Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Marţi, 11 Iun. 2013, 13:06
50
8660

Primăria Cluj dă mână liberă taximetriștilor să crească tarifele

Taximetriştii clujeni cer tarife mai mari. Sindicaliştii din domeniu susţin că preţurile ar trebui să difere în funcţie de vechimea maşinii şi de vârsta şoferului. Reprezentanţii Primăriei din Cluj-Napoca le dau mână liberă şi spun că tarifele pot fi majorate dacă taximetriştii ajung la o înţelegere în acest sens.

primaria cluj da mana libera taximetristilor sa creasca tarifele
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Taximetriştii clujeni spun că tarifele ar trebui să crească cu cel puţin 20 de bani pe kilometru. „Ar fi o măsură bună. Şi atunci ai putea să stai mai liniştit, nu să faci o mie de curse ca să îţi faci un ban. Unii încearcă să ofere servicii de calitate, investesc, îşi fac credite la bănci, pe când alţii îşi păstrează maşinile vechi şi atunci nu este corect, părerea mea”, spune Marius P., care practică această meserie de 11 ani. 

Liderii sindicali spun că tariful putea fi majorat și de doi ani. „Tariful trebuia de 2 ani schimbat un pic. Nu mult, dar trebuia mişcat, măcar cu 20 de bani. Trăim într-o societate în care ne diferenţiem. Nu suntem la fel, este o competiţie, iar concurenţa care există şi ar trebui să existe generează progres, și această schimbare o va resimți și clientul”, spune Paul Solomon, liderul Sindicatului Liber Napoca al Taximetristilor din Cluj-Napoca.

Reprezentanții Primăriei clujene arată că decizia unei eventuale majorări a prețurilor nu depinde de municipalitate, ci companiile pot aplica această măsură. „În măsura în care există baza legală care stabileşte că nu se poate practica această activitate sub un anumit preţ, şi nici peste un anumit preţ, iar marja dintre ele încă nu este utilizată şi valorificată de către companii, considerăm că această decizie nu aparţine Primăriei, ci trebuie să aparţină companiilor care practică activităţi de taximetrie, respectiv taximetriştilor indenpendenţi”, a declarat Oana Buzatu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Municipiului Cluj-Napoca.

În prezent, în Cluj-Napoca tariful de transport cu taxi în timpul zilei este de 1,79 lei pe kilometru, iar în timpul nopţii 1,99 lei pe kilometru. 

Articole din aceeasi categorie
În perioada 20-30 septembrie Grădina Botanică ”Alexandru Borza” găzduiește cea de-a doua ediție a expoziției de fluturi vii ”Petale zburătoare”.
22 Sep. 2018
10:05
0
În urma unui control de fond desfășurat pe parcursul a circa 2 săptămâni, polițiștii au descoperit sute de cioate de arbori, nemarcate, ascunse sub grămezi de resturi de lemn, vegetație și pământ.
21 Sep. 2018
12:12
1
Oficialii Consiliului Județean (CJ) au anunțat astăzi semnarea de către Alin Tișe, președintele instituției, a ordinului de începere a lucrărilor de proiectare și execuție pentru consolidarea depozit
21 Sep. 2018
11:54
0
Expoziția inedită a fost amenajată cu sprijinul muzeului de istorie din Zalău și până în la finalul anului va străbate întreg județul
21 Sep. 2018
09:44
0
Organizatorii Conferinței de Bune Practici în Administrația Locală care va avea loc în curând la Cluj au anunțat numele confirmate până acum pe lista de invitați.
21 Sep. 2018
08:45
0
O tânără a fost amendată după ce a fost prinsă făcând plajă în fața Direcției de Finanțe Giurgiu
20 Sep. 2018
14:15
0

Post new comment

Comentarii

Cred ca sunt mai multe probleme care trebuie rezolvate de primarie. Prima ar fi asigurarea unei concurete REALE pe piata. In caz ca nu stiati exista un pret minim impus de primarie, nu unul maxim cum sugereaza articolul. Taximetristii ar trebui sa poata practica orice tarif DAR ar trebui in acelasi timp sa informeze clientul prin afisarea mare pe masina si chiar anuntarea verbala a tarifului cand te urci in masina. In Suedia am vazut cel mai bun sistem de taxi: te urci in masina, iti pune omul pe GPS adresa unde vrei sa mergi si iti apare imediat si pretul in functie de distnta. Mi se pare cel mai corect.
A doua problema e referitoare la numarul de licente si cui se acorda/cu ce masini circula acei oameni. Sunt mult prea multi taximetristi in Cluj, oras de care ne plangem ca e tot mai aglomerat si poluat. Foarte multi din taximetristi sunt recidivisti, oameni dubiosi care nu au ce cauta intr-o astfel de activitate. Iar masinile cred ca stiti toti cum arata. Pe langa asta ar trebui corelata licenta cu antecedentele in trafic ale persoanelor respective. Nu e normal sa te urci intr-un taxi si sa se laude soferul cate masini facut praf...din vina lui sau nu, o persoana care a avut 1-2-x accidente deja nu ar trebui sa mai primeasca licenta. La fel cum o masina care nu e igienica sau sigura nu ar trebui sa circule.

romanu vrea sa vanda scump si de proasta calitate si vrea sa cumpere ieftin si de buna calitate, lucru valabil in toate domeniile ;) romania-ultima tara din europa, cauza-noi toti, solutia-punerea in vanzare la chioscurile de ziare pistoale cu 10 lei bucata :)

Am calatorit prin toata lumea si am vazut ca din punct de vedere al standardelor superioare sunt tarile: SUA, Portugalia, Germania, Austria, Elvetia, Norvegia, Suedia, Marea Britanie si Irlanda. In rest peste tot gaseai cel putin o companie ce ofera servicii de taximetrie in conditii de lux. In germania din cate am vazut eu peste 50% din masini sunt Mercedes :)
Eu unu as plati 3-5 lei pe km daca m-ar plimba cu Mercedes E klasse cu AER CONDITIONAT. Numa eu stiu de cate ori trebuia sa ajung undeva si am ajuns tot transpirat numai pt ca bădița taximetristul nu are/ nu foloseste AC'ul :)
Dupa mine urmatoarele schimbari sunt necesare la Cluj:
1. Ar trebui sa se faca o restructurare in ceea ce priveste numarul de liicente de taxi oferite si cumva sa se retraga minim 500 de liicente.
2. Daca vreti preturi, eu ca cetatean platesc cat se cere dar vreau sa fiu transportat in conditii decente asa ca afara daca tot se aminteste de ce se intampla afara
3. Ar trebui infiintata o firma de taxi ce sa presteze servicii VIP.
4. Nu mi se pare normal sa trebuiasca sa zic nu unui taximetrist din motive de genul starea masinii sau modul
In care arata acesta, el ofera niste servicii, atunci sa le ofere aratand/mirosind decent.
Pt asta poate purta cu el in portbagaj o camasa extra si un deodorant spray
5. Problema cu 3.50 lei se poate remedia foarte simplu, orice e sub 5 lei se taxeaza 5 lei
6. Clientii murdari/cu animale, ei sunt totusi clienti, dar sugerez sa existe niste huse de plastic de unica folosinta pt o taxa extra cu care sa isi acopere taximetristul bancheta
7. La serviciile oferite acuma NU as accepta sa platesc mai mult, eventual mai putin...

Salut ideea ta de TAXI VIP, eu chiar as vrea sa fac o astfel de firma, avand ideea asta de minim 1 an cand am vazut clipul ala cu Porsche panamerra la taxi in Germania; dar se pare ca nu va putea sa fie pe platforma legii locale a taximetriei tocmai din cauza lipsei de licentze. Exista totusi un taxiu de la Daniel Taxi, S320cdi-ul patronului cu care presteaza aceasta treaba si se pare ca ii merge acceptabil da nu cinste ce fantastic de bine, ceea ce m-a pus pe ganduri. Eu oricum as vrea sa fac pt ca, cum am zis nu pot pe platforma legala de taxi, ci doar pe cea de escorta de lux iar masina astfel nici nu ar trebui sa fie mai noua de 5 ani si as putea sa bag o limuzina de gelul la BMW 730d din 2000 sau pt ca drumurile noastre sunt cum sunt un Jeep Grand Cherokee tot de prin anii aia. Tariful pt ca sa castig si eu macar cat castiga un taximetrist pe km ar trebui sa fie undeva la minim 3.5 lei pe km cu 5 lei pornirea si timpul stationarii 30ron pe ora...dati like-uri daca v-ar place si ati folosi un astfel de transport macar la evenimente.

Se pare ca in clujul asta avem numai iobagi de vinituri de tzarani prosti mancatori de gunaoie din supermarketuri pt care sa le aduca le e bine si ***EDITAT***u de logan, asa ca nu pare k ti-ar merge afacerea asta....pacat ca nu v-o pustiit austro-ungarii neamuri proaste de tzarani!!! :(
Eu iti salut ideea si as da si 5lei pe km o data pe luna sau chiar de 2-3 ori!!!

Cam cate respect au taximetristii pentru clientii lor:
http://www.youtube.com/watch?v=YPkD0ItxAIY

Cred ca filozofati prea mult pe un subiect care are cateva repere prin care poate fi analizat.
1. Numarul mare de taximetre duce inerent, daca sunt mult mai multe decat este nevoie, la scaderea veniturilor pe masina sau individ. Aceasta dimensionare se datoreaza presiunilor facute de catre taximetristi pentru acordarea de licente.
2. Numarul mare de taximetre care lucreaza la "negru" sau "gri".
3. Lipsa de reglementare a modului de lucru. Nu se formeaza cozi ca peste tot in lume, multi taximetristi parcheaza ilegal, venind in intampinarea clientilor, de fapt furandu-i colegilor care asteapta in standuri.
4. Usurinta cu care se acorda dreptul de profesare a acestei meserii si usurinta cu care se autorizeaza autovehicolele pentru aceasta activitate
5. Lipsa totala de atitudine a sindacatului taximetristilor, daca o fi existand, in a lua apararea celor care doresc in mod corect sa-si castige existenta in acest mod, promovand intereselor reale ale breslei atat in fata propriului patronat, cat si in fata autoritatilor.
6. Lipsa de intelegere a faptului ca prin comportamentul unora, destui de multi ca numar, toti taximetristi sunt, pe nedrept, perceputi ca mitocani.
7. Practicare acestei activitati impune niste obligatii, ca in orice alt domeniu, iar daca cuiva i se pare ca nu este rentabil sa lucreze in domeniul respectiv sau ca ceea ce i se cere de catre cei care reglementeaza activitatea este deplasat, poate alege alte ocupatii, tara avand nevoie de forta de munca.

La cit platesti serviciile de taxi ai pretentii prea mari. In alte tari un taximetrist isi permite sa cumpere masina noua in citiva ani. La noi majoritatea clientilor fac curse de 3-5 lei nici un kil de banane. Practic taxiul este mai ieftin decit ratucul. Cind vei plati o suma pt calitate vei primi calitate. Daca vrei sa circuli cu wizzair sa nu ai pretentii sa primest sampane. Deocamdata taximetria nu aduce profit.

@razvan. Atat poti ascuns dupa un ecran? Sa improsti cu noroi ?
Oare pe banii tai beau cafeluta?
Si eu subscriu la propunerea ta! Sa va ia ratucu din fata cluburilor si sa va duca acasa! Bautori de apa din doza de Red Bull....mi e sila cand vad ce comentarii puerile aveti.

Nu preturile sunt de vina, ci acei soferi afemeiati, numiti taximetristi. Normal ca nu fac bani daca sunt 3 pe un loc. mie sila cand vad cate 3-4 barbati in toata puterea la o cafeluta, adunati sa isi planga de mila ce aglomerat e cluju si cat e fe greu.
Propun infiintarea mai multor linii ratuc cu orare prelungite.
Noroc

Cu cea mai mare placere as face taxi cu un seria 5 ....dar! Sa am clienti la fel de civilizati ca mine,sa am pretul/km la fel ca afara.
Daca tu ,personal,ai fost servit necorespunzator de un coleg ,la fel si eu am fost servit la un ghiseu necorespunzator...dar diferenta e ca eu daca protestez o fac civilizat ,fara sa arunc cu noroi

Corect, decat sa merg cu un pushcat de glolan si gaz pe deasupra sau dizelu ala slab si sa mai si dau daca merg dintr-un cartier in altul 10-12 lei, mai bine imi iau o bere sau un suc la jumate cu 3 lei si merg in plimbare pe jos!!!
La tariful asta care e undeva la juma de E pe km ar trebui sa aiba macar un Golf sau Passat combi tdi de 131cai sau ford focus sau mondeo de 118cai....

intr-adevar, cand vine vorba de un bar, serviciile pot fi oricat de proaste si tot trebuie lasat bacsis, ca asa e civilizatie si noi saraci fiind, nu trebuie sa aratam asta si nici nu trebuie sa ne aratam nemultumiti cu cei care ne prepara bauturile.. nu vrem surprize.

ipocrizia e mare.

Nu poti face un comentariu de acest gen daca nu esti la curent cu sumele incasate sau cu cheltuielile cu repaaratiile, taxele, cu faptul ca ultima majorare de tarif a fost acum 5 ani iar de atunci pretul combustibilului sa dublat. O masina care circula in regim de taxi rezista maxim 2 ani dupa care trebuie inlocuita.=7000 euro. Si sunt convins ca nici tu iubite cetatean in ultimii 5 ani nu ai avut vreo majorare de salar. Cred ca cei care nu stiu cu ce se mananca taximetria ar trebui sa stea in banca lor si sa nu mai faca comentarii nefondate doar de dragul polemicii.

Draga domnule Dan,

Nu stiu cui va adreasti, dar trebuie sa intelegeti ca lumea nu se invarte in jurul taximetristilor. Eu personal sunt de acord sa se mareasca preturile daca se asigura o calitate de serviciu. Adica de ce sa platesc aceeasi taxa soferului care intr-adevar si-a schimbat masina in ultimii doi ani si acelui care ma transporta cu o rabla de 20 de ani care mioase de fum de tigara si benzina si ma face sa ascult manele si pedeasupra vorbeste la telefon pe timpul traseului. Hai ca aici exagerez putin, nu mi sa intimplat niciodata sa intilnesc pe toate la un loc. Pe de alta parte, daca combustibulul sa dublat in ultimii 5 ani iar tarifele nu au fost majorate si taximetristii totusi supravietuiesc, inseamna ca acum 5 ani taxa era mult prea mare.
Iar ce ne priveste pe noi, cei care are trebui sa stam in banca noastra, poate intr-adevar ar trebui sa va ascultam si sa nu ne mai plimbam cu taxiul. Ar fi o mare usurare pentru taximetristi sa-si piarda clientela. Ca urmare si traficul din cluj ar fi mai usor de suportat.

Cu stima,
G.

de dragul exemplificarii ai exagerat, se intelege, dar nu te obliga nimeni sa urci intr-o rabla de 20 de ani. ai de unde alege. poti face 2 minute niste pasi pana intr-un stand de taxi.

acu 5 ani ei faceau un trai bun, acum stau in trafic cateva ore in plus si nu mai sunt aceeasi bani pentru reparatii, de aici si rablele de care mentionezi.

sa nu uitam.. cu cat stai mai mult in trafic cu atat cresc riscurile de accidente. am vazut pe viu, in fata mea, un taxiu luat din plin de catre un fraier ce-a trecut pe rosu. aici zici simplu RCA, dar o luna fara salariu pana se face masina. ce se intampla atunci cand eviti un accident si tragi masina in sant ? pa asigurare ! dar amenzi ?

Noi astia care lucram la birouri la ce riscuri ne expunem? Paper cuts ?

In Germania e 2-3 euro pe kilometru si au aceleasi masini ca la noi, passat, zafira, focus, mondeo, espace, etc. Au si acelasi pret la combustibil si asigurare. La noi e 0.39 euro pe kilometru, in trafic de 10 ori mai stresant si cu majoritatea clientilor nespalati si badarani, intr-o tara in care politicieni nu vor sa de afara bugetari, ca de exemplu politisti. si ca sa faca rost de bani sa le plateasca salariile, le-au dat ordine sa mulga tot ce misca in trafic si le-au impus norme ne-oficiale la venituri din amenzi.
Ce sper eu sa vad la taxi e:
- "cursa minima" adica sa inceapa cursa de la un minim de 5 lei, sa nu mai foloseasca lume taxiurile pe post de umbrela, in curse de 3.5 lei, pentru care taximetrul ala iese in pierdere, mai ales daca vine la comanda, de la 2 km, duce clientul un km, dupa care inconloara 5 km sa gaseasca loc in stand, unde e ultimul care are prioritate la comanda si unde pierde vremea o ora, pentru 3.5 lei din care ramane cu zero daca nu cumva iese cu minus.

- "taxa speciala" clientii care vor sa fumeze, sa plateasca 1-2 lei in plus, lafel si cei care se urca "extraordinar*" de murdari (plini de noroi, muncitori, oameni cu animale fara cusca de transport etc.) nu trebuie calculate incidente de genul asta in tariful standard, pentru ca nu e corect fata de clientii obisnuiti dupa care nu trebuie sa cureti par de caine de pe huse.

- "scoaterea masinilor care nu au un minim de 4 stele Euro NCAP" fara Loganuri cu aparatul de taxare montat in loc de airbagul fata dreapta. Pentru asta sa se scoata limitarea de 5 ani vechime penttu masinile introduse la taxi, in caz de impact, e mai periculos un aveo, logan, matiz, accent, din 2009, decat un volvo s40, bmw 520sau un audi a4 din 2003, asa ca cal mai corect ar fi sa se faca in functie de kilometrii la bord, stare generala, rezultate ENCAP si descalificare in caz de istoric cu avarie in cartea technica.

@Gigi Contra :) la Aeroport in Cluj, este contract exclusiv cu firma Student Taxi "rechini" ca si in Bucuresti, toata lumea sitie sa nu se lase fraieriti de aia, si sa iasa la strada la comanda, tu daca esti clujean trebuie sa sti sa te feresti de aia, un strain nu are de unde sa stie.

Trezeste-te la realitate! Tu vrei sa stai acasa si sa vina fraierii sa-ti aduca bani. Treaba e simpla:
DACA NU-TI CONVINE SITUATIA, APUCA-TE DE ALTCEVA! Insa esti un ratat incapabil sa se reorienteze. Sincer, e cam trista situatia ta. Sper sa mori de foame, impreuna cu colegii tai taximetristi.

Toti veniti ca preturile in germania, preturilen in franta, si mai stiu eu pe unde. Trebuie sa intelegeti ca serviciile (taxi, tren, consultari stomatologice, etc..) sunt pur si simplu mai scumpe datorita salariilor ridicatate. Si taximetristul trebuie sa scoata in germania 2000 de euro pe luna, si salarul de 2000 nu e prea mare. Cam cum ai primi la noi 1500 de lei. Nu stiu cat castiga un taximetrist, dar daca e pe acolo, atunci e comparabil. Pe de alta parte nu e adevarat ca masinile sunt aceeiasi! In germania, majoritatea firmelor lucreaza cu un producator auto german si nu prea vezi taxiuri mai vechi de 5 ani, pe cand la noi mai avem si Dacia Nova de acum 15 ani... si chestiile astea sunt doar cateva aspecte...

La ultima emitere a autorizatiilor TAXI din 2010 nu s-au mai emis autorizatii TAXI masinilor mai vechi de 10 ani la acea vreme. Deci In Cluj Napoca nu exista masina care presteaza servicii de TAXIMETRIE mai veche de anul 2000. Daca tot ai pomenit de Dacia Nova, cel care inca mai face Taxi cu astfel de masina inseamna ca nu a lucrat cu ea. O masina oricat de buna ar fie ea nu rezista la TAXi utilizata fluent mai mkult de 2-3 ani.Se fac 100-150 km zilnic din care doar 55-60 % sunt "cu client" adica km platiti. Faceti calcule de aici si veti vedea cati km ajunge sa aiba o masina de taxi, cati bani se fac cu ea, cati poate sa puna Taximetristu de-o parte pt. o masina noua s.a.m.d.

didi, mai citeste si codul rutier, si afla ca taximetristi si serviciile speciale nu au nevoie de centura in oras, daca nu stiai, si nu mi se pare corect marirea tarfiului atat timp cat in bucuresti un oras de 2 oori mai aglomerat ca clujul este 1,50 lei /km

Nu se calculeaza oras mare tarife mari, uite de ex. in Dej si Campia turzii tariful este de 2.39 lei/km, cursele lor fiind mult mai scurte, orasele mari practica tarife mici, orasele mici practica tarife mari. Dar in bucuresti este reglementat de primarie un tarif cuprins intre 1.39-3.99 lei . O sa ai surprinderea sa fii taxat si cu 4 lei in Bucuresti, pe cand in Cluj Napoca pana acum cateva luni ce a aparut pe piata Student-Taxi tarifele erau uniforme la toate companiile, Acesti noi veniti au urcat tariful lor la 1.99 pe zi si 2.99 pe noapte. Sunt convins ca dupa aceasta reglementare data de primaria Cluj Napoca vor fi foarte multi care vor pastra actualul tarif, dar si cei care il vor urca putin. Tot ce are clientul de facut este "SA CASTE OCHII MAI BINE" daca vrea sa circule cu masina mai luxoasa sa scoata din buzunar mai multi bani sau vrea doar sa se deplaseze cu tarife modice. Drumiri bune si sigure in continuare tuturor!

Nu trebuie sa fii taximetrist ca sa stii ca acolo distantele facute sunt duble/triple fata de Cluj...

Un mic apropo, de persoana ce a petrecut destul timp in ambele orase. In CJ daca iau un taxi din centru pana acasa rar ajung sub 10 lei, deobicei vreo 11 (45 minute mers pe jos distanta), pe cand in Buc din centru pana acasa rar trec de 10, deobicei vreo 7, 8-9 daca ma ocoleste (50-60 minute mers pe jos). Cu 1.3 lei/km e greu sa prinzi din urma preturile din cj chiar daca ai distanta mai mare.

Fireste, depinde de ce treburi ai, unde stai, etc., dar in general mersul cu taxiul este mult mai ieftin in Bucuresti decat la Cluj...

pana invatati ce inseamna concurenta reala, serviciile de calitate si un raport corect al tarifelor la toate astea, sa aveti un faliment agonizant

Primaria ar trebui sa aplice mai intai un cod de conduita al soferilor, sa umble curat imbracati, aranjati, masinile curate, sa parcheze in locurile destinate, nu cum e acum, toti jegosii cu toate harburile s-au facut taximetristi

Cata dreptate ai. Daca e vara si ai o camasa alba iar la comanda ajunge o masina murdara, ai toate sansele sa ajungi prafuit si cu dungi negre la birou. Am patit-o si nu o data. E neplacut si e de dorit ca soferii sa fie atent selectati si masinile sa fie curate. Unii soferi arata de zici ca au iesit dupa ce au exacutat o pedeapsa de 10 ani pt viol...

Cat despre majorarea tarifelor, atat timp cat este justificata calitatea serviciului nu ar fi nici o problema. Masina curata in interior, portbagajul liber si fara alte improvizatii fantoma ca poate am si eu un bagaj de pus, aer conditionat pe timp de vara, un sofer curat si amabil si atunci poate las si 2 lei in plus.

Raspunsul la ti dat chiar dvs.trafic lejer...
@dragos . Cu 4 persoane e mai ieftin decat ratuc taxiul la cluj asa ca despre ce vb ?

Nu m-ar deranja sa se mareasca tarifele, dar cu anumite conditii:
- masinile care nu corespund din punct de vedere tehnic si estetic sa nu mai primeasca aprobare de a face taxi
- fumatul sa fie interzis in masina
- posibilitatea de a plati cu cardul
- taximetristul care circula imprudent si este reclamat sa stea pe bara 1 luna...(mi-a fost mai frica sa circul cu taxiul de la aeroport pana in centru, decat zborul in sine care a fost cu turbulente)

esti absurd. nu-ti place, coboara din masina.

Nu vad de ce ar fii absurd. In toate tarile civilizate se intampla exact aceste lucruri: se poate plati cu card, nu se fumeaza, nu miroare urat, masina e curata. Nici nu vreau sa ma gandesc de cate ori a trebuit sa imi tin respiratia in taxi sau de cate ori a trebuit sa il rog pe sofer sa nu mai citeasca mesaje, sa scrie mesaje sau sa vorbeasca la telefon in timpul cursei. Asta e absurd. Cerintele celalalte sunt de bun simt. Atata vreme cat platesc pentru un serviciu, sa fie unul de calitate.

man.. esti absurd si uita de ce:
1. vrei servicii vestice cu preturi de romania ? calitatea vine si dupa pret si ai de unde alege
2.a. abia ca poti plati cu cardul in cateva magazine si baruri, iar tu vrei sa fie pe loganuri ?
2.b. chiar nu ai 10-15 lei cash in buzunar sa poti plati o amarata de cursa ? sau tu vrei sa-ti ramana si acei cativa zeci de bani pe care ti-e rusine sa-i ceri rest ?
3. daca atunci cand intri in taxi realizezi ca pute, sau e murdar, sau observi alte probleme renunta la cursa, nu te obliga nimeni sa ramai in masina. sunt alte vehicule, sau poti suna sa chemi alta masina. daca in schimb alegi sa ramai in vehicul pana la destinatie, e complet vina ta.
Referitor la mesaje, nu ma pronunt, mi se par argumente de umplutura. e chiar asa mare deranj sa pronunti urmatoarele cuvinte : "dle, lasa telefonul si fii atent la drum". e interzis prin lege si il poti ameninta.

imi pare rau calin, dar am impresia ca n-ai iesit pe-afara...
1. zici de servicii vestice la preturi de romania? dar ce se intampla cu pretule vestice la servicii de romania? asta de ce merge? a?
2. a. tu probabil n-ai carduri de stai cu fishicurile de monezi dupa tine, sa bagi la automate. in marea majoritate a magazinelor/barurilor poti plati cu cardul. Sunt rare cazurile unde NU ai aceasta posibilitate.
b. poate ca omul nu are cash, pur si simplu. Mie mi s-a intamplat sa nu reusesc sa ajung la un bancomat.

3. e vorba de calitatea serviciilor aici, de raportul calitate/pret. Daca vrei sa ceri bani mai multi pt un serviciu, ridici nivelul calitatii, ca doara taxiul se considera "lux". Apoi daca-i lux, lux sa fie!

1. sunt umblat prin europa si chiar daca n-as fi fost, as putea sa spun ca preturile pe taxi sunt direct proportionale cu salariile, dar nu trebuie sa ma crezi pe mine, uite 2 exemple pe aceeasi distanta. una e 11 lei, alta e 12 lire
http://www.worldtaximeter.com/cluj-napoca/Strada+Victor+Felea/Strada+Geo...
http://www.worldtaximeter.com/london/London+Paddington/Kings+Cross+St+Pa...
uita-te ce srie acolo : "There is a £2 additional fee for cabs called by phone" , iar pentru Paris: "When you book a taxi by phone, the meter starts to turn from the moment the taxi driver leaves to pick you up, so when the taxi arrives, the meter will already show more than the minimum charge." " There is a surcharge of 2.95 € if you are 4 people or more." "There is another surcharge of 1 € from the second piece of luggage."

argumentul meu ramane in picioare. al tau nu.

2.a. Am 2 carduri la banci diferite pentru cheltuieli de oras (magazine, parcari) si alte conturi pentru tranzactii online (in tara si afara), insa un barbat fara un leu in buzunar e patetic in opinia mea.

2.b. "poate ca omul nu are cash" . n-ai bani.. mergi pe jos sau RATUC pe risc.

3. am sa te provoc sa folosesti acelasi argument pentru absolut orice alt serviciu de care beneficiez in aceasta tara, serviciu al carui pret nu s-a modificat in ultimii 5 ani. preturile mai cresc si din alte motive, cum ar fi inflatia, preturile la asigurari, la carburanti, la piese.. etc.

La cate alte joburi pe care voi le boicotati, isi pun oamenii viata in pericol zilnic ? De cati functionari publici ati citit in ziare ca au fost batuti, in timp ce isi indeplineau sarcinile de serviciu ?

Nu-s taximetrist si nici n-am prieteni taximetristi, incerc doar sa nu fiu ipocrit

Alo domnu...la RATUC au P.O.S.? daca n-ai bani marunti in jeb nici cu RATUC nu te poti plimba. lasa-ma cu cardul In Romania sunt inca zeci sau sute de persoane care nu stiu sa utilizeze un Computer, Un tel. Mobil, etc...si vrei sa-si faca plati cu cardul? Prima data trebuie sa asteptam pana ne mai emanicpam (cu totii) si dupaia sa cerem " ca afara" pena atunci ne multumim si ne complacem in situatia data. Ce faci il dai afara pe bunu sau pe buna din casa ca nu stie utiliza Computerul? NU! astepti sa mai treaca vreo doua generatii si atunci poate , poate...

1. daca preturile sunt direct proportionale cu salariile, de ce in cluj preturile la taxi sunt mai mari, comparativ cu alte orase mari?
Ca veni vorba cu taxarea incepand cu plecarea taxiului din stand - acum multi ani treaba era valabila si la noi... n-am idee de ce s-o scos. Asta ar fi o chestie buna zic eu, pt a atenua cat de cat costurile curselor de 2 lei bucata.
2. confunzi a cu b :)
chiar nu ti s-a intamplat sa n-ai suficienti bani cash in jeb dar sa ai pe card? esti bun daca esti mereu la curent cu ce ai in portofel :) shit happens, asa cum ti se poate intampla sa bei 7 beri, vezica sa nu-ti transmita semnale dar la 5 minute dupa ce ai parasit barul sa te treaca niste nevoie pe care cu greu ti le retii pana acasa.
3. ok, inteleg o scumpire din cauza inflatiei, a carburantilor etc. Dar te rog sa imi explici de ce in alte parti se mentine un pret cu mult mai mic decat la noi, luand in considerare faptul ca nimeni n-are fantana de combustibil in curte, respectiv costurile se simt si in Cluj si in Constanta.

Ca s-o spunem altfel: tu doresti sa te plimbi cu caruta ce scartaie din toate incheieturile si sa-i umpli de bani pe carutasi, ca injura, ca put, ca nu stiu ce
altii doresc ridicarea standardelor pt care sunt dispusi sa dea un ban in plus(standarde inalte pot include chestii enumerate de tine la punctul 1, mai sus, suprataxari samd)
Chiar nu vezi o problema aici?

in bucuresti se fac curse lungi si se scot banii, mai ales cand clientul nu cunoaste orasul.

La noi cred ca sunt multe autorizatii aprobate pentru ca este un oras foarte mare (>> CT), la care se aduna cei care vin din Floresti ( +10%). Fiind prea multi taximetristi, banii clientilor se impart in salarii mai mici.
Pe timpul verii cand sunt aceeasi taximetristi la -20% populatie, nu contest ca omul tre' sa traga mai multe ore ca sa iasa salariu, iar dupa 12+ ore de stat in masina poate fi si el transpirat. Solutie: alt taxi.

Nu, nu sunt cu capul in nori sa plec la distractii fara bani in buzunar/card si cand vine vorba de taxi-uri, chiar am de unde alege. Pot sa merg si 2 minute pe jos pana intr-un stand, de unde pot alege o masina buna.

S-a scos de mult si taxare de drum inapoi pentru curse intre localitati.

Eu unul daca se scumpeste nu mai circul cu taxiul, cred ca sunt multi de parere cu mine. Si cu autobuzul e bine, pornim cu 10 min mai repede la servici.

In alte vremuri daca aveai neclaritati legate de prioritate auto intrebai un taximetrist care iti dadea raspunsuri corecte. In toate cazurile taximetristul arata si se purta decent. In ziua de azi in cele mai multe cazuri nu arata decent (slapi, maiou, etc), vorbesc la telefon in timp ce conduc (de cele mai multe ori in pasareasca lor), nu au centura, nu te sfatuiesc sa iti pui centura, nu au rest, nu cunosc sau nu respecta recomandarile auto, etc., dar tarife vor.

prin lege, taximetristii sunt scutiti de purtarea centurii. acelasi sfat: nu-ti place coboara din masina. la tine la birou vin cetateni sa te critice asupra modului in care iti desfasori activitatea ?

creieras de lemn, problema este cartelarea pietei. da, te dai jos din masina, dar nu ai nici o garantie ca in taximetrul urmator in care te uirci nu dai peste un alt jegos. apropo, esti parcat pe vreo trecere de pietoni si ai timp liber de comentarii?

sunt inginer in automatica si calculatoare, iar profesia principala e crearea de soft la comanda si scriu de la birou.
ca tot romanu' tipic recurgi la insulta. mai rau e faptul ca eu nu am aruncat nici un atac personal, ci am oferit un sfat si un fapt.

"nu ai nici o garantie"; esti hilar, mai incearca alt taxi si apoi altul daca tot nu se ridica la asteptarile tale de printesa.

Daca nute superi, conform DEX: hilar = Care se referă la |hil||, care aparţine hilului., iar banuiesc ca ai vrut sa folosesti cuvantul ilar= IL'AR adj. v. |amuzant||, |comic||, |hazliu||, |nostim||, |vesel||.

Da, asa e.
stii ce spune internetul cand singurul argument ramas e gramatica ?

Scuze nute= nu te...

Competitie? Serios? Eu as fi spus ca avand toti aceleasi preturi, sunteti cartelati = dezavantaj clientul. Tot despre pret, cum se face ca in Bucuresti, de exemplu, dar si in Sibiu sau Timisoara, sunt mai mici decat la Cluj, dar nu se plang ca nu pot "face un ban"? Faptul ca nu sunteti satuli va va reduce numarul clientilor. Succes! Mai aplicati si alte principii de astea "sanatoase" si contrare gandirii economice, veti avea numai de castigat... NU!

bine ca in brasov se circula cu 1.35 lei pe km, intr-un trafic mult mai lejer.

asa ca si referinta. 4.4 km ar insemna ~7.3 lei ? uite cate e in londra : 62 lei
http://www.worldtaximeter.com/london/London+Paddington/Kings+Cross+St+Pa...

Da du-te bade la Londra si fa taxi.Ca aia iti dau o gramada de bani pe care ii cheltuiesti la fel de repede ca si aici la noi.O cafea 5 lire(deaia ieftina) .

Bine ca aduci Londra ca exemplu. Nu avem salariile din Londra. Explica ne daca esti asa destept de ce in Brasov e mai ieftin taxiul si in Bucuresti iara ii mai ieftin ?

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide