărați, dar uitați să spuneți (sau nu știți) că nu au fost construite ieri, ci în 1.000 de ani.

De ce dați cu piatra în biserici? Dați cu pietre și în cele 44 de biserici ridicate de Ștefan cel Mare și Sfânt din 1457 până în 1500, care au ajuns în patrimoniul UNESCO? Dați cu pietre și în Voroneț, Putna, Moldovița, Dragomirna, Văratec, Agapia, Curtea de Argeș, Hurezi, în bisericile din lemn ale Maramureșului istoric? De ce? Voi știți istorie? Dacă da, de ce dați cu pietre în istorie?

Ridicarea bisericilor la noi datează din secolul XI. Spitalele la noi datează din secolul XVII. Sesizați diferența de timp? Biserica Sfântul Anton Curtea Domnească este cea mai veche din București, datează de prin 1550 și timp de 200 de ani în ea au fost încoronați domnii Țării Românești. În aceasta biserică și în cele care s-au ridicat ulterior găseau oamenii bolnavi un strop de speranță. Nu existau pe atunci doctori, ci doar leacuri băbești. Și credință în Dumnezeu. Oamenii bolnavi mergeau în biserică pentru că doar Dumnezeu îi putea ajuta, doar preoții puteau face ceva pentru ei, prin rugăciune. Dați cu piatra în ea? Abia în 1695 a început construirea spitalului Colțea. Primul spital din București și din țară. Dar, atenție, spitalul făcea parte dintr-un complex mănăstiresc – Mănăstirea Colțea. Și tot în acest complex mănăstiresc s-a deschis prima școală de învățământ medical – Școala de Mică Chirurgie Colțea, prin 1842. Dați cu pietre și în Biserica Colțea?

Vreți sau nu, biserica și spitalul au fost ani buni împreună. Doar comunismul le-a despărțit. Spitalul Brâncovenesc, care era și școală medicală, a fost ridicat de Safta Brâncoveanu și dat în folosință în 1838. L-a dărâmat Ceaușescu în 1984. Spitalul Mililtar s-a ridicat în 1862. Spitalul de Copii Grigore Alexandrescu a funcționat improvizat din 1858 și fost dat în folosință oficial în 1886. Spitalul Floreasca s-a înființat în 1932. Spitalul Elias a fost înființat în 1936. Spitalul de Arși a fost fondat în 1958. Spitalul Universitar s-a deschis in 1978. Spitalul Sf. Ioan a fost inaugurat în 1979.

De ce dați cu pietre în biserici? Sunteți barbari? Bisericile sunt și monumente, bijuterii arhitectonice, nu doar Case ale Domnului. Când tătarii au dat năvală în Moldova în 1727, au dat foc Mitropoliei din Iași. Când turcii au prădat Târgoviștea în 1737, au făcut biserica zob și au ars toate cărțile din biblioteca bisericii. Când iezuiții maghiari și austriecii au năvălit în Transilvania în 1761, au ars toate bisericile de lemn. Când sovieticii au ocupat din nou Basarabia în iunie 1940, au transformat bisericile în haznale și au ucis în chinuri groaznice sute de preoți și mii de credincioși. Când armata română a ajuns la Chișinău în iulie 1941, la sediul NKVD a găsit cadavre bărbătești mutilate (capul tăiat, membrele tăiate, ochii scoși, organele sexuale tăiate și băgate în gură) care au fost recunoscute după… straiele preoțești ortodoxe. La noi, comuniștii, ajutați de NKVD au înființat aparatul de represiune de tip stalinist Securitatea Poporului, în 1948 – o direcțiune urmărea “elementele dușmănoase” prin Serviciul Culte, Secte, Naționalități – așa au ajuns mii de preoți și credincioși la Canal și tot felul de lagăre și închisori, ca să nu se amestece în “viața politică internă”. Au făcut închisoare din cea mai mare mănăstire din sud-estul Europei, ridicată în 1720 de Mavrocordat, Mănăstirea Văcărești. A darâmat-o Ceaușescu în 1985. Când Boc a închis spitale, nu ați zis nimic. Când Băsescu i-a invitat pe medici să plece în lumea largă, iar nu ați zis nimic. Știu, sunt 50.000 de oameni care nu vor catedrală. OK. Dar sunt alți 50.000 care vor. Știți de ce? Pentru că au văzut toate catedralele din Europa și vor și ei una. Uite de asta. Dacă oamenii dau bani pentru catedrală, înseamnă că preoții sunt mai bine organizați. Credeți că dacă medicii s-ar organiza și ar cere să se strângă bani pentru un mare spital nu s-ar strange? Ba da, o grămadă. Dar cine să mai ceară, când noi avem peste 2.000 de medici plecați? În loc să avem și una și alta, și spital și catedrală, noi vrem să distrugem catedrala. Cum să vrei să dai foc unei catedrale? Noi suntem normali la cap? Nu din cauza bisericilor nu avem spitale (și multe altele) așa cum vrem. Nu din cauza preoților nu avem spitale. Nu din cauza catedralei nu avem spitale. Căutați în alte părți vinovații.

Domnule cu pseudonym nepotrivit !

Nu sunt barbar, si nu dau cu pietre in biserici. Si nu pentruca ,,sunt monumente si bijuterii arhitectonice,,ci pentruca nu dau cu piatra in nimeni si in nimic.
Dar CATEDRALA NEAMULUI, - care nu-i alta decat o participanta la concursul de maretie ingamfata si tardiva a unor romani ortodocsi cu complexe - este ea o CASA A DOMNULUI? Nu cred ca Iisus, s-ar simti bine intro asemenea casa. Grandoarea si lipsa de modestie, nu sunt calificative ale ortodoxiei.
Inainte de a emite pareri atat de categorice, ar fi mai benefic sa studiati putin Istoria arhitecturii bisericilor de rit orthodox, Nu veti gasi nicaeri constructii de tip Moll, cu hoteluri, sali de conferinta, restaurante, si alte destinatii...lumesti.
Comparatia intre preoti si medici. versus biserici si spitale, este deadreptul penibila.
,,Daca medicii s-ar organiza ar strange bani pentru un mare spital,,? Ei sunt de vina, ca nu se organizeaza! Dar oare oamenii de azi au aceeasi nevoie de biserca megalomania, ca si de spitale ?
Daca asta credeti, la ce va mai trebuie biserici ?
Jalnic !

Domnule cu pseudonym nepotrivit !

Nu sunt barbar, si nu dau cu pietre in biserici. Si nu pentruca ,,sunt monumente si bijuterii arhitectonice,,ci pentruca nu dau cu piatra in nimeni si in nimic.
Dar CATEDRALA NEAMULUI, - care nu-i alta decat o participanta la concursul de maretie ingamfata si tardiva a unor romani ortodocsi cu complexe - este ea o CASA A DOMNULUI? Nu cred ca Iisus, s-ar simti bine intro asemenea casa. Grandoarea si lipsa de modestie, nu sunt calificative ale ortodoxiei.
Inainte de a emite pareri atat de categorice, ar fi mai benefic sa studiati putin Istoria arhitecturii bisericilor de rit orthodox, Nu veti gasi nicaeri constructii de tip Moll, cu hoteluri, sali de conferinta, restaurante, si alte destinatii...lumesti.
Comparatia intre preoti si medici. versus biserici si spitale, este deadreptul penibila.
,,Daca medicii s-ar organiza ar strange bani pentru un mare spital,,? Ei sunt de vina, ca nu se organizeaza! Dar oare oamenii de azi au aceeasi nevoie de biserca megalomania, ca si de spitale ?
Daca asta credeti, la ce va mai trebuie biserici ?
Jalnic !

Domnule cu pseudonym nepotrivit !

Nu sunt barbar, si nu dau cu pietre in biserici. Si nu pentruca ,,sunt monumente si bijuterii arhitectonice,,ci pentruca nu dau cu piatra in nimeni si in nimic.
Dar CATEDRALA NEAMULUI, - care nu-i alta decat o participanta la concursul de maretie ingamfata si tardiva a unor romani ortodocsi cu complexe - este ea o CASA A DOMNULUI? Nu cred ca Iisus, s-ar simti bine intro asemenea casa. Grandoarea si lipsa de modestie, nu sunt calificative ale ortodoxiei.
Inainte de a emite pareri atat de categorice, ar fi mai benefic sa studiati putin Istoria arhitecturii bisericilor de rit orthodox, Nu veti gasi nicaeri constructii de tip Moll, cu hoteluri, sali de conferinta, restaurante, si alte destinatii...lumesti.
Comparatia intre preoti si medici. versus biserici si spitale, este deadreptul penibila.
,,Daca medicii s-ar organiza ar strange bani pentru un mare spital,,? Ei sunt de vina, ca nu se organizeaza! Dar oare oamenii de azi au aceeasi nevoie de biserca megalomania, ca si de spitale ?
Daca asta credeti, la ce va mai trebuie biserici ?
Jalnic !

textul nu v-o apartine, da' ii dati share pe unde apucati.
nu stiu de cand dureaza LA VOI constructia de biserici, dar LA NOI, dureaza din secolul 9. iar cea de spitale din secolul 12. si vorbesc despre transilvania.
pe langa asta, nimeni nu da cu pietre in biserici. ci in Biserica. biserica aia care, atunci cand ceausescu ii darama lacasele, tacea si inghitea, dar care, dupa ce dictatorul si sinistra sa sotie - ca sa folosesc binecunoscutul cliseu - au dat coltu' catre raiul marxist, i se substituie, propagagand abuzul constiintei si absurdul social, uitand ca nu ne aflam in secolul 11, ci 1000 de ani mai tarziu. biserica, stimatilor, e pentru om, nu omul pentru biserica. ori omul a evoluat - biserica a ramas intepenita si racneste anateme si invective la adresa alora care se incapataneaza sa fie oameni - mai mult sau mai putin in sens davincian. codificarea celui mai intim resort al umanului - credinta - naste monstrii habotniciei si ai spalarii creierului. de-aia dam cu pietre in Biserica - darwinismul spune ca recesivitatile se autoelimina. e timpul.

Janos ! Am vrut sa -ti mai dau cateva argumente,dar pe scurt, colegul te-a lamurit. Ma rog ,a incercat,poate inca nu te cunoaste. Nu pot sa ma abtin, sa nu te sicanez o tara.Eu la toate manastirile si vechile biserici,enumerate de tine,si nu numai,am fost si de cate ori am ocazia ma opresc. De moaste si sfinti nu-s curios,dar studiez alte detalii. De exemplu ,la Alba-Iulian,in catedrala catolica,este un caiet. Oamenii isi scriu parerile. Dar si locul de unde au venit , pe unde au mai fost ,ce au mai vazut .... Majoritatea din ei nici nu stiau de existenta bisericii,au ajuns acolo din greseala. Impresia lor ? N-ai decat sa mergi si sa citesti ! Merita ,e despre istoria noastra .Incearca sa bagi la fisiere . Am folosit adjectivul, nostru . Hai sa nu mai gresim, discutand de lumi paralele,istorii paralele, de noi,de voi. E foarte frumoasa evolutia istorica a romanilor,asa cum se preda la scoli,si a maghiarilor si a restului de continent ,dar acolo unde apare un gol,un vid,nu inseamna ca nu s-a intamplat nimic. Chiar voi sustineti continuitatea,fara o succesiune de date,dar pe cele existente le ignorati.Apropo de Alba Iulian,ce era Mihai Viteazul fara secui si mercenarii transilvani ?

Betzi, esti un maghiarizat fanaitc care scrie si el pe aici din imaginatie, ca altceva , voi maghiarii nu aveti , decat imaginatie si floricele, inventate datorita lipsei de identitate., Pana in 1900, toti istoricii confirmau ce confirmau si cei straini, Braudel, Morphill, etc, Dupa 1900, a venit cum era firesc Trianon-ul, iar dupa acest moment, mizeria s-a dezlantuit mai hidoasa decat fusese pana atunci. De ce nu ati luat in considerare testamentul lui Pal Teleki, cel care s-a sinucis cand a realizat ce se dorea in continuare si ce facuse la Trianon ? NUUUU, cum sa se vorbeasca despre asta ? Pssst, nu cumva sa suflati o vorba maghiarilor despre ce a zis Teleki in testament ! Mihai Viteazul era dac, ceea ce contestati voi acuma ca ar fi romanii ! Secuii nu sunt maghiari , nu au fost niciodata, ci doar dusmanii de moarte ai maghiarilor. Ca au fost maghiarizati, asta e altceva. Trio Unium Nationum, despre ce vorbeste ? Despre 3 natiuni, ca sa vezi si sa nu crezi. Momentan abia daca mai sunt 500 de secui inCv si Hr. Dar se trambiteaza ca ar exista un tinut al lor . Trebuie

Stii ca s-ar putea sa ai dreptate ?Totusi, propun sa vii cu ceva argumente ? Ca doar nici masa n-a stiut cu cine l-a facut si din cate stiu eu, linia materna nu prea conteaza. Cel putin nu pentru voi . Ca toti domnitorii Ungrovalahiei si Moldovei,ca si olahii mai mari din Ardeal,in calitatea lor de vasali ,erau obligati sa-si ia de nevasta cate-o unguroaica,de pusta,cum ar zice unii.Si copii nascuti,binenteles..... Uite imaginatie ! Asa apar primii romani ! Identitatea mea ?Pe o scala a timpului,coborand,am aflat despre noi urmatoarele: suntem romani,am fost maghiari,secui,pecenegi,de aici imi lipsesc dovezile,dar discutand cu unii istorici suntem din acelas loc ,din acelas neam,adica numitii sciti. In ceea ce priveste numarul secuilor,am o veste trista. Toti ardelenii vorbitori de limba maghiara vom ajunge secui. Pe cladirile oficiale din Budapesta sunt doua steaguri. Cel unguresc si cel secuiesc. Si eu am doua. Cel romanesc si cel secuiesc. Pa ala romanesc,daca trebe,il schimb. S-a mai intamplat,deci nu se stie. Din istorie am invatat, ca un singur lucru e sigur. Ca nimic nu-i sigur.

Sa fii sanatosu si fericit ca nu ai fost expulzat in anii de comunism, asa cum au facut Polonezii si noi sarbii cu voi ungurii, . Voi natia cea mai sovina din planeta asta. Ati expulzat si alungat 300.000 de germani , 156.999 de slovaci, 73.000 de cehi, iar despre fortarea in maghiarizare nu mai amintesc. Si da, spers sa schimbi steagul romanesc cu cel unguresc, cand vei fi si tu alungat din tara asta pe care nu o meriti .

Daca acest articol ar fi fost scris alt personaj si nu de unul care militeaza de ani buni la planurile ocultei de distrugere a statului ca cel din poza poate ar mai fi putut fi credibil.Asa banii lui Soros isi fac din nou simtita prezenta dar numai pentru cunoscatori.Este adevarat ca biserica ortodoxa romana face cateva greseli mai pentru zilele noastre.De pilda ce o impiedica sa monteze banci in biserici ca oamenii sa poata sta civilizat in timpul slujbei.Grecii ortodoxi ca si noi au acest respect fata de enoriasi si nu sunt atat de hrapareti in comertul cu lumanari.Lumanarile se procura dintr/un loc special amenajat in incinta bisericii si tot acolo se aprind nu ca la noi in diverse improvizatii unele rusinoase in afara bisericii.La greci nu este obligatoriu sa platesti lumanarile insa fiecare pune intr/o urna atat cat doreste.

nenea Sabin, tu esti greco-catolic, vezi-ti tu de eparhia ta.Trompeta de ziarist )))))))))))))

Si ce daca e grecocatolic ? Ortodoxismul reprezinta rusia si toata mizeria comunismului. Ardealul s-a saturat de tot ce e din est, fanarioti nesimtiti Fara biserica Cay\tolica, acum eram in feudalism, ci otodoxia voastra mizerabila. Vine ea vremea cand va dam afara de aici, ca nu e locul vostru in Ardeal. Vinituri aduse de comunisti , mitici nespalati

Faina replica . De nu era scrisa la amiaza ,credeam ca am fost beat . Eu la ora 15-20 ,deobicei lucrez !

Afacere online acasa! Ce faci cand ti se termina banii si nu gasesti nicaieri niciun job mai bun? Aceasta problema o poti rezolva chiar acum! Iti oferim o afacere la cheie, cu castiguri chiar si din prima luna. 300-500 de euro lunar!!! Lucrezi elegant, fara sefi, fara sa fii obligat sa construiesti retele de oameni, pentru a putea castiga bani. Contactati imediat!! Iti trimitem tot pachetul de informatii, dupa ce ne contactezi la adresa de email: peterbalogh88@yahoo.com

Afacere online acasa! Ce faci cand ti se termina banii si nu gasesti nicaieri niciun job mai bun? Aceasta problema o poti rezolva chiar acum! Iti oferim o afacere la cheie, cu castiguri chiar si din prima luna. 300-500 de euro lunar!!! Lucrezi elegant, fara sefi, fara sa fii obligat sa construiesti retele de oameni, pentru a putea castiga bani. Contactati imediat!! Iti trimitem tot pachetul de informatii, dupa ce ne contactezi la adresa de email: peterbalogh88@yahoo.com

Cum sa faci bani acasa! Vremurile sunt tot mai grele, nu-i asa? Salariul nu mai e suficient, asa ca e timpul sa inveti cum sa faci bani acasa! Da, noi iti oferim absolut gratuit un curs special online in care inveti pas cu pas si cu toate detaliile cum sa faci bani acasa! Solicita acum toate detaliile la adresa de email: accessible.dreams8@gmail.com

A fost la Cluj Marcel Iures, in acceptiunea ta un mitic, ba chiar mai mult, un oltean imputit. A mers lumea buluc la spectacolele sale. Tu il injurai pe la spate , cu clica ta .A venit timpul sa vina si ala pe care l-ai numit moldovean puturos, Dan Puric. Aici la fel, va fi lume buluc, cat nu ai sa faci tu nici daca apari in popoul gol in public si injuri iar toata tara asta. Tu esti perfectiune intruchipata. Sa facem asa scurt o lista cu cei pe care i-ai balacarit si i-ai numit in cele mai hidoase chipuri : Ioan Aurel Pop ( ca sa fie treba completa, pe asta il injura si batjocoreste si nevasta-ta ) Ioan Bolovan, Ioan Scurtu, Augustin Buzura, Nicolae Breban,Ghe Dinica, Ovidiu Iuliu Moldovan, Mircea Diaconu,Dan Puric, asta doar asa in 2 minute. Ca lista e muult mai lunga. Dar tu esti perfect, tu si rockerul ala mincinos pe care il aduceai la TV sa te pupe in dos .sa te aprobe in orice aberatie.

Vezi ca respectabilii pe care i-ai enumerat nu "e" toti ortodocsi, in frunte cu Marcel Iures care e baptist.

Oferim servicii profesionale de polish ale scoartei cerebrale, pret mare dar corect, rezultate garantate!
Veniti la noi, nu veti regreta!
Intermediem preinscrieri in paradisul ortohotz, avem 18 mii de puncte de lucru in toata tara, apelati cu incredere!

Taci in p**da ma-t*** tradator de neam si tara. Ortodoxia, nu limba, ne-a tinut impreuna, gunoiule. Toate neamurile care au avut religii diferite sau separat desi le unea limba. Irlandezii. Indienii. Sarbii. Etc. Asa ca nu comenta tu bai "reper moral", esti nul ca opinie.

Ponta a demisionat! Pt a cata oara esti penibil Ghermane ? Miticii tai dragi , l-au dat jos, tu,un lingau pupincurist este clar ca scrii la comanda sefului, precum Gadea si Badea. Mars de aici ,mergi acolo unde e locul tasu,unde te-ai consacrat la PPMT!

Foarte bine spus. Penibil si vandut. Scrie la comanda stapanilor, banii lui Soros curg...

Sa te citez mai intai Sabine : ,,Miticule, tu sa-ti vezi de Dambovita si fanariotii tai, nu dai lectii in Ardeal ,mergi in Balta Alba, basti de aici " astea au fost cuvintele cu care m-ai blocat pe pagina ta de Facebook. Asta dupa ce , am fost bine injurat, si facut mitic,fanariot, dambovitean, si multe alte apelative conform carora, noi astia din Bucuresti am reprezenta tot ce este mai rau in Europa asta. Acum iti faci reclama ca aprinzi lumanari pt noi ? Mizerabil, esti de o impertinenta si i ipocrizie ce imi intoarce stomacul pe dos.
Tu nu ai autoritatea morala sa vorbesti despre victimele din Bucuresti ! Tu un defaimator al bucurestenilor vii acuma sa castigi capital electoral de pe urma acestui eveniment tragic ? Apoi iti faci reclama ca te duci sa aprinzi lumanari pe Facebook ? Esti un mizerabil, si acum sunt sigur, asa ai fost toata viata ta, nu ai cum sa devii altfel la varsta asta .Esti un porc, un ipocrit, un manipulator, si un mare gainar !

Intr-o tara independenta, indivizii cu "opinii" precum cele ale lui Gherman, ar fi arestati. Dar nah, legile sunt facute de naimiti, aia ca Gherman zburda in voie.

Asa e cu Szabin. Daca veneau preotii acolo zicea ce mai vor si astia, nici aici nu ne lasa in pace. Daca n-au venit iara nu e bine. E platit sa fie al naibii

Penibil, platit dar se crede mare ardelean. Se rasucesc Iancu si Horea in mormant bai Ghermane cand vad cine este "mare ardelean" si face parada folosind in exces regionalisme, ca sa se vada miticii ce grozav e el, ardelean adevarat. De fapt e un ardelean fals, reprezentativ pentru Tokes, alt ardelean.

Locotenentul lui Gherman, Mircea Daian, are pe pagina sa postata o lumanre.Dar nu spune de ce ! Acuma, dansul trage speranta ca mitingurile pornite de la moartea celor 30 de bucuresteni, pe care Daian ii detesta sii ii umple de oprobiu cu absolut orice ocazie ,ii vor da ocazia sa se afirme sau sa profite de pe urma lor.Grotesc,comportamentul acestui Daian, care in ziua de 28 ii maimutarea pe bucuresteni si ieri,inca se mai puteau vedea comentariile rasiste si rautacioase. Dealtfel, permannent pe pagina acestuia si pe paginile Patria Bucovina,Patria Banat,Patria Transilvania, etc,sunt comentarii rasiste,xenofobe,in care romanii din sud si Moldova sunt batjocoriti ,blestemati,numiti inferiori fata de maghiari si ardeleni. ACeste pagini sunt coordonate de Mircea Daian si Duica Tudor,un alt personaj pitoresc, fara nici o calificare ,care are construite pagini unde reconstruieste istoria ,asa cum doreste dumnealui, dupa chipul si imaginatia dansului ! Aceasta este politica dusa de un trio formidabil : Gherman, Daian, Duica. Fondurile cheltuite de acestia intru propaganda ce o desfasoara sunt considerabile. Se naste intrebarea de bun simt, : din propriile lor buzunare ? Oare ?

Citind comentariile am ajuns la concluzia ca Zavoranca in avantul ei civilizator si unificator n-o sa inteleaga nimic din viata si principiile organizatiei locale vadimiste, dar o sa ia parte cu drag la lupta apocaliptica cu expectoratii, blesteme si atentat la pudoare dintre factiunile cromagnon si neanderthal, in urma careia nu va ramane piatra pe piatra in grota funariota cu pretentii de latene...
Totul sub supravegherea organelor specializate ale spalatoriei de cerebele SC CIOBOTEA Srl.

Citind comentariul tau savant ,, am ajuns la concluzia ca Gherman ,este pt tine esenta vietii, motivul pt care nu te sinucizi. Insasi motivul existentei tale ,este apararea si consumarea tuturor mizeriilor emanate de acest neica, Gherman ,Capatos-ul Transilvaniei si al maghiarimii, detinatorul adevarului istoric, arheologic,lingvistic, adevaruri ascunse noua atat de bine pana la aparitia in lumea acestuia. Numai tu ai reusit sa te detasezi de neanderthal,la indicatiile pretioase ale lui Gherman Gherman care ,neinteles de nimeni detinatorul adevarului absolut,ne lumineaza de la TV, si cu editorialele sale. Exponentul JOBBIK, si al autonomiei fara de care nu o sa putem supravietui, insasi ratiunea existentei. Grota funariota este identica si chiar depasita de cenzura comunisto jpbbiko-HVM impusa de maria sa Gherman.

Auziti la el, cica merge in Piata Unirii sa aprinda o lumanare, dupa ce cu doua zile in urma, injura tot ce venea din Bucuresti ! Cat de ipocrit poti sa fii ? Nu ti se face scarba de tine, asa cum ti se facuse de Romania in 1998 ?

scirbe de regateni si de pui de boci
de ce va luati ma tot nick-uri cu sonoritati unguresti,ma gunoaielor ?

Asa Marinescu Istvan, injura regatenii, ca asta e profesia ta si a lui Gherman.

Lucru pentru toti, simplu si repede! Suntem un fenomen in continua crestere! NU este necesara niciun fel de experienta! Oferim curs gratuit si complet de instruire de la zero! Selectam urgent dezvoltatori de proiect pentru piata nationala si mondiala. Plata castigurilor realizate este garantata prin contract legal. Se lucreaza part-time (in timpul liber) sau full-time, la alegere. Cerem seriozitate maxima si dorinta de a invata ceva absolut nou si de viitor. Va oferim alte detalii dupa ce trimiteti textul ”Info” la adresa de email: lazarbogdan13@yahoo.com

Ghermane, ca m-ai blocat pe Facebook, ca nu ti-a convenit ce ti-am spus, te inteleg, cresut in comunism, poate de aia ai si apucaturile astea de a cenzura toate vocile care nu sunt de acord cu imbecilitatile sustinute de tine. Dar de injurat , de ce ma injuri ma .......beep,beep , basti ii zici tu nevestii acasa ? Acolo la tine pe Facebook ,unde toti extremistii aia de la Jobbik, ne injura pe noi romanii, pe aia de ce nu-i cenzurezi ? Aia sunt transilvanisti este ? Ca doar asa ai mancat boabe, ca daca au 1000 de ani aici, trebuie sa fie independenti. Hai zi ca n-ai zis, ca te fac de r.a.h.a.t., iti pun poza cu raspunsul asta al tau ! Apropo, de ce te ascunzi cand apari la manifestarile jobbik ? Acolo ai zis anul asta ca , este bine sa nu folosim inca termenul de federalizare ci cel de regionalizare ! Deci ersti o mare ***EDITAT*** domnu Gherman. Asta ca sa stie toata lumea, desi cred ca nu uimesc pe nimeni.

Nu pot certifica daca informatiile legate de istoria patriarhilor tradatori este adevarata sau nu. Probabil, ca adevarul e la mijloc. Ce este cert: reprezentantii la varf ai bisericii nostre au facut o imensa gafa de imagine. Nu au nicio scuza de neparticipare, iar scuzele ulterioare fiind ridicole, au infuriat populatia sensibilizata. Adica i se transmit condoleante patriarhului direct de la omologii lui din Rusia, Bulgaria, etc. si ele se blocheaza acolo sus la o persoana care nu a impartasit la randul lui celor napastuiti compasiunea normala rolului si menirii lui de preot! Cica a asteptat sa fie invitat!
Atentie insa! Curentul Reformei a aparut in Evul Mediu ca reactie la trufia preotilor. Azi nu e nevoie de biserica alternativa noucreata ca sa-i parasesti pe ortodocsi. Exista deja greco-catolici, penticostali alte culte neo/protestante si nu-i trebuie mult la roman sa treaca macazul, dupa cate il stim de impresionabil, schimbator si nehotarat. Biserica ortodoxa deja arata ca o gasca jumulita de penele care ii reprezinta pe enoriasii plecati la alte biserici. Sa nu intre cumva in soc termic de la prea multe pene pierdute!

Ma ,da chiar n-a observat nimeni ? Tata tara era -n doliu,numai unu nu ! Preafericitul ! Si stiiti di se ? I-o parut binye de dezastru,ca astya n-o vrut sa li se dea cu trafaletul miruitor ,de bobotyeaza . No ,asa le trebe ! Sa sa -nvete minte, satanistii. Sa vegyeti de nu dau astya o lege,cum n-o sa dee pompierii viza ,pan-ce popa nu da cu trafaletul. Si o sa vegyeti de amu-ncolo,la intrarea -n cluburi,cate-un reprezentant BOR,calificat,ma rog,supercalificat in exorcism,stangerea incendiilor,prim ajutor,consilier post traume etc Ma Sabine ! Tu nu iei banii dupa lungimea articolelor ? De ce zici ca n-ai bani ? Pai azi ai castigat o gramada ! Nu shi zgarcit ! Mai pune-ntrebari la hiperfericitul! Sau Mega ,Extra,Super, stai sa ma uit inca odata ! Ah ! Prea ,numai Prea fericit. Ca -n fericirea lui ,il si doare de Sabin Gherman,un dusman greco-catolic.

Serba Gherman ma sifilis ,a postat pe FB razand ca s-au ars niste mitici in Bucuresti .Apoi cand a aflat mai bine, a sters imediat acea postare.

Ba Betzi, vezi ca-l confunzi pe Patriarh cu Gherman.Si inca ceva , si tu si Gherman, priviti bine la numarul clujenilor ce au iesit in semn de solidariate cu ,,miticii" aia de-i urati voi atata, nici pe jumate nu vor fi la mitingul vostrudin 30 noiembrie cand o sa strigati vrem maghiarizare si autonomie.

Mai de Bergerac,tu ce ai mare,ca io capul. Atat de mare ,ca cand ma misc ,mintea fiind mai mica ,zaci ca bat clopotele.. Sa -ncepem cu finalul.Cum crezi tu ca am putea noi 1 000 000 de maghiari sa maghiarizam 6 000 000 de romani din Ardeal? Si unde cerem noi autonomie,100 % stiu pe ungureste,deci nu lezam demnitatea nimanui. Solidaritatea ! Cu cine ? Nu-ti dai seama de manipulare ? Solidar cu opozitia ? Pai ce ? Il vrem pe Basescu ? Ca numai el a mai ramas ! Sunt ferm convins ca peste 50 de ani,se v-a afla cine a pus focul. Ca a fost cu intentie,aia e sigur ! Mic copil fiind ,am citit ceva ,parca de Camil Petrescu,despre tinerii care-i ucid pe batrani. Cand dau de greu ,au noroc cu un batran, salvat de un tanar iubitor de parinti. Vine iarna,se termina liga 1,ies tinerii,microbistii,mercenarii cu steaguri imense,vesnic aceasi. Vrem scimbare ! Vrem schimbare ? Uite ca am imbatranit ! Nu mai vreau schimbare, Sa ne uitam bine ! De 100 de ani asistam la o vesnica schimbare . Nu-i de ajuns ca se schimba data, in calendar,in fiecare zi? Ne uitam cu jind la nordici,la englezi. Nu vreau monarhie,dar decat 600 de hoti,mai bine un rege ! Si ,chiar nu intelege nimeni ? De ce vine printul mostenitor Charles,atat de des ,in Romania !Are doi baieti,printi,printisori.De nu-i vreti voi,s-ar putea sa-i vrea secuii ! Si cred eu,de si nu-s monarhist,ca multi romani ar opta pentru aceasta schimbare.Claudine Rhedey a fost stra-strabunica reginei Elisabeta ll a Marii Britanii. Acum ce sa facem ? Sangeorgiu de Padure se afla-n Tinutul Secuiesc.Asta e.Azi vara ne-am adunat peste 100 000 de maghiari acolo. Asa ,ca o repetitie. Am baut csiki sor,am ascultat muzica,ne-am distrat,ne-am delectat cu galopiada,vorba ceea am fost solidari. Dar voi ? Nu v-am vazt ! Unde ati fost ? La Cluj ? Ce sa facem ? Clujul e miticizat ,e pierdut , Parerea mea,e treaba mea ! Eu am miticii mei . Tati is tuciurii,dar nu ***EDITAT***i.Is rumani sadea. Is venitii de amu nouazecisiceva de ani ,sa preia functiile de conducere de la maghiari. Is batuti in cuie de functiile de conducere. Un fel de Camora Italiana. Atat mai am in comun cu Sabin. Lupta inpotriva lor,Restul, sunt doar franturi de amintiri,de pe vremea cand el era roman si eu persecutat de semenii lui. N-am uitat si n-am sa uit .Linia frontului Targu-Mures. Miticizarea s-a oprit la scorul 50%-50%

editat- t,i.gani

Iar auierzi pe aici crezand ca te ia careva in serios. Cand zici de romanii ce au venit aici in Cluj,in tara lor, indiferend de unde, caci este dreptul lor in tara lor, omiti a spune, ca voi , din 1877 pana in 1918, ati colonizat in draci zona asta cu tot felul de etnii, ca maghiari erati prea putini. In 1917,in Budapesta erau doar 23 % cetateni de etnie maghiara. Te oftici ca nu mai puteti maghiariza ?

Te salut Eu,adica io pe tine, Eu . Adica Io m-is io si tu esti Eu . In fine , salut. Numitul Orosz,stie ca a ajuns pe aici din Rusia. Thot stie ca-i ceh,Nandor,ca-i bulgar,Racz ca-i croat,Torok ca-i turc,XCRTH-ski ca-i polonez,MNJLOV-ici,slav sudic,etc,etc... Si stii ce-i culmea ? Ca multi sunt atestati din 1334. Atunci s-a facut una din primele recesaminte ale supusilor Regatului. Atunci unde ati fost ? Cum v-ati numit ?Ca Moldova n-a fost botezata inca si Ungrovalahia era-n pampersi. Bizantul era-n floare,dar cand cade ! Coincidenta ? Se nasc statele Valahe . Cum spunea Nicolae Iorga:Bizant dupa Bizant, Dupa aceea puiul de dac Zelinski ,il omoara. Atat de faina-i istoria Imperiului Roman de rasarit,istoria voastra,si voi va tat legati de daci.O prostie demonstrata de studiul genomului romanesc. In schimb peste 20 % dintre actualii cetateni romani, sunt purtatori ai genelor bizantine. Mi-e scarba ma ! Absolut nimeni nu -si revendica istoria imperiului rasaritean. Asta e ! V-au batut si pe voi turcii,v-ati refugiat pe-aci,v-ati facut o tara.Gata ! Nu-i nici o rusine ! Nimeni din interior nu poate sa va i-a Tara. Obisnuiti-va odata cu ideea ! Lasati dracului minciuna cu cine a fost primul ! Voi ati venit mai multi si urmatorii veniti s-au romanizat mai multi,fata de cei care s-au maghiarizat. Iti dai seama cat de penibil e, cand numitul Rus se cearta cu consateanul lui,pe nume Orosz, ca atunci cand au venit Hunii,nu se stie cine, au furat caii. Fratii astia,ca-s frati,pe atunci erau impinsi de catre alte zeci de popoare migratoare din Asia catre Europa, Si toti migratorii astia ,ne-am adunat pe aici sa formam tot felul de state. Toate slave ,numai Ungaria si Romania difera. Aparent ! Ca studiul genomului demonstreaza ca suntem state surori.Istoria noastra,limba noastra ? Da ! Sunt mandru ca am ajuns maghiar ! Si ma doare, ca aproape toti prietenii din copilarie s-au romanizat. Prietenii baiatului meu, au toti nume unguresti,dar pe strada vorbesc numai pe romaneste. Da ma doare ! Ca nu mai pot maghiariza maghiarul.

Am citit si nu m-am mirat .Ca doar te cunosc din Facultate. Tot un derbedeu ai ramas.Doar ai devenit mai cizelat ,putin.dar tot la ciupeala si la jecmaneala exact cum faceai in scoala. De atunci am zis ca tu vei ajunge mare ziarist,inca de pe atunci. Minteai omul in fata ca nimeni altul. Dar din pacate doar minciuna si tupeul ti le-ai cultivat. Si desigur anti-romanismul si cosmopoliitismul de care musteai inca de pe atunci. In rest, vad ca ti-a mers bine, case , masini, desi lucrezi la un post TV si ai o audienta pe care ti-o tolereaza patronul tau,probabil esti sponsorizat din anumite considerente,caci audienta nu justifica nicidecum emisiunea sau salariul tau. Gadea daca avea audienta ta x2, era somer la ora asta. Am auzit ca esti organizatorul mitingilui din 30 noiembrie ,de sustinere a autonomiei secuilor din Cv si Hr, si a independentei acestora fata de Romania, tara pt care ai avut o ura pe care mie mi-a fost greu s-o inteleg. Iti urez succes la maghiarizat romani in Cv si Hr, cat si in Cluj, ca am observat ca duci o propaganda de maghiarizare a tuturor denumirilor romanesti, Despre cariera de filolog sau literat, nu cred ca iti mai pot ura ceva, la cat scrii zilnic si la subiectele abordate nici n-ai zice ca ai facut Facultatea de Litere .

Domnul Sabrin sa intre la penzie. Asta a inceput cu toata istoria Romaniei. Pleaca bai mosule la tratament la bai termale. De cand cu internetul toti looseri isi dau cu parerea despre Patriarh.

Avea nevoie de o aparitie media sa isi aduca aminte oamenii de el... Rating pe seama tragediei? Nu avea ce cauta patriarhul acolo. La liturghie a fost prezent insa.

Maestre, pana nu ai injurat tu Romania, si unirea si in zi de doliu national, nu te-ai simtit bine. Orice prilej in care poti audce in discutie si injura cu sarg 1 decembrie 1918, este pt tine o datorie.Sau esti platit pt asta de esti atat de zelos ? Ca editorialist esti o nulitate. Mie personal, pana azi imi erai indiferent. Astazi, dupa ce am citit asta, imi este scarba de tine.Iti promit ca am sa te scuip intre ochi cand te intalnesc pe strada in Cluj. O flegma intre ochi, ma gandesc ca poaqte te mai trezeste l;a realitate. Pe de alta parte, nici macar asta nu meriti. Meriti sa te scalzi in mizeria ta personala, cu familia ta handicapata,si inconjurati de lichelele pe care le promovezi .Toata organizatioa aia a ta, reprezinta un tablou rupestru,primitiv,ca si lozincile pe care le folosesti zilnic cu atata demagogie si nesimtire. Esti inconjurat de mitocani,nesimtiti,inculti si lichele ca si tine. De ce esti ocolit de toate personajele culturale ale orasului? De ce esti ocolit si izolat de tot ce inseamna cultura,invatamant,evenimente social-culturale in Cluj ? Stii ? Sunt sigur ca stii, dar de arogant ce esti, traiesti cu ideea ca esti superior tuturora, si ca-i prostesti pe toti cu discursul tau mincinos si demagogic.ESTI UN MIZERABIL.

...suparat si indignat rau Domnul Sabin ! oare ? oare inainte de a da spre publicare marele editorial (astazi sau aseara doar se lucreaza si Duminica !)nu a parcurs si domnia Sa saitul CityNews sa vada ( simta) atmosfera,ritmul,viata societati ? Nu il indeamna curiozitatea de vechi jurnalist sa ia pulsul evenimentelor...nu a vazut mesajele postate : 31.Oct. 05.21. sau 31 Oct. 15:31 sau 02 Noe 06:51. comentariile hortistului Andi ? In timp ce o tara intreaga era in Doliu un nemernic (Andi)isi permitea sa posteze astfel de comentarii ! De ce nu s-a indignat Domnul Ziarist si sa spuna : NU ! voi accepta sa public un Editorial in locul unde sunt postate astfel de comentarii ! Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse. Au fost sterse ? NU ! De ce sa accepti sa publici un Editorial in locul unde ,,comenteaza,, Andi ! Citesti mai sus faptul ca Prefectul si Primarul au dispus efectuarea de controale ca urmare a tragediei cumplite de la Bucuresti in cluburi etc. si bine au facut ! Cand vor lua masuri in cazul celor care permit comentariile lui Andi ? Oare cum traiau Romanii in perioada in care cei de teapa lui Andi aveau nu doar cuvantul ci si puterea.Este (era) doliu national .Stimate Domnule Gherman NU ! mai publicati editoriale in locul unde comenteaza Andi !

Ce te freaca pe tine grija ma miticule nesimtit de Horthy? Da, il serbam si omagiem pe Horthy, un transilvanist adevarat, ce te deranjeaza pe tine opincarule ? Da, Sabin e de-al nostru , transilvanist . Voi viniturile din Ardeal va trebui sa dispareti de aici cat de curand.

care " il serbam si omagiem "?? tu si cu m u m a t a ? iti dorim sa ajungi sa-i sugi p u l a putreda a lui horty, (sa-l omagiezi si sa-l serbezi)

Asta este poeta gruparii lui Gherman, Ioana Haitichi, o gasiti pe pagina de facebook a lui Gherman,scuipand in stanga si in dreapta ,mai ales pe bucuresteni si sudisti,asa cum se exprima ea. Astia sunt oamenii lui Gherman.

Parerea mea despre Gherman este, sa zic elegant, nu cea mai buna, acest articol nu mi-o schimba, doar prin simplu fapt ca printre ideiile adevarate nu s-a abtinut sa nu introduca falsuri. Si tot articolul este tendetios si manipulativ. Dar daca sti sa discerni poti gasi adevarul din el care este bine flancat de tot felul de imbecilitati astfel incat sa te indrume in directia dorita de autor. Ideea este ca Patriarhul a gresit si punct!

Contrafaci si patezi meseria de ziarist Ghermane. De foarte multa vreme ai incetat sa fii ziarist ! Cred ca inca din 1998, cand cu manifestul ala al tau, in care ai mintit si trunchiat, crezand , ca un prost, ca nu vei fi descoperit. Te-au demascat ,,miticii " aia doi la TV De atunci, ai tinut-o tot asa. In ultima vreme, efectiv numai asa ceva faci . Minti, trunchiezi, falsifici ,doar pt a-ti sustine minciunile si teoriile aberante. Au murit 30 de oameni in Bucuresti .Care e reactia ta ? :Nu-l critici pe Patriarh, ca oricum tu habar nu ai ce a facut sau ce n-a facut acesta. Tu ataci toata ortodoxia romaneasca . Tu vorbesti de spiritualitate ? TU ? Tu care numesti transilvvanist pe Horthy, un criminal de romani, sarbi,slovaci si mai ai nesimtirea sa zici ca sustii diversitatea ? Tu , care iti trimiti politrucii la mitingurile extremistilor maghiari sa tina discursuri despre Horthy si autonomia Transilvaniei ? Poate nu stii, Patriarhul este banatean sadea , cum ramane cu superioritatea ardeleanului si banateanului fata de mitici ?

Ghermane esti ....nu am cuvinte sa te descriu ! Esti de o marsavie cum rar intalnesti pe lumea asta . Ba daca ministrul sanatatii era UDMR-ist, ai fi spsu o vorbulita ma despre el ? Cat a fost dementul ala la sanatate si a inchis 90 de spitale, ai scos vreun sunet ? Nu, nu ai scos. Te folosesti de orice prilej pt a arunca cu mizerie de wc, in tot ce gasesti tu romanesc, si care poate fi atacat in detrimentul religiei maghiare, te-ai gasit acuma. Dupa ce voi Transilvanistii ati sarit in sus de bucurie, asa cum e imbecilul ala al tau de mai jos, auzi ba la ei , ce mare pierdere 27 de mitici!!! Astia sunteti ba nenorocitilor, tu cu Duica su Daian, niste mercenari imputiti care nu ratati nici o ocazie de a improsca cu nesimtire in neamul asta ! Ba tot spui de nu stiu ce Patriarh care a facut rusilor pe plac Ba nemernicule, dar de ungurii care au denumit o piata din Cluj cu numele de Hitler, de ce nu guiti nimic ma nenorocitule ? Ca popii maghiari in 1943 alungau romanii din Cluj, asta de ce iar nu zici nimic ? Dar te gaseste istoria anti-romaneasca.doar trebuie sa ataci biserica ortodoxa, asa ai ordin ! Ca doar tu stii prea bine ce face Biserica si Patriarhul, esti informat de AVO, doar.

.......Potrivit Agerpres, manifestarea a fost organizată de Consiliul Național Secuiesc (CNS) și a început concomitent în toate cele 28 de localități din Harghita, dar și în alte câteva zeci din Covasna și Mureș. În cadrul evenimentului a avut loc o slujbă religioasă și s-a intonat imnul Ungariei și cel secuiesc, după care s-au aprins focuri de tabără ori lanterne, faruri de la autoturisme și reflectoare......
ASTA SCRIE IN ARTICOLUL PUBLICAT CU CATEVA ZILE IN URMA....PE CITYNEWS

dOMNUL gERMAN Iin cadrul evenimentului a avut loc o slujbă religioasă și s-a intonat imnul Ungariei și cel secuiesc.....în care se arată că viitorul acestei regiuni nu poate fi imaginat decât "ca o unitate administrativ-teritorială de sine stătătoare.....dOMNU gERMANUL NU VA DERAJEAZA : În cadrul evenimentului a avut loc o S L U J B A R E L I G I O A S A și s-a intonat imnul Ungariei și cel secuiesc!!!!!! cine a participat si a oficiat domnul germanur ?

Asa cum am mai zis, ce mare pierdere ca au murit 27 de mitici. Paguba in ciuperci ! Liga Transilvaniei Democrate, e satula de manifestarile astea miticesti din cluburi. Astia sunt miticii din sud .

27 de mitici?? 2 persoane din Brasov, 1 din Oas, 1 din Simeria, 2 din Hunedoara, 1 din Targoviste, 1 din Bacau...si lista continua.... urat amice! foarte urat!

Asta este perceptia astora ce vor federalizare. Motivele lor declarate sunt miticii ce ne sug sangele.De aici si acest gen de gandire. Astia nu pot intelege ca in tara asta, ca in toate celelalte, esti liber sa traiesti absolut unde doresti.Acest mod de a eticheta oamenii, este caracteristic feudalismului,iar acesti domni se pare ca mai au mult pana sa ajunga in secolul XX.

Astia sunt cei din L.T.D., organizatie cu doctrina fascista .Ei militeaza pt alungarea asa ziselor vinituri din Transilvania. Organizatie ce il are in frunte ,printre alti inculti, pe Gherman Sabin, cel caruia, acum cativa ani i se facuse lehamite de tara asta, pt ca, asa motiva el, auzise el in Budapesta, doi romani injurand-o pe bar,anita cand cereau bere , si stia el, ca erau mitici din Bucuresti.Dansul vedea ca Superman, numele de pe pasapoartele din buzunare.
Intrati pe paginile transilvanistilor, sa vedeti acolo injuraturi ale maghiarilor, sa vedeti cum sunt desconsiderati romanii in tara lor de catre acesti asa zisi,citez : multuculturalisti, diversitate prin unitate ! Si Caragiale daca auzea asta, intai radea apoi scria .Intrati sa vedeti cum Daian Mircea, ii apostrofeaza pe toti cei care nu sunt de acord cu dansul, sa vedeti ce discurs are acest Daian la adressa lui Ioan Bolovan, Ioan Surdu, Dan Puric.

SMURD, medici, descarceratori, politie, jindari, de asta e nevoie in asemenea cazuri. Suntem satui de "soborul de preoti in frunte cu... "etc, etc. Iar acuma cine vrea se roaga la Doamne- Doamne, altii la doctori, majoritatea si la una si la alta ca tot nu mai au nimica de pierdut. Rolul bisericii a scazut in societate, e buna la oamenii mai modesti, rural ori in zone gen Pata Rat. In orase se practica doar ca e la "moda" ori ca merge si ala si alalatul. Sa fim sinceri, sa fim corecti fata de noi macar. Nu-i de ajuns sa zici "cred in D-zeu si atitudinea e cu totul alta.
Nu cred ca prezenta lor acolo ar fi alinat suferinta umana!

Merinsula!

Oare de ce nu întrebi ce au făcut greco catolicii în acest timp!? Sau alte religii sau denominațiuni creștine. Pe tine gagiule nu te doare de suferința altora, pe tine te mână ura anti-ortodoxă.

ia de citeste maica : http://eqynews.ro/tara-arde-si-pe-popa-l-doare-n-cur/ .

Au sarit toti membrii din organizatia lui Gherman, sa-i ia apararea anti-romanului si anti-ortodoxului. Cum zice careva adevarul aici despre Ghertoiul Gherman, sar toti politrucii sai sa scuipe si sa injure.La fel ca pe pagina de Facebook, unde , daca Gherman injura si spurca, [rimeste 121 de like-uri ! Daca spune careva ceva diferit de Gherman, pac, cenzura, este eliminat, dupa ce ,o suta de maghiari si retarzi romani il injura bine si cer blocarea.Aici nu se sterg postarile, Ghermane, Ghinion ! Mare Ghinion ! Aici vede lumea cine esti, nu ca n-ar fi vazut pana acuma. Mincinos si delator mai mare decat tine, nu exista in Europa pana in prezent Cum e ma Ghermane sa afisezi poze din Indomnezia si sa spui ca sunt de la Vaslui ? Cum e ma sa pozezi pretul benzinei in MOL, si sa pretinzi ca guvernul a scumpit benzina la pompa in Petrom ? Cum e ma sa postezi steagul Romaniei tricolorul intr-o poza alb negru si sa pretinzi ca e steagul adus de Daian din Germania ca fiind al Transilvaniei ? Cum e ma sa zici ca romanii in 1899, invatau romaneste in Universitatea din Cluj , cand nu exista sectie in romana nici macar la liceu ? Nu mai loc sa-ti scriu aici toate mizeriile si facaturile tale de tot rasul ! Esti un ratat Ghermane, Ca poet, te stim,am vazut, ....zero, ca scriitor,idem,ca ziarist,esti demn de Antena 3. Incapabil sa porti un dialog cu un ziarist consacrat ! Ca tu, de 20 de ani cauti consacrarea si ai gasit doar cum sa te inavutesti din mediocritatea .de care dai dovada. Incapabil de obiectivitate. Esti o fiinta demna de mila.

Un prelat romano catolic a fost prezent la locul tragediei, cum zice si titi. Scuza prelatilor ortodocsi, acea cu neinvitatia, e penibila. Cu sa astepti sa fii invitat la asa ceva? Trebuie tu ca biserica sa-ti oferi sprijunul, macar spiritual, daca nu si material.

De exemplu IPS Robu a fost la locul tragediei "fara sa-l invite " cineva ! A aprins o lumanare , s-a rugat si a plecat ! Opa , scuze, era sa uit : mertzanu lu' nea preafericitul nu incapea pe strada de acces ...

În toate lăcașurile de cult ortodoxe, duminică s-au făcut rugăciuni pentru cei decedați, iar preoții au îndemnat credincioșii să meargă să doneze sânge. Tu ce ai făcut în acest timp, pentru aproapele tău, Ghermane?

Cum ce-a facut Sabin pentru aproapele lui ...? Ce face el demult....

A mai bagat putin batul prin gard si mai postat un articol care sa invrajbeasca.

Ce a facut el ? S-a bucurat, a dat telefoane catre slugile sale, sa se bucure impreuna. Au facut si chef ,la sediul lor,ca doar erau mitici. Asta este diversitatea intru uniytate manifestata de slugile lui Gherman

Nea Sabine, esti de 10*. Felicitari! Corect, fin, poate prea fin, la subiect, decent, cinstit. Dumnezo' te-mbucure!

din pacate cred ca in tarisoara asta doar o dictatura care sa-i execute in piete pe corupti mai fa ce lumina in atatea si ataea nelegiuiri si abuzuri savarsite de pripasitii tupeisti post decembristi

Esti penibil, Sabinule, pentru un jurnalist.
Ia mai citeste cate ceva despore Ortodoxie.

Ce faci irino, dai minusuri la cei ce ti-au scris si tie iti dai plus de una singura?

cre' ca am citit bine articolul: autorul se refera la cativa prelati si nu la intreaga religie.

De ce să citească? Să poată evidenția mai bine discrepanța dintre ce-i scris și ce-i în realitatea cea de toate zilele?

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide