Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Luni, 30 Mar. 2015, 13:15
89
8132

Tokes Laszlo îi cere lui Klaus Iohannis să susţină autonomia etnică: „A fost ales preşedinte şi de maghiari”

Preşedintele Consiliului Național Maghiar din Transilvania (CNMT) este nemulţumit că autonomia etnică este „criminalizată” de către Ministerul de Interne şi a cerut preşedintelui României să intervină şi să susţină această autonomie.

to
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

În acelaşi timp şi europarlamentar, clujeanul Laszlo Tokes a criticat, într-o declaraţie făcută la Cluj-Napoca, Strategia Naţională de Ordine Publică 2015-2020 a Ministerului Afacerilor Interne (MAI), care urmează să fie supusă dezbaterii publice, după care a „lovit” şi în preşedintele Klaus Iohannis, cel care ar trebui să susţină autonomia Ţinutului Secuiesc. Potrivit lui Tokes, în proiectul ministerului această autonomie ar fi asociată cu rasismul, xenofobia, extremismul şi intoleranţa, iar preşedintele României nu ar face nimic pentru a apăra interesul maghiarilor.

„Este de-a dreptul revoltător să asociezi acele noţiuni cu autonomia, aşa cum procedează ministerul. Este scandalos că autonomia este criminalizată. Mai departe, la şedinţa SRI, preşedintele Klaus Iohannis, ales şi de către maghiarii din România, şi-a manifestat sprijinul moral şi politic faţă de această organizaţie, al cărei fost director s-a pronunţat şi el împotriva demersurilor autonomiste, de regionalizare şi descentralizare. Preşedintele Iohannis nu vine în susţinerea autonomiei deşi e sas şi trebuie să cunoască foarte bine tradiţia multiseculară al autonomiei comunităţii săseşti din Transilvania. Saşii reprezintă o comunitate care a avut un sistem deplin de autonomie în cadrul regatului maghiar ”, a anunţat Tokes.

Preşedintele CNMT a încercat, fără succes, să se întâlnească cu Iohannis şi acum vrea să sesiseze Parlamentul European faţă de „criminalizarea autonomiei” pe care o fac autorităţile române.

„Comunitatea internaţională  trebuie informată că România violează principiile statului de drept şi al autonomiei locale, îngrădeşte grav drepturile comunitare şi dreptul la autodeterminare, iar pe deasupra proliferează ameninţări la adresa comunităţilor etnice, administraţiilor locale şi organizaţiilor obşteşti care ridică problema autonomiei”, a mai spus Laszlo Tokes.

Articole din aceeasi categorie
Trei incendii cu pagube însemnate au fost stinse de pompierii clujeni pe parcursul zilei de vineri, 19 octombrie.
22 Oct. 2018
14:51
0
Guvernul a aprobat în ultima parte a lunii trecute o investiție în valoare totală de 1,672 miliarde de lei, cu tot cu TVA, în extinderea și dezvoltarea bazei militare aeriene de la Câmpia Turzii pe o
22 Oct. 2018
09:29
2
Departamentul de Geologie al Universității Babeș-Bolyai și Societatea Geologică a României organizează marți, 23 octombrie, între orele 11 și16.30, în cadrul Săptămânii Geologiei, evenimentul „Pământu
22 Oct. 2018
08:45
0
Joi, 18 octombrie, polițiștii din cadrul Poliţiei municipiului Dej – structurile de investigații criminale, rutieră, ordine publică, criminalistic, împreună cu polițiști din cadrul Secției 5 Poliție R
19 Oct. 2018
18:25
0
5 trupe de muzică alternativă acompaniate de orchestre simfonice unesc două stiluri muzicale diametral opuse sub același concept: ALTorchestra 100.
19 Oct. 2018
14:25
1
Polițiștii Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Cluj au identificat și reținut doi bărbați din județul Constanța, care au intrat fără drept în locuința unei femei din Dej și au tâlhărit-o.
19 Oct. 2018
13:49
0

Post new comment

Comentarii

Va rog sa transmiteti Intunecimii Sale amoralului Laszlo Baphomet Tokes faptul ca textul de lege propus nu incrimineaza notiunea de autonomie in sine ci AUTONOMIA PE CRITERII ETNICE . E o nuanta pe care horrorabilul nu a ginit-o din cauza coarnelor care i-au obturat atat campul visual cat si pe cel cognitiv.

Laszlo Baphomet Tokes isi racneste sovinismul,iredentismul si revizionismul lui unguresc cat ii ziulica de mare ... Problema acestui Nikidutza este ca i se cam epuizeaza resursa ... Adevar , Adevar spun ca nu va da prima bruma si acest sarpe veninos va face un masiv infarct cerebral ... Va fi paralizat de la gat in jos si i se vor invarti doar felinarele in cap intr-o eterna neputinta.

@ betzi

Traiesti in trecut si esti pe nicaieri....!! Alooo! Buna ziua 2015!! Toate informatiile sint pe net!

Si, by the way, se pare ca ai ramas singur sa bati campii pe la aceasta stire de ieri....

Postacule nu mai esti platit dupa 24h, la 0,50 lei pe postare oricum nu ai facut mai mult de 20 lei, esti doar un amarat amagit de servicii.

He he he, postarea ta arată disperare, Krepi de ciudă că află lumea cine sunteți voi cu adevărat, bozgore Betzi ?

Sunt putin mai prost ! Nu m-am prins ! De ce-as krepa de ciuda ? Pentru care parte a istoriei trebuie sa ne fie rusine ? Noi,bozgorii,suntem aroganti,nesimtiti,ingamfati si mai cate epitete negative vreti sa mai ghiciti,dar pentru trecutul nostru,n-avem nici un motiv de ciuda. Da detali ! Ceva concludent,relevant ! De minciuni si povesti suntem satui !

The hungarian language

http://en.wikipedia.org/wiki/Hungarian_language

Origin of word roots in Hungarian

Uncertain: 30%
Uralic: 21%
Slavic: 20%
German: 11%
Turkic: 9.5%
Latin and Greek: 6%
Romance: 2.5%

Natiunea ungara e o natiune HIBRIDA cu o LIMBA HIBRIDA fara IDENTITATE.. Ce sunteti voi ungurii ? Sunteti URALICI ? sunteti SLAVI ? sunteti TURCI ? sunteti GERMANI ?

NU SUNTETI NICI UNA DINTRE ELE.. voi sunteti doar o NATIUNE HIBRIDA cu o LIMBA HIBRIDA si FARA IDENTITATE !

Iti zic eu: tu esti un tigat (50% ***EDITAT***, 25% opt clase, 25% traiesti cu ***EDITAT***)
Ah: 25% esti prosti. Deja 125% ***EDITAT*** hibrid. Calculeaza-ti si tu daca nu ma crezi!

Iti zic eu: tu esti un tigat (50% t.i.g.a.n, 25% opt clase, 25% traiesti cu m.a-t.a)
Ah: 25% esti prosti. Deja 125% t.i.g.a.n hibrid. Calculeaza-ti si tu daca nu ma crezi!

Ma,dar tu nu intelegi ce tot scrii aici !.Noi suntem de origine de aia incerta ,adica 30 %.Sa lasam gluma la o parte. Istoria limbii maghiare este accesibila tuturor,chiar si tu,adica Eu,poti sa afli,de la un clic distanta,ca limba maghiara este una din cele mai vechi din Europa.Facand o analogie,nu numai limba ci si vorbitorii.Nu mai da in c.a.c.a.t cu tine ,ca putye si nu-ti place.ISTORIA LIMBII MAGHIARE.

Am uitat sa ma semnez.Betzi.

Au trecut ani...si acest individ continua sa loveasca din functia de : EUROPARLAMENTAR ! in institutiile fundamentale ale statului Roman ! Fostul Presedinte a uitat sa ii ridice ordinul National...sa speram ca actuala Conducere ii va ridica nu doar Ordinul ci si Cetatenia Romana iar apoi sa I SE INTERZICA SA MAI INTRE IN Romania ! Comunitatea internationala trebuie informata de actiunile acestui individ iar Europarlamentari Romani sa ceara impreuna cu Autoritatile Romane ca acest individ sa NU MAI REPREZINTE ROMANIA ! Autonomia tinutului secuiesc = rasism, xenofobie, extremism şi intoleranţa !

- aceeaşi capcană infantilă a vremurilor trecute (în care se prind aproape toţi) atunci care relaţiile între oameni (cu un orizont nu prea larg) se bazau pe cu totul, cu totul alte interese-principii-legi decât cele care azi par fireşti-normale ;
- orice problemă-întrebare de azi (azi) tăvălită în pulberea istoriei (scrisă de unii ori de allţii, în funcţie şi de unde bătea vântul) este, de fapt, abandonată şi dusă (pe aripile umbrelor trecutului) spre magazia cauzelor pierdute, ca încă o dovadă a incapacităţii noastre (a tuturor) ;
- multe din observaţiile-abordările care ar merita atenţie sunt subminate, de aceeaşi postatori, prin vorbe, mai mult ori mai puţin jignitoare (provocarea nu-i o scuză), aruncate spre unii ori alţii.
Problema pusă în discuţie este a u t o n o m i a în general : autonomia locală, regională - inclusiv cu varianta provincială (istorică), etnică.
Autonomia locală, regională n-are nimic ,,subversiv’’ în Europa dar, se pare, ar avea în România. Dacă se caută pe site-uri neromâneşti o instituţie, o localitate din România, se constată că acestea ar face parte, sunt localizate într-o ,,regiune’’ ori alta.
Regionalizarea e gata făcută pt. ochii Europei chiar dacă în ţară se mai munceşte (din greu) la golirea ei de conţinut, de ,,pericolele’’ de tot felul, inclusiv prin betonarea ,,unităţii’’ cu legi care ar condamna ... autonomia.
Autonomia ,,etnică’’ e un concept care se doreşte a fi inovator, autonomia transregională a unei etnii, nedelimitată neapărat de un teritoriu sau varianta autonomiei pt. o regiune locuită compact de o anumită etnie (aplicată şi în URSS).
L.Tokes se referă la ,, autonomia etnică’’ pe când discuţiile de aici se poartă în jurul unei ,,autonomii regionale’’ în limitele Transilvaniei, cele două suprapunându-se în opiniile celor care-şi doresc o Transilvanie doar pt. o anumită etnie.
Există două aspecte :
1)_,,autonomia locală’’ pe care trebuie să o susţinem cu toţii ca pe un drept in Europa anului 2015 (sec.XXI) , inclusiv luând aminte la prevederile contrare din unele legi ;
2)_ variantele de autonomie – caracteristicile,principiile, modul de concretizare, limitele acesteia – susţinute de diverşi oameni politici sau oameni cu pregătiri diverse, oricare ar fi etnia lor.

Maghiarii nici acum nu sau trezit ! Desi au trecut ani si ani de cand Johannis le da lectii de convietuire cu romanii ei nu vad decat cu ochelari de cal. "Intolerantul" popor roman are un presedinte minoritar si ei sunt culmea culmilor in Europa, cu mana in buzunarul Europei si cu buzele la dorsalul rusilor !

Aici e ca in bancul cu cei 100 de negri si pestisorul de aur: Cand negri au cerut sa le indeplineasca o dorinta primii 99 au cerut sa fie facuti albi si se albeau unul cate unul, numai cel de-al o suta-lea radea.. a cerut pestisorului sa-i faca negri la loc !
Asa ca si romanii l-au votat pe Johannis si-i cer sa nu le dea "rezervatie" naturala "secuilor" (celor 10 care sau declarat in acte). Mai mult secuii maghiarizati din Odorheiul Secuiesc cer eliberarea de sub jugul maghiarilor !

Textele postate dovedesc ca viniturile NU cunosc istoria si nu vor sa convetuiasca .
Nu are importanta cine a fost primul si nici ultimul.

Imoprtant ar fi sa traim in pace si liniste INDEPENDENTI de mancatorii de impozite de la Bucuresti
Fara impozitele platite de catre TOTI ARDELENI, miticii ar muri de foame
Ei invrajbesc populatia de diferite etnii, pentru a mai trage o piele de pe NOI

intr-o TRANSILVANIE libera ar exista bunastare si voie buna.

dar si BUDAPESTA TREBUIE NEAPARAT sa FIE INDEPENDENTA DE UNGARIA SI SUB PROTECTORAT GERMAN.. Budapesta fiind ORAS MAJORITAR GERMAN TIMP DE 200 DE ANI PANA IN 1880 cand ungurii PRIN MAGHIARIZARE FORTATA au ajuns sa fie majoritari in acest oras GERMAN.

Traiasca BUDAPESTA INDEPENDENTA !

http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Budapest

populatie Budapesta

1715 - 55.6% Germani, 19,4% Unguri
1851 - 56.4% Germani, 36.6% Unguri

Nu numai ca Budapesta a fost oras german pana la 1848 dar nici regii Ungariei nu au fost maghiari (cu exceptii ce pot fi numarate pe degetele de la o mana). Maghiarii cam revendica ce nu a fost a lor si daca nu au fost in stare sa-si construiasca macar capitala atunci ce putem spune ca au construit in Europa?

Este adevarat ceea ce spui, dar cu o precizare: pana la 1851 datele se refera la Buda, ulterior s-a unit cu Pesta asa a devenit Budapesta majoritar maghiara. Interesant e ca unirea s-a produs ca urmarea construirii primului pod peste Dunare finantat de un roman Gheorghe Sina.

Te inseli, datele se refera la ambele. Totusi ai putea sa ne spui unde au disparut germanii din regiune? Ca ala de mai sus cam are dreptate.

Buna ziua fratele meu i-a d-aici site: http://ro.wikipedia.org/wiki/Pesta_%28ora%C8%99%29. Unirea celor 2 orase a fost la 1873, la 1851 Pesta singura avea 106.000 locuitori. Germanii nu au parasit Ungaria cum s-a intamplat la noi in tara. Sunt aproximativ 150.000 de etnici germani in Ungaria care majoritatea locuiesc in Buda si in localitatile invecinate, apropo din populatia Budapestei peste 90% locuiesc in Pesta.

la noi nu au parasit tara ci au fost vanduti (5-8-10000 de marci pe neamt), e un adevar sa sti.

Ai dreptate 100%, ca si acuratete sasii erau vanduti la pretul asta svabii, fiind pe granita. aveaua a doua optiune, la pretul asta treceau ilegal frontiera intreaga familie, cu acordul seku, li se spunea la 4:25 AM treceti pe acolo.

@ Betzi---dragule , tu chiar existi in realitate? Sintem noi "frati" genetic cu voi, ungurii, adica mongolii "frati " cu latinii? Dacogetii, au fost ..."migratori"?.... hotul striga hotii !....va e ciuda de crapati, innebuniti de ciuda toti bosgorii...Mai ales acum cand istoria voastra asiatica e publicata pe internet in toate limbile si o citeste oricine vrea, inclusiv si mai ales Occidentul.
Ceausescu-....pecenegii?-care e legatura, esti batut in cap? Despre absolut toate sapaturile arheologice poti citi pe internet, nimic nu e ascuns. Informatiile de care vorbesti sint la dispozitia oricui doreste si este cat de cat curios sa afle care este Adevarul, disponibile la cateva clickuri distanta....
Informatiile respective nu le scoti tu din anus sa le dai cu canutza la unul si la altul= prostii care nu stiu sa citeasca ca sa afle singuri care e realitatea!
Despre ce sute de informatii "secrete" vorbesti? Te anunt ca romanii stiu maghiara, unii chiar mai bine ca voi bosgorii, dar mai ales, romanii pot citi franceza si engleza si nu sint la mana voastra, sa ne lamuriti voi care ne este istoria ...

La Cricau cati maghiari au fost ucisi,in ce an si unde sunt ingropati, fara nici un semn de respect?. Cine a fost de vina si ce a patit ? E doar la un clic distanta .Spune-ne ,te rog frumos ! Daca nu vrei sa fii maghiar si eu dac,hai sa fiim frati slavi. Ca nici eu nu sunt mongoloid,dar nici tu nu esti indo-european.

Cu POZE este publicată istoria populației maghiare migratoare, domnule, chiar cu POZE colorate!!

Să vadă și să ințeleagă toată planeta!...

a. Calea bunei înţelegeri:
Această cale a fost adoptată de maghiarii din cele 14 judeţe unde ei sunt minoritari şi unde populaţia maghiară convieţuieşte în deplină înţelegere cu populaţia românească, iar reprezentanţii lor sunt promovaţi în diverse funcţii administrative pe criteriul competenţei, fără nici o restricţie din punct de vedere etnic. Este semnificativă, din acest punct de vedere, declaraţia făcută la un post de televiziune de către sora d-lui episcop Laszlo Tokes, în care confirmă buna înţelegere dintre populaţia românească şi cea maghiară din Municipiul Cluj- Napoca şi îi acuză pe politicienii maghiari , inclusiv pe propriul său frate, că sunt singurii care caută să provoace disensiuni între români şi maghiari!

CEREM DE URGENTA crearea REGIUNII AUTONOME BUDAPESTA.. regiunea budapesta timp de 200 de ani a fost majoritar turceasca apoi din 1680 pana in 1880 majoritar germana si doar dupa procesul AGRESIV de MAGHIARIZARE ungurii au ajuns majoritari in aceasta regiune.

De ce regiunea MULTI-ETNICA BUDAPESTA sa plateasca pentru restul ungariei unde oamenii sunt lenesi si nu vor sa munceasca ?

OPRITI JUFUIREA si MAGHIARIZAREA REGIUNII BUDAPESTA ! AUTONOMIE PENTRU TINUTUL MULTI-ETNIC BUDAPESTA ! vrem dreptate, vrem REGIUNEA AUTONOMA MULTI-ETNICA BUDAPESTA !

:))) Nu ma intereseaza ce s-a intamplat la Budapesta, problema e ca in prezent, in Romania mai exista nostalgici maghiari, multi dintre ei politicieni, care bat moneda pe un trecut mincinos. Romanii sunt foarte toleranti, exista studii care demonstreaza ca suntem cel mai tolerant popor din Europa, dar din pacate asta e motiv pentru o parte din minoritatea maghiara sa ne considere prosti si ignoranti. Pana nu-si vor revizui aceasta atitudine vor avea doar de suferit. In loc sa colaboram si sa ne miscam catre un viitor mai luminos, stam si ne frecam pe niste subiecte si mai ales probleme, false. Asta e.

http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Budapest

Priviti aici cum regiunea Budapesta locuita majoritar de germani timp de 200 de ani din 1680 pana in 1880 a fost MAGHIARIZAT FORTAT si mai apoi pana in ziua de azi JEFUITA DE UNGURI.

SA SE FACA DREPTATE ! CEREM AUTONOMIE PENTRU REGIUNEA MULTI-ETNICA BUDAPESTA ! OPRITI JAFUL SI MAGHIARIZAREA !

FASCISTII UNGURI vor cu orice pret sa aiba din nou sub stapanire TERITORIILE LOCUITE DE ALTE NEAMURI NON-UNGURESTI ca SLOVACIA, TRANSILVANIA, parti ale UKRAINEI si SERBIEI... sa fie ei din nou CETATENI DE RANGUL INTAI iar ceilalti sa fie la cheremul lor sub control unguresc CETATENI DE RANGUL DOI sau TREI SUBJUGATI si MAGIARIZATI TOTAL.

M-am uitat si eu putin sa vad ce.... "catedrale..." aveti voi, ungurii-- am avut o mare surpriza--- le poti numara pe degete si construite pe la.... 1850 !!

Esztergom, Cluj, Bratislava, Budapesta....astea au fost construite in sec XIV-XV...
Treci prin secuime sau chiar in Ardeal si o sa vezi biserici de piatra catolice, reformate si lutherane construite in sec. XV-XVI practic in fiecare sat..
Treci prin toata Romania si vezi biserici ortodoxe facute din caramida....
Alte comentarii?

Constructia bisericilor din piatra se datoreaza ocupatiei austru-ungare. Bisericile din lemn au fost facute datorita faptului ca populatia romana din imperiu era lipsita de anumite drepturi. Unul din ele era costructia bisericilor din piatra. Ca urmare, azi avem o mandrie mondiala, unele din ele parimoniu UNESCO: bisericile din lemn.
Din ce-mi amintesc, biserica Sfantul Mihail nu a fost construita de magyari...

@ Undoi
1 .Poate ne povestesti si despre marele general austriac Bucow, cele care a daramat bisericile romanesti cu tunurile, in jur de 150, daca nu mai multe.
2. Romanii nu aveau dreptul sa-si ridice biserici din piatra in cetati, de aceea o sa gasesti foarte multe din lemn.( ce au mai ramas). Romanii nu aveau dreptul sa confectioneze tesaturi pentru vanzare, in schimb erau obligati sa creasca oi pentru lana, care era platita la preturi mici, s.a
Vrei sa-ti mai spun si alte interdictii pe care le aveau romanii in Transilvania?
P..S. Viziteaza si manastirile din Moldova

da pe asta chiar nu-l ascunde nimeni?

Un bozgor vrea sa treaca strada. Din sens opus venea un BMW....

:-)

Daca tot vorbim de psihopati si zestrea genetica a unui popor, apai nu romanii au trimis 5 milioane de oameni in camerele de gazare cu numai 70 de ani in urma...
Alea 25 % gene romanesti de fapt au ajutat, au fost in favoarea copilotului, dar n-au fost indeajuns impotriva restului de 75%... lol
Europa inca n-a uitat....

precizam ca bunicii erau sasi, etnici germani ca si Klaus Johannis

Ia să vedem ce crede mapamondul, ia căutați pe google Viktor Orban news, și veti găsi numai chestiuni negative : Viktor Orban-communist, Viktor Orban-informator, Orban-antieuropean, Orban-nuclear deal with Putin, etc etc...

Afacerea Quaestor = guvernul maghiar in hoție organizată impotriva propriului popor in valoare de o jumatate de miliard !

Asa se citeste, pentru ca marilor puteri nu-i convine ca o tara sau o natie sa nu linga curul AMERICANILOR.

Asa cum a scris presa mondiala ( detinuta de 4-5 moguli ) ca un nebun a condus avionul in munte dar adevarul este cu totul alta - avionul a fost doborat ca cel malaezian deasupra ucrainei.....

Palpaiti in intuneric, intunericul creat de internet controlat BIG BROTHER
sunteti dusi in eroare

Asta inseamna de fapt tradare. Orban vrea sa linga si UE si Rusia. Sa iasa din UE daca nu-i place. De fapt nu e deloc original, nu face decat sa-l plagieze pe Ceausescu

nah, bazdmeg, in primul rand ca tu esti un bazdigor care te ascunzi sub nume romanesc

in al doilea rand, cu teoria conspiratiei a ta, esti membru al statului ishlamic??? ???

Citat din Textul Rezoluției de la Alba Iulia:

III. În legătură cu aceasta, ca principii fundamentale la alcătuirea noului Stat Român, Adunarea Națională proclamă următoarele:

Deplină libertate națională pentru toate popoarele conlocuitoare. Fiecare popor se va instrui, administra și judeca în limba sa proprie prin indivizi din sânul său și fiecare popor va primi drept de reprezentare în corpurile legiuitoare și la guvernarea țării în proporție cu numărul indivizilor ce-l alcătuiesc.
Egală îndreptățire și deplină libertate autonomă confesională pentru toate confesiunile din Stat.

De 100 de ani asteptam sa primim ce s-a promis - si va mai mirati ?????

No, amu mai Peter dragutzu de tine ma ciocoflendere daca se imburdau la dreapa judecata Bula valahul cu Ciocciolina Ilona no bai ma rinocereule in ce limba se tavaleau ma la judecata? In unghiureasca in rromaneasca in altaica sau cecena ma Peter Mondialule ... ma .

mai Peter, vrei sa le luam pe rand?
Fiecare popor se va instrui (de la gradinita pana la facultate faci in limba proprie , manuale proprii, etc..) , administra ( administra NU ESTE EGAL AUTOGUVERNA ,primari, prefetci , presedinti consilii judetene , ministrii, viceprimministrii , etc....) și judeca în limba sa proprie (ai acest drept ) prin indivizi din sânul său și fiecare popor va primi drept de reprezentare în corpurile legiuitoare și la guvernarea țării în proporție cu numărul indivizilor ce-l alcătuiesc (din 90 sunteti tot la guvernare ***EDITAT*** politice fara pic de coloana ).

Peter, chiar daca esti documentat si poate de buna credinta nu trebuie totusi sa uiti ca textul nu a fost incalcat. Romania prin numarul si procentul minoritatilor arata ca este o TARA IN CARE MINORITATILE SUNT TRATATE CU MULTA OMENIE. Insa atrocitatile comise in perioada 1940-1944 de catre hortystii autohtoni, arata ca textul nu avea nicio relevanta pentru maghiari, crimele si asasinatele COMISE IMPOTRIVA ROMANILOR care nu aveau legatura cu razboiul va tin departe de cinstea cu care ati dori sa o aveti...acum.
Si chiar daca odata ati primit autonomie de la cel pe care Tokes a ajutat sa-l dam jos, realitatile au aratat ca in cadrul Regiunii Autonome Maghiare.. maghiarii nu au aplicat textul si pentru romanii din regiune, ba mai mult le-au aplicat un regim identic cu cel din fostul regim de trista amintire al Imperiului Austro-Ungar. Ca o dovada de buna purtare nicio tara din fostul imperiu nu a acordat autonomii maghiarilor .

Art.1 din Constitutia Romaniei "Romania este stat national,suveran si independent,unitar si indivizibil."
Art.3."Teritoriul Romaniei este inalienabil"

Parere mea?Aveti prea multe drepturi, fata de alte nationalitat conlocuitoare. Nici nu ar trebui sa fie respectate, atata timp cat ele au fost incalcate in 1940. Dupa cel de al-II-lea Razboi Mondial altele au fost conditiile. Declaratia de la 1 decebrie 1918, face parte din istoria Romaniei, omenirea evolueaza. Din pacate ,o parte dintre d-voastra raman ancorati in trecut.

Aveti scoli, spitale, magazine unde puteti vorbi liber in limba voastra. Aveti doua judete ale voastre. Ati primit inapoi ce v-au furat comunistii. Sunteti cei mai mari proprietari de terenuri si imobile din Ardeal. Ce mortii mam ii voastre va mai trebuie ? Autonomie o sa aveti in MONGOLIA....

Cati bani iei pe postari?

De ce folosesti mai multe nickuri ca si prostituatele?

Daca datorita lui suntem liberi acum .... eu ma arunc de la etaj .... boule ....

hehehe, vai de c*rul vostru, sinteti aici vreo 3 bozgori disperati si plini de ura, mai mult ca sigur SOMERI si

disponibili la orice ora: handi, piizdyu, si celalalt imputzit bosgoroi, nagy emil, care va rupeti in figuri

postand in continuu, faceti sex in grup cu toti, luandu-va de fiecare in parte din restul cititorilor, dar o luati in

gura si la g*uaza de fiecare data . . . :=)))

cum mergeti voi la c*catoare, cum dispar imediat ca prin farmec URA, minusurile si postarile

antiromanesti. . .

Ai perfecta dreptate!Sant doar trei si restul t......i borati!!!!!

Vai ! Ai uitat pe Betzi c.oaie Cretzi !.....

Merci ! Am inceput sa ma simt discriminat ! Iar ai nimerit-o ! Coaiele m-is crete !

Hat nincs probléma! Cit ceri pt un act homosexual consumat impreuna cu mine? Avetz libertate de toate felul , incluziv sexuala

Din pacate pentru unguri, oricine e interesat de istoria lor poate citi nu mai departe decat Wikipedia, accesibila oriunde si oricui, ca sunt o populatie migratoare asiatica, descalecati in campia Panoniei , migrati din Asia, cel mai probabil Mongolia, inca p a g a n i la 1000 de ani dupa Rastignirea lui Iisus, in timp ce meleagurile acestea erau crestinate de pe vremea Sfantului Imparat Constantin.
Daca vorbim de hotie, la noi hotii sint cazuri individuale impinsi acum spre puscarie de DNA, in timp ce in Ungaria membrii guvernului, ministrii in frunte cu Viktor Orban, au format impreuna o gasca de crima organizata si au devalizat pe cei 9 milioane, proprii cetateni. Tot ei s-au aliat si au devenit slugoii rusilor, desi Rusia e singura impotriva restului lumii.
Cat de rau e Pontacul, nu l-ati vazut in banda organizata cu restul ministrilor, jefuind poporul prin jocuri piramidale-brokeraj.
Cat despre DNA varianta ungara, absolut nonexistent, daca exista, cu siguranta ar fi descoperit multe alte cazuri de coruptie.

Wikipedia nici nu pomeneste de Mongolia (n-ai decat sa verifici!) ... asta a fost inventat de unul dintre voi slab (si) la geografie... de la Urali pana in Mongolia mai sunt mii de km...

Si eu cer oficial, bozgorilor sa plece in vagauna de unde au venit. (H)Andi poti sa ii conduci tu.....

stai linistit ca mai degreaba vlahii o sa fuga inapoi peste munti si o sa ramnem noi ardelenii aici. cred ca o sa fi printre primi care vor lua talpasita, baraganu te asteapta.

ODATA sa ne intalnim ma bozgore ca iti piere tie chefu sa jignesti romanii....

Cine esti ca ameninti INCULTULE

Nah amu ti-ai schimbat nicku.... creste frica in tine bozgore....???

se pare ca pe unii ii deranjeaza cand cineva observa un abuz facut de catre proprii autoritati:
"în proiectul ministerului această autonomie ar fi asociată cu rasismul, xenofobia, extremismul şi intoleranţa".
dupa mintea voastra si nordul italiei unde este o "zona"cu statut special sunt rasisti, xenofobi....etc si multe altele din intreaga ieuropa, e drept ca daca ar avea autonomie ar ajunge mai putini bani la gura miticilor.

Numa' tatatat culura vad p'acilea...Rumani neaosi la tastatura....
Florea sa nici nu fie urmarit penal, ca-i ruman de'al nost'....
Iohannis e mai ruman ca toti romanii, este specific renegatilor....care uita de fapt ce is....
Maghiarii NU l-au votat pe pontalic...chiar daca iudemere ar fi vrut sa fie asa.....
Iancule, citeste o tzara de istorie....chiar daca ati pus opinca pe parlamentul din Budapesta.....Cand in Ungaria medievala se construiau catedrale rumanii traiau in bojdeuci de tina....
Singura tara din lume care are aproape 2 guverne la mititica.....si ungurii sunt mizerii, asa-i?

Cand in Dacia se faureau podoabe de aur, voi porneati prin vagaunele Asiei cu carnea sub saua calului, sa prindeti si voi un loc in civilizatie....
Insistati tot asa, ca se gata si cu rabdarea asta....

numai ca ungurii au luat-o inainte si rumanii au ramas cam pe loc, ba din contra nici macar aur nu mai fauresc....aici e diferenta. da stiu, adevarul doare.
vezi ca un camard de al tau a omorat 150de oameni acum cu avionu ala- mai esti mandru postacule?
am uitat, acestui tovaras poti sa ii multumesti ca acum ai libertatea sa il injuri, daca el nu era poate inca mai tucam curu unui comunist, sau mai rau.

Un lucru bun era sa fie toti bozgorii in avionu ala...atunci sa vezi mandrie pe mine. Tovarasu ala e modelul vostru? Isi inseala amanta cu sotia si invers.... dar pe voi va invata sa va rugati. Daca esti mandru ca esti ardelean probabil esti in grupul Ardealul Ardelenilor pe facebook, te gasesc eu acolo si iti rup manutele sa iti ramana numa limba pentru postari, om fara de tara ce esti....

Asa cum i-am sfatuit pe consilierii aia din Covasna si Harghita in privinta libertatilor, asa il sfatuiesc si pe Tokes: mergeti in audienta la prietenul Putin, pacifist si eliberator convins. Tokes jegos ce esti...ati tipat ani de zile ca in Romania se face discriminare etnica. Ei bine avem un presedinte minoritar etnic. Tu si sleahta ta de lichele care au ros la ciolanul Romaniei impreuna cu Iliescu, Ponta, Nastase mai aveti curaj sa spuneti ceva despre dreptate si libertate cand Romania a ales un minoritar etnic? Voi n-ati putut sa aveti un presedinte sau un prim-ministru, pentru ca sunteti niste sobolani imputiti si romanii au alergie la voi, jigodii fara coloana vertebrala ce sunteti, voi, politicienii maghiari ai sulii din vale. Nu asimilez c.acatii astia cu maghiarii de rand, marea lor parte oameni educati si cu bun simt. Pacat ca n-au fost in stare sa trimita la plimbare mizeriile astea. Noi am reusit prin DNA. Pacat.

S-ai ca iti plac maghiarii de rand,neputinciosi,care au votat cu Johanis ? Sobolanii imputati si jigodiile fara coloana,ai observat ? Cand te uiti in oglinda,parca semanam !Suntem din rasa caucaziana ! Caracterul ?Ceva normal ! Chiar banal ! Cu cat va doare mai tare,cu atat vom cere mai mult. Chestia asta am invatat-o de la voi,spectatori bimilenari. V-ati format o limba aparte,o cultura unica,o religie unitara, aici in Ardeal,unde ,cica ati fost o natiune tolerata. Ieri am citit despre innobilarea multori olahi ,pentru merite deosebite,de catre Principi Transilvani.Asta s-a intamplat dupa epidemiile din 1348,cand sate intregi de maghiari au disparut si au fost inlocuiti cu valahi. Titlurile nobiliare,in parte,au fost pierdute dupa Diploma Leopoldiana.Secuii si atunci s-au revoltat.Au pierdut.Multi au fugit in Moldova.Bunicii mei si-au facut datoria.Titlurile nobiliare le-au fost luate,dar onoarea,simtul dreptatii,curajul,harnicia,chestii de estea ardelenesti, cu acestea au ramas. Si am ramas cu deprinderea asta nesamtita,de a cere.Chiar daca nu meritam,asa de dragul istoriei.Istorie,care va doare. Pe Johanis,nici un maghiar nu se bazeaza.Noi am votat ideologia,nu omul.Reprezentantii nostri fac alianta cu stanga.Daca ati cunoaste ,macar 10 ani din istoria noastra milenara,nu v-ati mai mira.E ceva genetic,normal pentru noi. Autonomia in zonele cu etnici maghiari majoritari deja functioneaza.De 25 de ani,de cand primarii sunt alesi de comunitate.Politicienii nostrii vor defapt s-o legalizeze . Dupa fiecare cerere UDMR-ista ,statul ia o contramasura,care nu face altceva decat ca franeaza evolutia Romaniei.

Prietene putincios, nu ma fa sa-ti arat pe harta de unde ti-au venit rudele in Europa, si asta nu e retorica, e adevar. Romanii sunt descendenti de traci, europeni de mii si mii de ani. Nu ma fa sa te trimit la harta, nesimtitule! Nu ma fa sa-ti aduc aminte ce au facut rudele tale la mine acasa in Ardeal. Cati romani au spintecat unguroaice gravide cu baioneta in stomac? Cati, jigodie imputita si nerecunoscatoare?! Ungurii au facut asta cu romanii, scursura de om ce esti. Rade toata Europa de Ungaria cand aude pe unii politicieni lacrimand dupa un imperiu fals si de c.acat. Aia esti si tu, un nostalgic imputit si nerecunoscator. Nu iti lipseste nimic in Romania, in afara de omenie, nulitate ce esti! Ia-ti Tokesu, Marko Belelele de mana si pe restul nostalgicilor si nerecunoscatorilor si plecati de aici. La Moscova cu voi, calcatori de cadavre ce sunteti! Aveti si acolo de acum un os de lins, plin de gaze naturale. Si nu vorbi tu in numele tuturor maghiarilor, vorbeste in numele tau si al lui Tokes, eventual roaga-l sa te lase sa candidezi la ceva de unde vei putea minti in tihna pe cei naivi.

de aceea seamana cei care scriu despre unguri ,cu indieni si turci de multe ori apare un serial la noi sau ceva cantareti ai impresia ca esti la turci sau la indieni nca prea seamana cuacestia

Vreau harta ! Si un document oficial cu genomul propriu.De esti tu descendent Traco-dac ,eu ma inrolez sluga la tine.Venyitura !Dacii au fost migratori.Gelu,Glad si Menumorut au fost bulgari,kazari si slavi.Statul Roman nu le acorda nici-un respect.De nu era Ceausescu ,acum erai mandru descendent cuman sau peceneg.Mare parte din informatii le stiu din studiile arheologice.Acelea nu se falsifica.Mii de artefacte asteapta sa fie expuse prin muzeele din tara,dar statul si biserica se opun. Noile informatii,cica ar crea haos,eventual revolte.Oficialitatile au promis ca procesul de dezvaluire se va face treptat. Deci obisnuieste-te ! Copiii la scoli deja invata si istoria locala.Ca de exemplu,despre gepizi,care au cimitire cu o continuitate de 200 de ani,in Ardeal.Spectatorii bimilenari ,crestini ortodoxi,unde au fost ingropati ? Dupa gepizi au venit avarii.Alti 200 de ani.Hunii.Bulgarii. Genomul maghiar si cel romanesc sunt in proportie de 85 %identice.Suntem frati ,dar nu traco-daci ! Obisnuieste-te cu ideea.Slavii,care formeaza peste 25% din genomul maghiar si romanesc au venit dupa 600 e.n. Vezi ca sunt harti ,care demonstreaza ca voi de unde ati venit.Nu voi,ca noi,toata Europa.Inainte sa mai dai cu chiatra,citeste despre Garzile lui Maniu,despre Aiud,Ocna-Mures,Grindeni,Cricau si daca -mi dai personal o harta iti dau eu sute de informatii,care sunt secrete pentru voi,nu de alta ,doar ca nu cunoasteti limba maghiara.Istoria oamenilor din Ardeal a fost scrisa in latina si tradusa doar in maghiara.La romani l-e frica de ce ar putea afla. O cunostinta,pe nume Baba, s-a dus la Bucuresti sa-si afle arborele genealogic.I s-a ras in nas.A fost trimis la Budapesta.Si ia zii ma ardelene,cati olahi din neamul tau au luptat la Giurgiu si Calarasi cu Bathory,care a realizat Planul Dacic?.Eu pot sa-ti dau si liste! Da-mi numele de familie si satul din care s-a mutat taica-to la Cluj,si-ti spun cam in ce secol ati ajuns aici si de ce natie ati fost.Biserica catolica stie tot.Venyitura ny-is io,dar sa tu.

@ Betzi
,, Dacii au fost migratori. " Interesant, asta este teoria lui Roesler, pe care a preluat-o de la alti. Din pacate in laboratoarele din Budapesta inca se mai fabrica minciuni. Pe mine ma intereseaza Biblioteca si arhiva Vaticanului.
,,Genomul maghiar si cel romanesc sunt in proportie de 85 %identice .' Partial adevarat, in cazul familiilor mixte, un exemplu concludent ar fi MATEI CORVIN. Bunicul lui , Voicu, era un olah din sud.
,,Mare parte din informatii le stiu din studiile arheologice.Acelea nu se falsifica." Esti asa de sigur? Depinde de interpretare, sunt doar ipoteze de lucru. Corelate cu alte date pot forma o idee de principiu ,care rezista o anumita perioada de timp, pana la noi descoperiri.

P.S. Cred ca ai fost abuzat in copilarie, ai un fix cu Ceausescu si cu Traco-dacii (iti recomand sa citesti si istorie alternativa, de ex.-Filozoful grec Pitagora- “Legile morale și politice” ;Hecateu din Milet- "Inconjurul pământului", Strabon- ,, Comentariile ", s.a

La interval de doua-trei luni,pe diferite posturi TV,cu lingurita mica, se administreaza cate un episod dintr-un serial ,privind studiul genomului romanesc.Se lucreaza de peste 10 ani,cu fonduri imense si la scara nationala.Printre primii testati a fost Basescu.Are origini anatoliene. Normal ! Alti,cam 20% dintre romani au gene comune cu Basescu. Pe astia ii numesc bizantini.In locul lor as revendica, de la Turci, Constantinopolul si spre bucuria BOR-ului si Sfanta-Sofia.Studiul genomului si istoria ne indreptateste.Genomul maghiar si cel romanesc nu se mai discuta.E demonstrat.In ungaria doar 2 % mai sunt purtatori,descendenti de huni.Cea mai noua descoperire din Campia Transilvana,un mic tezaur din aur dacic,sustine ce se stia si pana acum.Ca Dacii n-au trait pe aici,erau doar in trecere si aurul,fiind surprinsi de bastinasi,a fost ascuns si pierdut doua milenii.Lecturile recomandate...hm.Ai dreptate !Le-am citit cand Ceausescu era inca in viata. A fost cam de mult. Nu stiu daca azi se mai preda filozofie la scoli,dar noi am primit si o astfel de educatie. Mi-a placut si introspectia e una din principiile de viata. Asa e ! Am un fix ! Numai unul ? Nu ma cunosti ! Si spune-ne ceva despre mama lui Tepes sau despre nevestele lui.

Mă betzi tu esti pe iarbă rău mă, esti duuuuuussss..... cate tone de marihuana ai inghițit? ?

Ciocu mic, maghiarii l-au votat pe Ponta!

Asculta mah Tokes nu l-am dat noi jos ma pe Bela Kur ala al vostru ,n-am pus noi mah opinca pe parlamentul de la Budapesta,mai natie marunta de turci maghiarizati chiar nu va e rusine ...

De asta e bine ca Florea sa nu fie urmarit penal. Pentru a ne apara de acesti extremisti. Ce daca a mai facut abateri de la lege? Daca si-a mai facut avere prin ilegalitati? Astea sunt zero barat. E romanul nostru, si suntem alaturi de el!

Ba sa fie urmarit si inchis, asa ajung EU PRIMAR !!! Ce credeti..atatea articole in presa in care am pozat, semafoare cu buton, am incasat bani pe chiria la stadionul Transil si am facut afaceri cu primaria , pai nu merit ?

Claudiu, nu mai insita. Tu stii ca esti un lacom, ai luat spaga de la oricine, aprope ca era afisat mercurialul spagii in primarie. Macar Dorin avea reteaua lui, erau oameni verificati cei cu care facea manariile.

Te sustin! ! Dealtfel, aici traim in Romania, nu in Ungaria!

imi vine sa vomit .....

vomita vomita ca datorita lui poti sa tastezi acum liber pe net.

El a fost creierul revolutiei nu marile puteri ale lumii....tocmai el marele agitator.....mars

bebe draguta ! el a fost scinteia la protestele din Timisoara si apoi din alte cinci orase ardelene
regatul; muntenia si moldova, n au avut nici o legatura cu aceste proteste.
ptr ca comunistii sa poata munci incontinuare pentru patrie,securitatea si partidul au hotarit ca si la bucuresti trebuie revolta si l au trimis pe iosif dan,valutistul viitor consilier al tov iliescu,impreuna cu ceva securisti sa "aprinda flacara revolutiei rumine "

Inaintea unui român, bozgore, să nu uiți niciodată că ești bozgor. . . . !

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide