Reprezentanții Asociației Pro Infrastructura monitorizează îndeaproape lucrările ce se efectuează la Autostrada Transilvania. Ei au publicat pe rețelele de socializare o imagine spectaculoasă, de la înălțime, cu viaductul de lângă Suplacu de Barcău. Având o lungime de peste 1,5 kilometri, acesta este unul dintre cele mai lungi viaducte din Europa. Din păcate însă, lucrările la lotul de autostradă din care face parte viaductul stagnează, după ce contractele cu doi antreprenori au fost reziliate, iar rezultatul ultimei licitații a fost contestat.
„Structura a fost executată de Bechtel și face parte din lotul 1 al Autostrăzii A3 Suplacu de Barcău-Borș. Acest tronson de 26,35 km a fost scos la licitație în 23.08.2017 în urma a două rezilieri consecutive de contracte (cu Bechtel și Corsan-Corviam) și acum se află în stadiul de contestații după desemnarea câștigătorului inițial: Trameco (grupul Selina). Oferta celor de la Construcții SA a fost descalificată însă, în urma admiterii contestației în instanță, are mari șanse să fie declarată câștigătoare!
Segmentul vecin (28,55 km între Chiribiș și Biharia), are o poveste foarte asemănătoare: câștigătorul inițial (tot Trameco) a pierdut cursa după admiterea contestației Strabag, aceștia din urmă având toate șansele să primească lotul. Așteptăm reevaluarea ofertelor care trebuie făcută de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Cert este că mai avem de așteptat deznodământul pe cele două sectoare dintre Suplacu de Barcău și Biharia. Probabil semnarea contractelor va avea loc la peste doi ani de zile de la startul licitațiilor”, au scris reprezentanții Asociației Pro Infrastructura.
Comentarii 1