Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Sâmbătă, 09 Feb. 2013, 10:32
28
7420

Revoltă la Liceul „Gheorghe Şincai” din Cluj

Restructurarea liceelor clujene, în sensul păstrării unui singur profil pe liceu, respectiv uman, real, vocațional sau tehnologic, stârnește revolta elevilor şi a profesorilor. Unii directori de liceu susțin schimbarea, însă profesori, elevi, părinți și foști absolvenți sunt total împotrivă.

revolta la liceul gheorghe sincai din cluj
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

O astfel de situație se regăsește la unul din liceele din centrul Clujului. Consiliul de administrație al Liceului “Gheorghe Șincai“ a stabilit desființarea claselor cu profil real, decizie aprobată de Inspectoratul Școlar.

Directorul licelului, Alexandru Bugariu, declara atunci că vocile contra profilului unic ar fi fost puţine. „E vorba de orgolii bulversate, sunt la noi în liceu vreo trei profesori care încing spiritele, dar se face, vorba aceea, mult zgomot pentru nimic”, spunea Bugariu.

Cei din interior spun însă că situația este chiar pe dos: din toate cadrele didactice ale liceului, doar trei profesori ar fi de acord cu înlăturarea profilului real.

Părintele unui copil din clasa a VIII-a de la „Șincai” susține că, din clasa acestuia, mai puțin de 10 elevi intenționează să urmeze profilul uman, restul ar opta pentru cel real.

Aceștia ar fi direct afectați dacă ar fi nevoiți să se orienteze spre alt liceu deoarece concurența ar crește semnificativ acolo și șansele lor ar fi diminuate.

“Separat de subiectul acesta care face vâlvă acum, mi se pare interesant că numărul de ore pe săptămână la cei de la real este mai mare decât la uman”, mai spune acesta.

Susținere online

O petiție care susține menținerea secției de real la Liceul „Gheorghe Şincai” circulă pe rețelele de socializare. Ea este inițiată de o fostă „șincaistă”, Oana Chiriță, și sună cam așa: “Actuala conducere a Liceului Gheorghe Șincai Cluj, alături de ISJ Cluj, doresc desființarea profilului real din liceu (clasele de mate - info), demersurile făcute în acest sens fiind destul de avansate. Desființarea claselor de mate - info nu poate avea decât efecte negative atât pentru renumele liceului, cât și pentru absolvenții de gimnaziu care ar dori să urmeze profilul real și bilingv engleză în același timp! Pe cale de consecință, vă rog alăturați-vă cauzei pentru salvarea unuia din cele mai vechi și renumite licee din Cluj!”

Foști profesori, foști și actuali elevi ai liceului, lume chiar din alte orașe își expun opiniile și susțin cauza.

“Cel mai bun profil din toată experiența mea a fost dintotdeauna secția de mate-info plus engleză intensiv: beneficii pentru toată lumea pe termen lung. Mențineți-o!”, spune Monica Mărășescu, profesoară de limba engleză.

Reprezentanţii Inspectoratului Școlar Cluj a prezentat Ministerului Educației noul plan de școlarizare. Acesta urmează să fie aprobat și dat publicității în cursul săptămânilor următoare. În timp ce multe licee centrale au optat pentru un singur profil, altele, cum ar fi Liceul “Nicolae Bălcescu”, solicită menținerea ambelor profile. “Așteptăm decizia finală de la minister”, spune Marinela Zamfir, directoarea Liceului „Nicolae  Bălcescu”.

“Pe mine m-a ajutat foarte mult. Eu sunt titular de curs la secția în limba engleză de la Politehnică. Dacă nu studiam la secție de real cu predare intensiv limba engleză, mi-ar fi fost mai greu să predau la o facultate tehnică cursul de "Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației" în limba engleză”, spune  Lăcrimioara Grama, fostă absolventă a Liceului “Gheorghe Șincai”, profil real.

Mai mulţi profesori de la Liceul „Gheorghe Şincai”, au trimis un memoriu la Inspectoratul Şcolar Cluj. 

„Acesta va fi analizat și se va trimite un răspuns instituției de învățământ în termenul legal. Atragem atenția părinților că raportul numărului de clase real-uman rămâne neschimbat. Dacă într-un loc se desființează o clasă de real, o clasă de real va fi înființată în altă parte”, a precizat Andreea Coroian, șef cabinet în cadrul ISJ Cluj.

Material preluat din cotidianul Transilvania REPORTER

Articole din aceeasi categorie
Recenta modificare a legii educaţiei îi deranjează tot mai mult pe studenţii din România, care s-au adunat la Cluj-Napoca pentru a le cere demisia miniştrilor Remus Pricopie şi Mihnea Costoiu.
31 Iul. 2014
20:16
3
Hidrologii au emis joi o avertizare Cod galben care vizează creșteri rapide de debite și niveluri cu posibile depășiri ale cotelor de atenție pentru bazinele râurilor Vișeu, Iza şi Someșul Mare.
31 Iul. 2014
18:14
0
O coliziune frontală între două autoturisme s-a produs pe DN 14B Blaj-Copşa Mică. Un copil a fost rănit în accident.
31 Iul. 2014
17:57
0
Candidaţi mulţi, locuri puţine. Sute de profesori care au luat cel puţin nota 7 la examenul de titularizare, speră zilele acestea să obţină un post la catedră pe perioadă nedeterminată.
31 Iul. 2014
16:45
0
Politiştii de la frontiera Borş au reţinut şase bărbaţi, care încercau să treacă ilegal frontiera în Ungaria.
31 Iul. 2014
15:36
0
Situaţia Aeroportului Internaţional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, respectiv a creditului de 50 de milioane de lei pentru construcţia noii piste şi funcţionarea aeroportului, a fost adusă din nou în d
31 Iul. 2014
15:00
0

Post new comment

Comentarii

In calitate de elev ce a participat la "greva " de astazi inpotriva eliminarii realului , vreau sa va anunt ceva. In jur de 400 de elevi de la profilul uman ne-au sustinut astazi! Si eu considera ca acest profil nu trebuie sa fie desfiintat. Iar voi, voi faceti aici o lupta intre uman si real? Pentru ce?
Noi suntem aici ca sa ne sustinem profilul. Dar voi ceilalti , ce motiv aveti?

Stiti ca directorul Bugariu a batut ieri un copil din clasa a VII-a ? A fost inregistrat de camerele de luat vederi din scoala. Sa speram ca Petrovai ( mana dreapta a lui Bughi) nu a sters inregistrarile.Asta-i conducatorul unei institutii de invatamant romanesc! Injura, umileste profesori si bate copii!

distrugem totul,nu mai avem arene,dar manipulam cu televizorul.Tot ce e bun se duce pe apa sambetei.Unii se vand pe un pumn de arginti.De ce promovam doar ce nu este bun, numai dumnezeu stie

Asistam la distrugerea a tot ce este bun.Ma intreb daca profesorii de buna credinta si cu un inalt simt civic vor avea castig de cauza.Bine a zis cine a zis ca atunci cand in frunte sunt pusi oameni de nimica,ce poate sa faca dreptul?

Stie cineva, ceva despre faptul ca se vrea retrocedarea cladirii, in care functioneaza Lic. Sincai? Daca da, va rugam sa ne spuneti si noua, ca asta este un mare motiv de suparare, nu cel dintre real si uman! Vom ramane fara nicio cladire importanta, din Cluj, care sa fie a romanilor!

Da, este adevarat! Se vehiculeaza de mult asta. Bugariu si-ar vinde si mama pt. bani. Cum crezi ca si-a facut trei case!

De ce nu-si da DEMISIA DE ONOARE , acest director! Ori nu are asa ceva? I-a cam fost de ajuns. Sa se dea la o parte, ca i-a lins destul pe toti!

Sunt fost absolvent al liceului Sincai, profil real, si sincer sunt total de acord cu desfintarea acestui profil! Nu exista peformante reale ale elevilor la acest profil, comparativ cu alte licee precum Racovita, TIberiu Popovici, Balcescu. Nici profesorii nu o duc mai bine cu competentele, catedra de informatica lasa de dorit iar cea de matematica e si ea cam slaba!

Intradevar Sincai este un liceu bun pe partea de stiinte socio umane si limbi, existand numerosi elevi care participa si obtin rezultate la olimpiade si concursuri nationale si internationale, ar trebui dezvoltate acele clase, pentru ca acolo exista potential! Haide "U"!

Mihaita draga, sa stii ca elevii de la real nu fac greseli de ortografie ca tine, intr-adevar! ( sa citesti cu atentie, ca sa nu mai gresesti!) Deci nu esti de la real. Ha! ha! ha!

Mai, Mihai, ce sfantu' sa faci cu atata filozofie, acum in era informaticii? La ce le foloseste elevilor o diploma la olimpiada de filozofie? Unde sunt absolventii claselor de uman, nu mai stie nimeni de ei, dar de cei de la real stie toata lumea, sunt bine aranjati in toate domeniile, pe cand ceilalti, sunt vai si-amar de ei, nu-i angajeaza nimeni! Si-apoi sa stii, nu prea cred eu ca ai terminat tu realul la Sincai, ai fi avut o alta gandire. Precis esti de la socio!

Sincer, nu conteaza prea mult profilul pe care il studiezi in cadrul liceului! Stiu multi fosti colegi de la uman care au ajuns mult mai bine ca cei de la real...care chiar fac ceva si dupa liceu, in diferite domenii. Si pana la urma problema nu se pune daca eu am terminat la real sau nu, ci daca profesorii catedrelor de real din Sincai sunt competenti pentru posturile pe care le ocupa, si daca acest profil merita metinut. Eu ca fost elev acolo, consider ca nu merita continuata partea de real din Sincai, e o parere personala, asa cum si tu ai parerea ta...

e intr-adevar irelevant ce profil ai terminat tu sau unde, esti oricum incapabil sa iti argumentezi punctul de vedere coerent. "Stiu multi fosti colegi de la uman care au ajuns mult mai bine ca cei de la real...care chiar fac ceva si dupa liceu, in diferite domenii" - are you serious? habar n-aveam ca noi, absolventii de real, suntem in rangeu' "o duc prost - nu fac nimic dupa liceu - lucreaza in [0,1] domenii". parerile personale sunt libere, dar nu obligatorii, poti sa emiti opinii pe banda rulanta, argumentele unsound raman unsound. a, cat despre aluzia jenanta pe care o faci, anonim, la adresa competentei (colective) a profesorilor de la sincai, well e pur si simplu alta dovada ca unii nu au ce cauta la liceele teoretice. cu tot respectu' pt intregu' nomenclator de meserii, locul tau e undeva pe la o cratita sau matura, undeva unde sa nu trebuiasca oricum sa reflectezi foarte mult. o absolventa de sincai - real

Felicitari, un raspuns bun, argumentat, pe jumatate in romana pe jumatate in engleza, deloc anonim. O zi buna :)

Atata timp cat inspectoratul si intreg ministerul educatiei din Romania este condus in mare parte de dejectii umane, nu ma mai mira nimica. Nu se mai dau 2 bani pe educatie si cultura. Sa ne asteptam la ceva bun? Ma indoiesc profund! Totul este o goana dupa puncte si dosare, pe nimeni ajuns in functii inalte nu mai intereseaza decat propria persoana si sa isi astearna un loc caldut si cat mai sigur. Restul... nu mai intereseaza pe nimeni! Conjunctura de interese este cea care ghideaza invatamantul romanesc de peste 2o de ani!

Doamne, ce bine le-ai zis, Pahontu! Este exact cum spui, toti fug numai dupa dosare si puncte, iar de copii ii doare undeva. Nu conteaza cat de mult lucrezi la clasa, cat de mult te ocupi de copii, daca nu ai functie, nu ai puncte! Sunt unii inspectori care sunt catastrofe la clasa, dar... au PUNCTE si dosar bun!

Hei, dragilor! Nu transformati problema de la Sincai intr-un razboi dintre real si uman! Nu vedeti ca asta se urmareste, sa fim invrajbiti, ca sa nu aflam niciodata motivul adevarat al acestei dorinte? Nu va dati seama ca aici sunt mari interese? Haideti sa nu ne mai laudam care suntem mai buni, ci sa punem umar de la umar, sa actionam democratic, astfel incat sa nu se mai hotarasca peste vointa majoritatii, ca acest liceu nu este proprietatea nici a directorului nici a inspectorului, ci este a noastra a tuturor, in special el este a copiilor nostri. Sa stiti, ca de zeci de ani, la clasele de mate-info, mediile de intrare la liceul acesta, au fost cele mai mari.Elevii de la uman si cei de la real formeaza " un acel ceva", care numai la Sincai il gasesti: SPIRITUL SINCAIST. Poate chiar faptul ca realul de la Sincai este mai " bilingv", face acest liceu mai deosebit. Cred ca habar n-aveti ca toti inspectorii, indiferent de specialitate, s-au inghesuit sa-si aranjeze ploile, cat se poate de bine, astfel incat toti sa aiba catedra la Sincai. Fiul meu are vreo trei inspectori, drept profesori. Asa ca, vedeti d-voastra, haideti sa-i sprijinim pe cei de la Sincai, ca tare ma tem ca-i ceva putred in Danemarca! Fiti vigilenti, nu ignoranti si usor de manipulat!
Sa auzim numai de bine Servus!

subscriu, nu e o lupta real vs. uman, e dorinta de a pastra spiritul sincaist, dorinta de a-i tine impreuna pe elevii de la real cu cei de la socio-uman.

Eu cred ca desfintarea sectiei de real ingradeste dreptul unui copil de a invata o limba straina si matematica si informatica. Sa nu uitam ca Sincai a fost primul liceu cu 100% promovabilitate la bac.
Sper ca deizia sa fie luata corect si ca dreptul la opinie sa nu fie ingradit. Adica daca majoritatea profesorilor spun nu desfintarii, atunci unde este democratia? Revenim la ce am fost inaite de 1989.
Ca parinte cu copil in acesta scoala nu doresc schimbarea scolii si consider ca este abuz de putere.

Eu consider ca decizia Consiliului de administrate al L.T.Gh. Sincai este justificata. Elevii care doresc sa urmeze bilingv engleza sa mearga la Sincai. Daca vor sectie de real sa mearga la C.N. E. Racovita unde se invata mate-info excelent sau la L.T. T. Popovici. Profesorii de la Sincai protesteaza pentru ca si-ar putea pierde locul de munca (au si ei dreptatea lor!) Intr-un liceu teoretic nu poti face de toate: si mate-info si engleza intensiv si filo.N-ai cum!

Ionescu Alexia, dar elimini sectia de mate-info bilingv engleza! Iar la Sincai s-au "facut" foarte bine si matematica-informatica bilingv engleza, si uman si si socio-uman bilingv engleza! Brusc si dintr-o data au devenit elevii cujeni mai saracuti cu duhul? Iar in ce priveste informatica cel putin, nu poti face performanta fara cunoasterea temeinica a limbii engleze.

In alta ordine de idei, cum sa isi piarda cineva locul de munca cand e vorba de rocada claselor?

corect! realul e real, umanul e uman! liceu uman-real doar in lumea necivilizata gasesti.

Chiar asta este ideea, de liceu teoretic, sa poti avea de toate, sa nu fi ingradit, ci din contra, sa ai posibilitatea sa inveti tot ce se cere pe plan international! Se vede, d-na Ionescu A. ca nu prea sunteti in tema cu cerintele din tarile civilizate. Oare la ce scoala ati invatat, precis nu la una in care elevii au toate posibilitatile de a alege?!

Tot ce se cere pe plan international? Poti foarte bine sa studiezi in strainatate dupa ce gati liceul Sincai, daca ai ambitia personala sa faci asta! Tine de tine doar cat de serios esti ca elev, pe langa scoala. Ce faci la scoala, indiferent de profil, sunt doar cunostinte generale. Pe urma ai tot timpul sa te specializezi in cadrul unei facultati, si poti sa mergi si la profile tehnice chiar si de la uman, daca esti ambitios! Dar daca vrei sa faci informatica, matematica, fizica, chimie, is sanse foarte mari ca sa nu mergi la Sincai dupa ce gati clasa a8a. Se stie foarte bine care sunt liceele bune pentru asa ceva din oras, si sunt sigur ca atat parintii cati si cunostintele si profesorii te-ar indruma spre ele. Cat despre engleza, fii sigur ca si la alte licee exista clase de intensiv engleza, unde faci destule ore cat sa dezvolti cunostinte solide in aceasta limba. De exemplu Avram Iancu sau Racovita, care sunt tari si pe partea de real! Spor la bac

Tu faci acum propaganda la Racovita? Te-a pus cineva sa faci asta? Ati vrea voi sa desfiintati Sincai-iul, dar n-o sa va mearga! Suntem multi care sprijinim aceasta scoala. Tu precis ai fost unul care-si facea veacul prin baruri, ca daca-ai fi fost un elev silitor, precis sustineai cauza liceului. Daca ma gandesc bine, cred ca nici n-ai terminat la Sincai, numai te lauzi!

Nu fac deloc propaganda la Racovita, daca citesti am mentionat si alte licee in comentarii.. Dar ma rog, unii din voi ati invatat foarte bine sa interpretati un text la orele de limba si literatura romana.. Eu sustin doar desfintarea claselor de real din Sincai, pentru ca stiu ca nu exista performante reale ale elevilor in acele clase, poate unul sau doi care chiar sunt buni, pentru ca au ambitii personale. Si cand spun ca sustin desfintarea claselor de real, nu zic ca doresc si desfintarea catedrei de matematica sau informatica, pentru ca matematica se preda la socio pana in clasa a 12a, si la fel si Tic. Deci nu am nimic cu materiile in sine, doar cu profilul real care nu prea isi are locul in cadrul scolii Sincai. Si in plus, m-am adresat frumos pe tot parcursul comentariilor mele, nu am spus ca tu sau altii ar trebui sa practicati meseriile de jos sau ca nu ati terminat in Sincai sau ca e vai de capul vostru sau altceva. E doar o opinie personala pe care voi cei care raspundeti inapoi, in loc sa aduceti argumente clare pentru parerile voastre, imi tot ziceti mie anumite lucruri care nu cred ca isi au locul in discutie..cred ca aici se vede care din noi are bun simt..

O.K. Mihai draga! Te rog nu mai fi rau, si-ti spun de ce. Eu am terminat la Sincai, mate-info, sunt la UBB, facultatea de Info. sectia engleza. Jumatate din clasa suntem la UBB, iar cealalta jumatate sunt la Poli.Pot sa-ti spun ca avem colegi de la multe licee din Cluj, dar sa stii ca nu-s mai buni ca noi, ci din contra, noi i-am intrecut pe multi. Si inca ceva, pt. ca noi am fost la Sincai, engleza noastra este net superioara, si pe de-asupra suntem si foarte uniti, ca nu am fost asa de stresati, cand eram in liceu. Daca nu ma crezi, te rog sa mergi la secretariatul facultatii de Mate-Info, si intereseaza-te de toti studentii, fosti sincaisti, la real, si-ai sa vezi, ca incepand din anul I si pana in anul IV, vei gasi foarte multi studenti de la Sincai. Asa ca, te rog mai gandeste-te Mihai, inainte sa arunci piatra, ca s-ar putea sa se transforme in bumerang. Poate odata o sa ne cunoastem si-o sa-ti aflu si numele adevarat. Sa ai o seara frumoasa si cu ganduri bune!
P.S. Sa stii ca ma doare sufletul cand vad atata rautate in jur si atata interes personal...si nu as vrea ca liceul meu sa fie spintecat, ca asta se urmareste...

Corect! Liceul Şincai e foaaarte slăbuţ la secţia real, ar trebui să rămână fără ea! Informatica, Racoviţă, Bălcescu şi Avram Iancu, sunt liceele apte pentru această secţie, restul să rămână cu umanul. Părerea mea.
Ştiu copii care au migrat de la Racoviţă la Şincai mate-info, şi care spun că e o diferenţă astronomică între o şcoală şi cealaltă la nivelul predării materiilor reale...

Sunt de partea ta!

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

Adriana Bahmuţeanu era programată pe 4 august pentru o operaţie de hernie ombilicală, însă, în urma unui control, medicii au supus-o chiar ieri intervenţiei.
01 Aug. 2014
01:11
Dana Nălbaru, cea pe care publicul o ştie drept solista trupei HI-Q, are o mândreţe de fetiţă. Blondă, cu ochii albaştri, micuţa este frumoasă ca o prinţesă din poveşti.
31 Jul. 2014
11:49
Inchide