Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Luni, 11 Mar. 2013, 12:10
15
8337

Un ONG cere public Primăriei Cluj-Napoca să renunţe la autobuzele electrice

Asociaţia TRANSIRA, un ONG care vrea promovarea şi implementarea conceptului de transport urban durabil, a cerut public Primăriei Cluj-Napoca să renunţe la proiectul achiziţionării a cinci autobuze “electrice” prin fondurile programului de cooperare româno-elveţian şi Consiliului Local să nu voteze acest proiect dacă Primăria nu renunţă la el. Reprezentanţii ONG-ului susţin că "achiziţionarea acestor autobuze reprezintă o cheltuiala inutilă, o investiţie extrem de costisitoare, chiar dacă este vorba şi de fonduri nerambursabile".

un ong cere public primariei cluj sa renunte la autobuzele electrice
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Într-un comunicat de presă, Asociaţia TRANSIRA afirmă că "tehnologia autobuzelor electrice este încă in fază incipientă, acestea fiind testate în puţine oraşe de pe mapamond".

"În Shanghai, de exemplu, s-a implementat acest sistem, acum renunţându-se treptat la el. Oraşele elveţiene care au testat astfel de autobuze (Zurich, Geneva, Lucerna, Biel/Bienne, Neuchatel) le-au respins. Deoarece aceste autobuze sunt zgomotoase, grele, lente, costisitoare (adăugăm şi costurile implementării infrastructurii electrice şi, desigur, a exploatării ei) şi cu durată de viaţă scăzută", se arată într-un document remis presei.

Inginerul Silviu Sîntea, preşedintele asociaţiei, a declarat pentru citynews.ro că a trimis Primăriei Cluj-Napoca o solicitare oficială prin care se cere renunţarea la acest proiect.

"Am trimis o adresă oficială Primăriei şi am contestat bugetul, pentru că Clujul trebuie să acopere o parte de 15% din costurile implementării proiectului. Vineri am trimis un e-mail Primăriei şi vom face şi o cerere în scris Consiliului Local", a declarat Sîntea.

"Nu cred că nu s-a remarcat şi insuficienţa capacităţii de transport pe traseele cu grad de utilizare ridicat (6 şi 25), unde este nevoie de mai multe troleibuze articulate. Aşadar 5 autobuze electrice, pe lângă dezavantajele enumerate anterior, nu rezolvă problema strigentă a necesităţii parcului de autobuze şi troleibuze", a mai transmis preşedintele asociaţiei.

Citeşte aici întreg documentul prin care Asociaţia TRANSIRA motivează cererea privind renunţarea la achiziţionarea de autobuze electrice.

Într-un răspuns oferit preşedintelui asociaţiei pe site-ul domnuleprimar.ro, reprezentanţii biroului mass-media din Primăria Cluj-Napoca au arătat că bugetul se află în continuare în dezbatere publică.

"Împreună cu direcţiile specializate şi reprezentanţii R.A.T.U.C. analizăm opţiunile şi demarăm acţiunile necesare pentru a găsi cele mai bune soluţii pe termen lung, soluţii integrate cu celelate proiecte care vizează traficul în municipiu, precum proiectul de bike-sharing (staţii self-service de biciclete şi piste pentru biciclişti). După cum am anunţat, săptămâna trecută au avut loc trei dezbateri publice cu privire la proiectul de buget pentru 2013, dezbateri la care au fost prezentate proiectele majore ale municipalităţii, inclusiv cele legate de transportul în comun: proiectul de modernizare a staţiilor de transport în comun şi introducerea sistemului de ticketing, un sistem modern întâlnit în toate marile oraşe europene, înnoirea parcului auto al RATUC prin proiectul din fonduri elveţiene ce presupune înlocuirea autobuzelor diesel vechi cu autobuse electrice noi ş.a.m.d. Lista de investiţii pentru 2013 şi proiectul de buget detaliat se află în continuare în consultare publică, disponibile pe primariaclujnapoca.ro", se arată în răspunsul municipalităţii din 10 martie.

Cele cinci autobuze electrice ar urma să coste între 1.500.000 şi 2.500.000 de euro, potrivit primarului Emil Boc.

Articole din aceeasi categorie
LOR li se alătură: TIMMY TRUMPET, BASTILLE, JAMES ARTHUR, OSCAR AND THE WOLF, LOCO DICE, ANDY C, SOLOMUN ȘI MULȚI ALȚII!
21 Feb. 2019
15:25
1
Consiliul Județean (CJ) Cluj a finalizat lucrările de demolare ale clădirilor de pe terenul în suprafață de 14,4 hectare pe care l-a predat Ministerului Sănătății în vederea construirii Spitalului Reg
20 Feb. 2019
10:58
1
Universitatea „Babeș-Bolyai” (UBB) din Cluj-Napoca a înființat din acest an Comisie de Biodiversitate și Dezvoltare Sustenabilă care va monitoriza permanent problemele existente la nivelul spațiilor
20 Feb. 2019
08:30
0
Activitatea de cercetare din cadrul Unversităţii Tehnice din Cluj-Napoca (UTCN) a fost recunoscută prin premii importante, medalii de aur, argint şi bronz acordate de oficialii Salonului Internaţional
19 Feb. 2019
11:18
0
Consiliul Județean (CJ) Cluj a achiziționat și dat în folosință, în cadrul Spitalului Clinic de Pneumoftiziologie „Leon Daniello", nu mai puțin de 30 de noi echipamente și aparate medicale de ult
19 Feb. 2019
09:14
0
Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc (IICCMER) a desfășurat în ultimii ani mai multe campanii de cercetări arheologice la Tîrgu Ocna și Periprava, în locuril
19 Feb. 2019
08:30
0

Post new comment

Comentarii

Autobuzele electrice sunt zgomotoase si lente???? F**e v-ar ursii de neghiobi, nu mai faceti politica in detrimentul nostru !!!!!!!!!!!!! Clujul e un oras din ce in ce mai poluat, si unii ne spun ca transportul electric e rau? Si ne ofera ca alternativa bicicletele???? Sa mearga ei la servici cu bicicleta iarna in -20 de grade, in p***a mamii lor !!!!! Si sa moara copiii lor de cancer de la poluare nu copiii nostrii !!!!

Subiectul nu e ONG-ul, ci cheltuiala inutila, a unui fost premier dornic de parada, de "premiere". Si e nevoie ca in Cluj sa modernizezi si sa dezvolti ceea ce ai! Iata avantajele troleibuzului fatza de autobuzele electrice, prezentate de directorul Salzburg AG (sper ca nu va luati si de el, ca e blond, austriac, etc): http://www.trolley-project.eu/fileadmin/user_upload/download/TROLLEY_Wor...

Poate sunt autobuzele astea mai grele ca si cele pe combustibil dar sigur nu sunt mai zgomotoase. Cei de la primarie se leaga la cap degeaba, numa sa dea bine in comunicate. Avem deja infrastructura pentru troleibuze, mai bine ar cumpara cateva troleibuze noi ca acolo ai costuri de mantenanta mai scazute ca la cele pe baterii. Si alea sigur sunt mai putin poluante deoarece nu au nevoie de acumulatori.

Bun

Din pacate d-ul Silviu Sintea are probleme psihicie, ajunge daca ca uitati la el. Are o slabiciune pentru troleibuze, restul sunt prostii. Pana acum se milita pentru pastrarea transportului electric in alte orase, acum vad ca nu este bun nici acesta. Da, autobuzele electrice sunt inca la un stadiu de inceput, cum era si iluminarea publica electrica acum 100 de ani, dar tot s-a introdus in Timisoara. De ce sa nu fim in fata lumii? Mai bine cu niste autobuze de 20 de ani din vest?

Andrei nu este altcineva decat un ospatar supraponderal numit Ionescu, ce nu suporta cand cineva se ia de afacerile pedelistilor sai. Si atunci, neavand argumente (ce sa-i ceri, de fapt, unui ospatar), jigneste.

Da sunt si neajunsuri, dar sa nu imi spuna cineva citez "autobuze sunt zgomotoase" cand multe firme producatoare de masini se straduie sa faca sisteme audio care sa simuleze un motor normal pentru a atentiona pietoni, Cine face parte din asociatie, cei care fura motorina din autobusele care circula acuma prin cluj?

Autobuzele electrice, ecologice si ieftine, in exoloatare, dar scumpe la cumparare, au si neajunsuri insurmontanile ce le fac improprii ca autovehicule. Cel mai important este datorit limitari capacitatii a sistemului de acumulare a energiei electrice necesare motoarelor electrice ce asigura deplasarea.
Costurile mari se datoreaza capacitati de acumulare a energiei electrice, pretului ridicat pe unitate de energie, reincarcarii si manipularii greoaie a acumulatorilor (cca. 1Ah/kg la 120V, respectiv 50 lei/kg, incarcarea in minim 10 ore).
Pentru o deplasare autonoma de aprox. 100km, la un randament total de 0,8=80% la o viteza medie de 50km/h, cu un consum energie de aprox. 400 Kwh sunti necesare baterii de acumulatori de aproximativ 5000kg=5tone. Acest lucru inseamna ca bateria de acumulatori de 120V trebuie incarcata complet la capacitatea de 8330Ah intr-un timp de 10 ore cu un curent continuu de 833 amperi.
Toate evaluarile cantitative prezentate duc la concluzia ca achizitionarea autobuzelor electrice duc sigur la risipirea avutiei publice de catre oameni nepriceputi ce nu pot corela cantitativ eficienta unei investitiei sau de decidenti politici de rea vointa ce urmaresc profit din orice achizitie.

Prioritate are imbolnavirea cat mai rapida a oamenilor.Omenirea trebuie sa aibe creierul bolnav, pentru a fi manipulati.Interesele sunt mari in comertul motorinei.Curent electric inca avem noi si s-au gandit bine cum sa isi mai mareasca putin afacerile.Ar trebui desfintat acel ONG.Vorbeste dupa cum e manipulat impreuna cu acele rapoarte pe care le-au facut prin firmele aceluiasi creier diabolic.ONG e interesat doar de rapoartele favorabile intereselor celor ce ii platesc.Omenirea trebuie chinuita.Nimeni nu mai poate sa se opuna.

Eu nu inteleg de ce nu se extinde reteaua de trolebuze, daca tot-i manca-n pix sa treaca mai pe curent.
Faza cu autobuzele electrice e ca bateriile alea sunt pe un ciclu de max 1000-2000 de incarcari, si reprezinta 60% din pret si daca le golesti peste 80% din capacitate, ciclul scade la 500-1000 reincarcari. Deci astia ne iau de fraieieri si iau bani pe pe sub masa, sa faca un contract in care mai trebuie sa cumpere 120% din fiecare autobuz, cam la fiecare 18-26 luni, si preafericitii de la firma respectiva sa aiba parte de cei mai creduli fraieri din Europa.
Inca o idee iresponsabila, conceputa numa de dragul de a accesoriza Clujul cu prostii si inventii exotice si trendy, acuma ca ne vine randul sa ne jucam de-a Capitala Tineretului European.
Arena, biciclete, tramvaie, pavaje, mobilier urban, parkinguri, acuma si autobuze ? Cati banii publici se vor mai cheltuii, pentru a transforma un oras SERIOS, emuland un peisaj destinat hipsterilor si halrem shakerilor.
Bagatii banii, in zonele unde au un efect cat mai semnificativ, in ce priveste calitatea vietii in Cluj, nu mai promovati tampenii penibile. Nu mai aven gropi in asfalt ? Sunt in stare acceptabila toate scolile si sptalele ? Au oamenii strazii unde sa se doarma din cand in cand, sau numa in sertare la morga de unde sa fie vanduti la Italieni, ca si cadavre de batjocorit.
Eu cred ca Dl. Boc vre sa fie decan de facultate, nu primar. se comporta de parca administreaza un campus universitar, nu un oras care e in mare parte alcatuit de o clasa muncitoare, cineva trebuie sa-l aduca cu picioarele pe malul Somesului si sa-i spuna, ca nici macar in Silicon Valley nu au autobuze pe baterii.
Desteapta-te, romane.

INTOTDEAUNA AM CUMPARAT REBUTURILE EUROPEI, NU STIU DE CE VA MIRATI!

Acest ONG are alte interese... Autobuzele electrice sunt binevenite chiar si pe liniile neelectrificate, de exemplu cluj floresti, acolo unde FANY ne afuma de catva ani cu deseurile lor

Astept cu interes si ONG-urile care sa ne ceara sa ne intoarcem la epoca de piatra ! in afara de mersul pe jos mai este ceva nedaunator ? ( desi cite odata si mersul pe jos nu e bun !!!! )

Este vorba de autobuze electrice,sau de troleibuze ?Ca sa stim cum punem problema !

Calatorii de zi cu zi ii roaga pe domnii de la ONG sa gaseasca ei in acest caz, solutii alternative pentru finantari nerambursabile. Pentru ca pe loc nu se poate sta.
Restul e can-can.

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide