Încă de anul trecut PSD Cluj a lansat pe Facebook o pagină de susținere a introducerii metroului în Cluj-Napoca. Acum social-democrații au lansat o campanie mai amplă în sprijinul acestui proiect: tricouri imprimate cu mesajul metroucluj.ro și o pagină web de susținere a inițiativei, scrie floresti24.ro. De asemenea, reprezentanții PSD promit organizarea unor dezbateri și consultări publice pe acest subiect, inclusiv cu specialiști în domeniu.
„Nu este doar un exercițiu de imagine. Vor urma 3-4 evenimente, nu vrem să ducem proiectul în același derizoriu ca cei care l-au expus publicului. Vrem să discutăm cu specialiști care doresc să se implice în acest proiect vizionar”, a explicat senatorul Vasile Ilea.
Proiectul PSD prevede un traseu subteran de aproximativ 30 de kilometri, pe ruta Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Apahida – Jucu. Social-democrații susțin că s-au inspirat din exemplul altor orașe comparabile cu Clujul, precum Brescia, Lausanne, Rennes, Lille, Bilbao.
”Pornim astăzi o campanie pentru metrou la Cluj. S-a mai discutat despre soluții pentru metrou, dar s-a discutat în campaniile electorale. De fiecare dată, cu două săptămâni înaintea începerii campaniilor electorale, apăreau soluții mari pentru Cluj: tunel subteran, monorail, metrou. A fost doar supralicitare politică și nu putea fi luat în serios. În urmă cu doi ani, Emil Boc spunea că metroul este o prostie; a lansat pe piață idee în septembrie, când orașul este sufocat. M-am înroșit de furie. Cum în doi ani să îți schimbi radical punctul de vedere? Și cu atâta lejeritate. I-ai considerat lunatici și nebuni pe cei care vorbeau de metrou”, a spus deputatul Horia Nasra.
În această săptămână va fi organizată prima dezbatere pe acest subiect, eveniment la care sunt invitați primarii tuturor localităților aflate în zona metropolitană a Clujului. ”Ideea este să legăm Autostrada Transilvania de Cluj și platforma Jucu. Vom organiza dezbateri și o consultare publică. Sunt clujeni care au semne de întrebare, iar noi dorim să îi întrebăm dacă sunt de acord sau nu. Consultarea va fi offline și online. Vrem un mini-referendum în municipiu, apoi în cele patru comune pe unde vrem să treacă metroul. Dorim să realizăm și o campanie de semnătură pentru susținerea proiectului”, a mai declarat Horia Nasra.